beantwoord

Ongevraagd bij wijziging overgezet naar glasvezel

• 21 april 2019
  • 66 reacties
  • 1618 keer bekeken

Reputatie 1
  • Liefhebber
  • 73 reacties
Zaterdag met de Klantenservice contact gehad. Dit om mijn onvrede te uiten over de huidige prijsstijgingen van mijn Telfort Thuis abonnement Internet Standaard Bellen.

Gepraat en er werd mij een aanbod gedaan om mijn huidige abonnement een jaar vast te leggen met korting.

Wat blijkt tot mijn grote schik, ik ben plotseling op een abonnement naar glasvezel overgebracht.

Nooit en te nimmer heb ik glasvezel in mijn mond genomen. Ik begrijp dat Telfort liever ziet dat iedereen naar een glasvezelabonnement over gaat , maar met mijn huidige infrastructuur wil ik dit niet.

Wat een stelletje amateurs, morgen zijn ze helaas dicht, dinsdagochtend maar gelijk weer aan de telefoon om dit te annuleren en de boel recht te zetten.

Ongelooflijk hoe ze 10 jaar oude trouwe klanten behandelen. Ik zeg pas op met de mooie praatjes van klantenservice.
icon

Beste antwoord door mrs 8 mei 2019, 16:08

Aanvullend op mijn eerdere bericht, ik ben weer in de lucht via het vaste VDSL netwerk van KPN.

Op de voorwaarden van mijn oude contract, d.w.z. in juni gaat de eerste verhoging in van € 2,50 per maand, per 1 september 2019 gaat het Vast Bellen omhoog met € 2,50 per maand.

Totaal abonnement wordt dan € 38,50 per maand, nog steeds een behoorlijke verhoging van bijna 15 % per maand.

Voor de overlast wordt ik gecompenseerd, dit scheelt in ieder geval weer een aantal maanden prijsverhoging a 5 euro per maand
Bekijk reactie

66 reacties

Jou interne netwerk zal daar weinig van merken of de Experia nu via glas of via koper verbonden is.
Tenzij er iets speciaals aan die infra is.

Er loopt al een pilot over het uit faseren van koper dus de kans dat je naar dsl terug mag acht ik heel klein.
Zelfs klanten van andere providers zullen naar FttH over moeten in die gebieden, enkele uitzonderingen daargelaten, en ooit in alle gebieden waar beide systemen aanwezig zijn.

Nieuwe abonnementen in gebieden met glasvezel krijg je ook niet of bijna niet voorelkaar.

Het is zeker niet netjes dat dit niet goed is verteld dat ben ik dan weer wel met je eens.
Reputatie 1
Het probleem is dat de experia box naar de voorkamer moet verhuizen, daar ergens weer stroom moet krijgen wat bemoeilijkt wordt door een vaste wandkast, er geen plek is om het kastje neer te zetten.

De tweede lijn techneut had het over een draadje trekken van de wandkast waar de glasvezelkastje gemonteerd wordt waar nu een dummie zit naar de achterkamer.

Alles draait tot volle tevredenheid, behalve dat Telfort de prijzen aan het verhogen is. Ik begrijp dat ze mij op glasvezel wil hebben om de investeringen gedaan in Reggefiber retour te krijgen.

Ik heb echter nooit en te nimmer een glasvezel abonnement in mond genomen, sprake was om mijn huidige Internet + Bellen voort te zetten, met een verlenging van een jaar met daarop een korting.

Onbetrouwbaar de mensen bij Klantenservice. Gelijk maar weer ontbinden dit contract. Ik begin ernstig te twijfelen of ik nog wel moet blijven bij Telfort als ze zo met trouwe klanten denken te kunnen omgaan.
Ik begrijp het probleem de huidige isra zit op een andere plek dan waar de dummie zit de grondplaat.
De gehele infra is op die plek ingericht dat is zeker lastig en vervelend om te moeten veranderen.

Het is inderdaad zo dat je een utp kabel vanaf de NT naar die plek kan trekken. Dan moet dat netjes kunnen via een loze leiding en dat zal lastig zijn. Met Glasvezel ben je minder afhankelijk van een kort DSL kabeltje dat zal dan een voordeel zijn. Je kan wat dat betreft de Experia op de meest gunstig plek plaatsen.

