Onduidelijkheid over leverbaarheid VDSL

• 22 februari 2012
  • 13 reacties
  • 3780 keer bekeken

Beste ____ ,

Ik ben opzoek naar een nieuwe internet provider. Ten eerste omdat ik bij Tele2 weg wel en ten tweede omdat ik graag meer snelheid willen. Momenteel heb ik ongeveer 11Mbit van de 20Mbit. Telfort komt met het VDSL abonnement het beste uit de bus, echter is het mij onduidelijk of het wel echt leverbaar is (of dat ik straks gewoon dezelfde ADSL2+ verbinding krijg). BBNed zegt namelijk geen VDSL te kunnen leveren op mijn postcode, maar mogelijk kan KPN dat wel (waarom bieden die niet zo'n duidelijk check aan)?

Via BBNed ben ik aangesloten op een wijkcentrale die 3km van mijn huis verwijderd is (lijnlengte ga ik dan van uit). Verschillende sites laten echter zien dat er wijkcentrales dichterbij zijn, mogelijk kan mijn internet via daar geleverd worden? Het gaat om de postcode 9743HL (huisnummer laat ik weg, om nog wat privacy te houden).

Overigens zeggen KPN & Telfort wel de VDSL abonnementen te kunnen leveren (Telfort raad het 40Mbit abonnement aan). Maar niemand garandeert mij dat ik in elk geval meer snelheid ga krijgen dan nu. Ik wil natuurlijk niet betalen voor 40Mbit als ik toch maar 10Mbit haal, dan liever een goedkoper abonnement.

Wie kan mij uitsluitsel geven over de echte beschikbaarheid van VDSL? Dan kan ik het snel bestellen 😃 .

Mvg,
Meejee

13 reacties

Badge +7
Aan de Opaalstraat te Groningen is VDSL-dekking beschikbaar. Als u via onze website de postcode check uitvoert ziet u onderstaand. :)[attachment=0:30gw8tze]MeeJee.JPG[/attachment:30gw8tze]
Henk
Het feit dat VDSL beschikbaar is garandeert mij ook dat ik meer snelheid haal dan met ADSL2+?

Overigens bedankt voor de vlotte reactie 🙂 .
Badge
Dit is dus op jou adres.

http://forum.telfort.nl/download/file.php?id=1383
Badge
Mits je alles goed aansluit. Haal je minimaal 40 mb ! Keuze niet moeilijk.
Maar ga neem je de middelste opte haal je ook nog wel 26 mb en een up van 3 ! Ook niet verkeerd.

Gelijk overstappen
Hartelijk bedankt voor de reacties.

Het is mijn overigens niet duidelijk of Telfort bij het overstappen (automatisch laten regelen) mijn klantnummer of ordernummer nodig heeft (van Tele2), want een "contractnummer" kan ik nergens vinden.
Badge
Op de volgende pagina uitleg over overstappen.
OVERSTAP

Onder stap 1 staat dat ze je contract nummer nodig hebben en staat ook meer uitleg
Op de volgende pagina uitleg over overstappen.
OVERSTAP

Onder stap 1 staat dat ze je contract nummer nodig hebben en staat ook meer uitleg

Ik vermeld hierboven net dat een contractnummer niet te vinden is. Slechts een ordernummer of een klantnummer.
Badge
Sorry maar geef alleen maar door wat er door telfort op de site neer gezet word.

Maar goed zal nog een tip geven.
Even naar je mijn Tele2 pagina gaan en inloggen.
Daar zal vast wel ergens staan wat het nummer is wat je door moet geven voor overstappen.

En om het nog makkelijker te maken.

MIJN TELE2
Reputatie 8
Badge +16
Het contractnummer van Tele2 is volgens mij je klantnummer dat ook op de factuur staat.

Tele2 kun je (als ik me goed herinner) kosteloos beëindigen vanwege het aanpassen van de voorwaarden.
Let wel op... als je de Telfort overstapservice gebruikt, kan Tele2 alsnog een afkoopsom in rekening brengen.
Volgens Tele2 kun je alleen kosteloos opzeggen als je dit telefonisch bij ze doet.
Ik zal het klantnummer dan wel gewoon gebruiken (hoewel deze ook gebruikt kan worden voor andere abonnementen zoals mobiele telefonie, maar die heb ik toch niet). Ik ben overigens al veel langer klant bij Tele2, dus ik kan gewoon vrij opzeggen (losstaand van de contractwijziging). 😃

Bedankt
Badge
Houd er wel rekening mee dat je een opzeg termijn hebt van 1 maand.
Reputatie 8
Badge +16
Ik ben overigens al veel langer klant bij Tele2, dus ik kan gewoon vrij opzeggen
Dan ben je een uitzondering... mijn ervaring is dat Tele2 actief bestaande klanten benadert om ze met een relatief klein voordeeltje weer aan een jaarcontract te helpen.
Ik zit reeds vanaf mei 2007 aan dit contract, in de tussentijd is het nooit vernieuwd (de Tele2 klantpagina confirmeert dat ook) . 😃

Reageer