beantwoord

onderhoud? of storing?

• 6 mei 2020
  • 3 reacties
  • 67 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16

Zojuist klapt mijn vaste internetverbinding eruit.…

Er is gewoon dsl-synchronisatie maar geen IP-adres meer.

En een melding dat mijn internet WAN- connectie verkeerd is geconfigureerd.

Wat is er aan de hand Telfort? 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 mei 2020, 12:22

Hoi @Franzki, ik heb jouw lijn even doorgemeten. Ik zie dat deze inmiddels weer up is. Ik zag wel een verbreking met de centrale. Hopelijk was dit eenmalig. Zo niet, laat je het dan weten?

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Franzki, ik heb jouw lijn even doorgemeten. Ik zie dat deze inmiddels weer up is. Ik zag wel een verbreking met de centrale. Hopelijk was dit eenmalig. Zo niet, laat je het dan weten?

Reputatie 8
Badge +16

Inderdaad is de verbinding inmiddels weer werkend. Het lijkt erop dat er onderhoud is geweest op de achterliggende Telfort/KPN infrastructuur. Of anders een storing op de DHCP-server. De fysieke DSL-verbinding was gewoon aanwezig maar ik kreeg geen netwerkverkeer over de lijn.

Vooral irritant als je nog een TV-uitzending aan het terugkijken bent via internet en alles gaat ineens op zwart.

De geconstateerde verbrekingen kunnen komen doordat ik een aantal keren het modem heb herstart,,, DSL kwam dan wel op maar geen IP-adres en dus ook geen netwerk.

Overigens zie je op “alle storingen” ook een piekje, ondanks het late tijdstip:

Reputatie 8
Badge +12

Ik kan niet exact achterhalen wat het was. Maar ik zag wel dat de verbinding met de centrale even weg was. Zeker irritant als je tv kijkt. Hopelijk heb je het programma nog wel af kunnen kijken. 

Reageer