Is de achterkamer de plek waar zaken als wifi het meest wordt gebruikt en bedraad aangesloten apparatuur staat zoals de TV ontvanger?

Helaas voor jou is bij de klantenservice glasvezel de eerste en vermoedelijk enige keuze die geboden wordt. Dit kan je zelf ook zien via de Telfort site
https://internetshop.telfort.nl

Als je nu annuleert kan het hopelijk blijven zoals het is.
Vul je gegevens in op je profiel hier als je dat nog niet hebt gedaan dan kan een modeator meekijken of alles goed is gegaan dat zal dan ook op of na Dinsdag zijn.
mrs, staat je klantnummer in je profiel?
Dan weet webcare wie je bent en om welke aansluiting het gaat.
Dan kunnen zij je eerder helpen.

Het lijkt mij niet dat Telfort, zonder vooraankondiging, per mail of SMS,
mrs over kan zetten naar glasvezel.
Dit had op zijn minst moeten gebeuren, nu is er waarschijnlijk geen keus meer.
De 14 dagen bedenktijd valt nu waarschijnlijk ook weg, slechte zaak.
Mrs had de keus moeten hebben of een abonnement bij Telfort of naar bv. Ziggo.

Dat hier een pilot over is, moet daar los van staan.
Niet iedere klant zit op dit Forum.
Reputatie 1
Er wordt gesproken over 11 juli dat glasvezel zou gaan plaatsvinden op mijn adres.

Ik ben bezig een officiële klacht te formuleren richting Telfort , ik neem aan als een klant zelf niet aangeven heeft naar Glasvezel over te gaan, dat Telfort dit niet eenzijdig kan veranderen ( ik was nota bene contract manager in de Telecommunicatie branche ).

Ik zie op het bijgevoegde contract geeneens een startdatum van het nieuwe contract.

Uitermate slordig van de medewerkster die ik gesproken heb, blijkbaar spraken we langs elkaar heen en ging zij automatisch ervan uit dat ik glasvezel wilde hebben.

Dat was dus een verkeerde aanname, ik hoop dat de gesprekken opgeslagen worden tussen klanten en de
klantenservice afdeling van Telfort, daar zal uit blijken dat ik het woord glasvezel nooit en te nimmer gebruikt heb.

Slechts mijn huidige abonnement verlengen met een korting
De start datum zal 11 juli zijn of zodra de glasvezel verbinding tot stand is gebracht.
Het is zeker een ongelukkige samenloop ik vrees dat het geen aanname is geweest maar de enige keus.
En vanuit de organisatie enigzins verplicht.

Zeker omdat je nog binnen de 48 uur zit hoop ik dat de "schade" beperkt blijft.
Reputatie 8
Badge +10
Laat in deze discussie één ding duidelijk zijn... Telfort bepaald op welke wijze de verbinding bij de klant wordt geleverd, en dat geldt voor zowel nieuwe verbindingen als voor verbindingen van klanten die hun abonnement vernieuwen cq verlengen.
In het laatste geval is sprake van een nieuwe overeenkomst en op dat moment wordt (opnieuw) gekeken naar de best mogelijke verbinding die beschikbaar is.
En dat kan dus glasvezel zijn want als beide beschikbaar zijn dan krijgt glasvezel de voorkeur.
Dit staat voor zover mij bekend niet ter discussie.

Maar ik hoop voor je dat een Telfort webcaremedewerker het tegendeel hier kan bevestigen...
Reputatie 1
Telfort kan het krijgen zoals ze het willen hebben.

Als er door hun organisatie een fout wordt gemaakt en ik ongevraagd een ander abonnement opgelegd krijg die ik niet wil, dan brand ik ze helemaal af op een forum zoals bij Tros Radar.

Zo ga je niet met klanten om, zeker als die al meer dan 10 jaar een trouwe klant bij je zijn.

Wil Telfort geen abonnementen meer van Internet + vast bellen over de koperkabel.

Communiceer dit helder, en indien een klant dit niet wil dan kan hij of zij zelf beslissen wat te doen.

