beantwoord

Ondanks iOS 11.4.1 nog steeds problemen met WiFi

• 17 juli 2018
  • 3 reacties
  • 281 keer bekeken

Ook ik heb IOS 11.4.1 geinstalleerd, maar nog steeds geen verbinding thuis.
Heb Telfort gebeld en daarna Apple. Samen met klantenservice Iphone weer op fabrieksinstellingen gezet. Maar ook dit mag niet baten!
Nog steeds komt ons modem niet in zicht op mijn telefoon.
Op mijn school pakt hij wel automatisch de wifi.
Denk dus toch dat het nog steeds met de Experia V8 te maken heeft.
Ondertussen vliegt mijn 4G erdoor.
Iemand nog een oplossing??

Admin: bericht afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 20 juli 2018, 10:20

Hallo Sunflower en a.vanderburght, welkom op ons forum! Lastig dat jullie nog steeds problemen hebben met het verbinden met WiFi ondanks de software update van Apple. Daarmee zou het opgelost moeten zijn. Dat jullie op andere plekken wel WiFi kunnen gebruiken met het toestel geeft aan dat de WiFi van het toestel zelf het wel goed lijkt te doen, hoe doen andere apparaten het thuis? Werken die wel op het WiFi netwerk van de Experia Box, of doen die het ook niet?

Bedoel je dat je het WiFi netwerk van de Experia Box helemaal niet kunt zien? Of bedoel je dat je er niet mee kunt verbinden? Het netwerk moet namelijk wel zichtbaar zijn, ook als je een iOS versie ouder dan 11.4.1 op je toestel hebt staan. Op deze pagina staan een aantal tips om de verbinding te optimaliseren. Om het netwerk zichtbaar te houden met het Hide SSID vinkje uit zijn bij een Zyxel modem en bij een Experia Box moet de optie SSID Broadcast aangevinkt zijn.
Bekijk reactie

3 reacties

Hier precies hetzelfde, met een iphone SE
Ondertussen 4x gechat met mensen van Telfort. Ook inderdaad geen verbinding thuis en op andere plekken wel. Mijn SE pakt wel Wifi wanneer ik of mijn Iphone herstart of de modem reset, dit doe je overigens niet iedere keer wanneer je eventjes de deur uit gaat.
Dingen die ik tot nu toe heb gedaan: Reset van de modem en een kanaal gekozen, dit mocht niet baten. Speedtest levert wel prima cijfers op

Kan dit onderwerp opnieuw onderzocht worden? Nog nooit door mn mb's gegaan en nu wel heel snel. Collega van de chat denkt dat er alsnog een bug in de software zit?
Reputatie 3
Badge +1
Kan het zijn, dat de Apples alleen ingesteld staan op 5GHz, en dat ze geen verbinding maken op 2.4GHz?
Staan er in de naam van de Wifi misschien leestekens, spaties e.d.?
Maak dan eens een naam met b.v. alleen cijfers, of alleen kleine letters.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Sunflower en a.vanderburght, welkom op ons forum! Lastig dat jullie nog steeds problemen hebben met het verbinden met WiFi ondanks de software update van Apple. Daarmee zou het opgelost moeten zijn. Dat jullie op andere plekken wel WiFi kunnen gebruiken met het toestel geeft aan dat de WiFi van het toestel zelf het wel goed lijkt te doen, hoe doen andere apparaten het thuis? Werken die wel op het WiFi netwerk van de Experia Box, of doen die het ook niet?

Bedoel je dat je het WiFi netwerk van de Experia Box helemaal niet kunt zien? Of bedoel je dat je er niet mee kunt verbinden? Het netwerk moet namelijk wel zichtbaar zijn, ook als je een iOS versie ouder dan 11.4.1 op je toestel hebt staan. Op deze pagina staan een aantal tips om de verbinding te optimaliseren. Om het netwerk zichtbaar te houden met het Hide SSID vinkje uit zijn bij een Zyxel modem en bij een Experia Box moet de optie SSID Broadcast aangevinkt zijn.

Reageer