Dit alles ruikt puur naar een marketing strategie om het verdienmodel van, Fiber To The Home met alle investeringen, terug te verdienen over de rug van de trouwe klanten.

Ik zit niet te wachten op al deze veranderingen waar mijn ISRA niet voor geschikt is , twee extra contactdozen voor stroom zijn niet voorhanden op de plek waar de fiber mijn huis binnenkomt.
Ik ben het dan toch met de topic starter eens dat de medewerkster dat expliciet moest aangeven.
Iets als: Ik zie dat u nu een DSL verbinding heeft op basis van de postcode is een verbinding via Glasvezel de beste optie en moet ik u deze aanbieden.

Dat is ook het nadeel via de site er zijn nog maar 3 producten.
Internet - Internet en TV - Internet en TV en Bellen waarbij bellen een uitschakelbare optie is.
De verbinding wordt op basis van de beschikbaarheid per postcode gedicteerd je hebt online niet eens de keuze.

De moeder KPN NV en KPNnetwerkNL de beheerder willen de boel eenvoudiger dus inderdaad ja als er glasvezel(FttH) is willen ze niet meer via koper leveren zie de link over de pilot dan hoeft in die gemeentes geen onderhoud of verbeteringen aan de straatkasten te gebeuren.
Reputatie 1
Buiten het feit dat er geen duidelijke communicatie is geweest, blijft er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen gelden , voor elk nieuw contract wat afgesloten wordt.

Dus als ik op tijd binnen die termijn aankondig hier niet akkoord te zijn ( de medewerkster van Telfort attendeerde mij ook hier op ) kan deze overeenstemming ontbonden worden.

De vraag blijft dan wel of ik dan retour kan vallen op mijn huidige contract die via koperdraad loopt.

Lijkt mij van wel, of Telfort zegt we willen je niet meer daarop retour hebben, dan ontbind ik mijn contract met Telfort met een opzegtermijn van een maand voor 1 juni 2019 en stap ik over op een andere internet leverancier.

Zo ga je dus om met een trouwe klant die reeds duizenden euro's betaald heeft afgelopen jaren
Kijk eens in je Mijn Telfort omgeving kan je daar de bestelling annuleren?

Met technische omzettingen kan je niet altijd terug. Dat ondervindt een groep glasvezel klanten nu. Zelfs met het annuleringsctermijn niet. Dit zou echter nog moeten kunnen.

Via dit formulier of had je deze al gevonden?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-of-bestelling-annuleren-formulier.htm#!/
Ligt het aan mij, of lijkt de klantenservice er geen echte zin meer in te hebben, het rommelt volgens mij aardig binnen de organisatie door de opheffing van het merk Telfort en de lopende ellende die KPN er nog even gauw overheen gooit met een uitkleden van het zenderpakket en een leuke prijsverhoging.
Reputatie 1
Bedankt Galdor68 voor het advies voor het formulier om de bestelling te annuleren.

Echter ik wil mijn huidige contract continueren ,dan lijkt me annuleren een stap richting helemaal geen contract meer bij Telfort toch ?

Als ik in mijn webomgeving kijk bij Telfort staat het volgende nieuwe aanvraag : Nieuw Pakket en extra's

Internet Standaard + Bellen Vast Bellen -> prijs € 33,68

Dat is dus mijn 'oude' abonnement met de huidige prijs die ik per maand betaal.

Bij het kopje abonnement staat het volgende te lezen:

Helaas kun je je abonnement nu niet wijzigen

Het is niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen terwijl je nog een lopende bestelling hebt. Zodra je vorige bestelling verwerkt is, kun je weer wijzigingen aanbrengen.

Deze online wijzigen gaat het even niet worden en ik lees daar ook niet dat er een bestelling voor glasvezel in gang is gezet, of de prijzen daarvoor zijn identiek aan wat ik nu betaal ( wat mij sterk lijkt ).

Het lijkt erop dat ik met de medewerkster heb afgesproken om mijn huidige abonnement via de koperkabel wel een korting heb gekregen maar dat die daarna foutief aangevinkt heeft voor een glasvezelabonnement.

In ieder geval gaan ze dit dinsdag maar weer retour zetten en ik wil rechtstreeks duidelijkheid over hebben op dezelfde dag per email met naam wie dit doet.

Zoals Doornekamp al zegt heb ik ook een donkerbruin vermoeden dat klantenservice van Telfort niet meer warm loopt en mensen zoveel mogelijk richting glasvezel duwt om voor moederbedrijf KPN in de toekomst de investeringen daar gedaan , terug te verdienen.

Buiten mijn klacht via het Telfort kanaal ga ik vandaag ook op een andere website mijn beklag doen. De medewerkster in kwestie kunnen ze maar beter in de koffiekamer laten werken. Ze had aan het einde van het gesprek moeten resumeren wat er gezegd was. Dus iets in de trant van:

Dus mijnheer Jansen U bent het eens met onze aanbieding van Internet en vast bellen voor deze tarieven en daarbij gaat die op een nieuwe wijze geleverd worden namelijk via de Glasvezelkabel i.p.v. de huidige koperkabel bij U, de consequenties zijn daarbij dat het huidige ISRA punt niet meer bruikbaar zal zijn.
Het abonnement nu annuleren lijkt mij niet handig omdat je nu niet exact weet wat je annuleert,
of opzegt.
Zit je nu nog op de kabel zeg maar of op glasvezel.
Niet alleen de klantenservice weet niet alles maar ook schijnen de systemen soms in de war te zijn.

Dus misschien eerst even bellen morgen of wachten op een moderator.

Mocht je er dan nog niet uitkomen kan je altijd nog een Klacht indienen bij Telfort
Zoals ik die pagina begrijp zou je daar de gedane bestelling moeten kunnen annuleren waarmee alles zou moeten blijven zoals het is. Ik heb hier zelf verder geen ervaring mee bellen zou dan beter zijn.

Dit is zover ik het goed begrijp wat hier speelt het annuleren van een bestelling.

Je bestelling annuleren

Annuleren is het beëindigen van een dienst of een abonnement die nog niet geleverd is. Je kunt de dienst of het abonnement alleen annuleren binnen de annuleringstermijn van 14 kalenderdagen. Wij betalen het gehele bedrag terug binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven je bestelling te willen annuleren.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bestelling-internet-tv-en-bellen-annuleren.htm

Een andere optie zou zijn Mijn Telfort daar het tabblad bestelstatus kiezen.
Kan je daar de verandering annuleren.
Reputatie 1
Galdor68 , bedankt voor het doorsturen van de webpagina.

Ik heb mijn bestelling geannuleer, en dus niet mijn huidige contract opgezegd !

Kijken hoe de systemen van Telfort dit nu weer gaan verwerken.

Morgenochtend heb ik contact met de klantenservice van Telfort om na te gaan of wat er gebeurd is ook goed loopt. Ik zal daar voor alle zekerheid ook een geluidsopname van maken.

Het vertrouwen in de kundigheid van Telfort is bij mij naar een absoluut dieptepunt gedaald. Mensenwerk kunnen fouten optreden, maar zo'n fout van een totaal ander abonnement afsluiten met een klant gaat er bij mij niet in, blijkbaar heeft Telfort onvoldoende geldmiddelen om goed geschoold personeel aan te trekken. Of het huidige personeel denkt ik ben binnen een jaar hier toch weg bij deze Toko en het kan me allemaal niets meer schelen.

Voor morgenmiddag 18.00 niet opgelost gaat deze klacht ook op Klacht.nl en het forum van Tros Radar.
Reputatie 1
Aanvullend op mijn eerdere bericht hierboven aangezien ik niet meer kan editen, dit is de website waar ik straks , mocht het probleem niet opgelost worden, mijn probleem bij Telfort wereldkundig ga maken.

Niet al te best al de verschillende klachten bij Telfort, nou is dit natuurlijk een groot bedrijf met enkele honderd duizenden klanten.

Klachten over Telfort
Reputatie 8
... nou is dit natuurlijk een groot bedrijf met enkele honderd duizenden klanten.
Van wat ik dacht daar in het verleden daar informatie over te hebben gekregen, 1,5 miljoen.
En dreigen met wereldkundig maken op een (vage) klachtensite worden ze ook niet warm of koud van, er is namelijk geen concurent die het veel beter doet, KPN met zijn dochters zit redelijk aan de goede kant van het drama wat telecom provider heet.
Ik begrijp eerlijk gezegd alle commotie niet.
Als je een Telfort-abo afneemt leveren ze dat op het snelst mogelijke netwerk dat op jouw adres leverbaar is, als dat glasvezel is wordt dat standaard glasvezel.
Als dat eerst xDSL was en er zit nu glas in de grond wordt je automatisch over gezet naar glas, prima toch, lekker snelle verbinding voor dezelfde prijs, mij mogen ze er mee lastig vallen.☺
Onderstaand een quote uit een zin bij de pakketsamenstelling van Telfort:

[h5]Wij leveren je internet over het snelst mogelijke netwerk.[/h5]
Reputatie 1
Nou ik ben tevreden met de internet snelheid en wens geen verandering, mijn ISRA punt momenteel met een coax kabel is naar achteren in de huiskamer toe doorgetrokken, daar zijn alle apparaten zoals de Experia Box, de netgear adapter voor internet via de stroomnetwerk naar mijn kantoortje boven om de bedrijfsserver continu draaiend te houden etc.

De Glasvezelkabel die binnenkomt aan de voorkant van het huis heeft in zijn directe omgeving geen mogelijkheid om stroom te krijgen.

Ik zit niet op deze veranderingen te wachten, vorig jaar kwam een monteur van Telfort ook kijken of hij iets kon verbeteren, behalve een klein snoertje heb ik hem gezegd van alles verder af te blijven.

Alles werkt prima naar behoren, goed ik krijg niet supersnel internet, maar voor mijn toepassingen is dit meer dan voldoende.

Of Telfort niet gevoelig is voor klachten op internet, ik zou me als bedrijf daar toch zorgen over maken als imago probleem bij veel klachten. Maar ik begrijp je dat er in internet land nog wel andere providers zijn, die meer fouten maken.

Laten we hopen dat deze fout morgen weer rechtgezet kan worden, over de kwaliteit en stabiliteit van Telfort ben ik tevreden , in al de jaren dat ik Internet en bellen afneem is er maar een storing geweest en er is een Zyxel kastje kaduuk gegaan waarvoor ik een vervangende Experia Box gekregen heb.
Op de soms onkundige telefoon helpdesk medewerkers na zit je tot nog toe bij KPN en Telfort goed bij XS4ALL op khow how gebied beter.

Die stroom punten is wel een cruciaal ding. De NT heeft stroom nodig er moet dus minimaal 1 wandcontactdoos daar vlakbij zitten. De Experia kan op zijn huidige plek blijven als er een kabel wordt getrokken. Net zoals dit nu gedaan is op basis van de laatste reactie zit de eigenlijke ISRA in de meterkast of nabij de plek waar de glasvezel binnen komt?
Reputatie 8
De Glasvezelkabel die binnenkomt aan de voorkant van het huis heeft in zijn directe omgeving geen mogelijkheid om stroom te krijgen.
Waarom heb je dat indertijd dat het glasvezel bij woningen werd aangelegd dan voor die plek gekozen, wetende dat het voor jezelf vroeg of laat dan niet goed uitkomt?
Bij de aanleg had je daar namelijk je eigen voorkeur voor kunnen opgeven.
Ik had geen keuze, of men wilde mij die keuze niet geven, hij kwam in de meterkast, en wel tegen de buitenmuur en niet de binnenmuur, voordeel is wel dat daar ook alle stroom binnenkomt, dus plek zat om een stopcontact er bij te maken, gelijk een dubbele gedaan, je weet maar nooit.

Ik ben gelukkig handig genoeg om dat zelf te doen.
Reputatie 8
Ik had geen keuze, of men wilde mij die keuze niet geven,...
Ze sturen altijd wel aan op een voor monteurs makkelijke plek, maar je hebt als gebruiker toch echt het laatste woord in die keuze. Kwestie van aanhouden en kenbaar maken.

Reageer