beantwoord

omzetten internet plus 20/1 naar internet standaard 25/3

• 15 februari 2012
  • 30 reacties
  • 14413 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

30 reacties

Badge
Telfort had u voor omzetting ook met zekerheid kunnen vertellen dat u niet naar VDSL gemigreerd ging worden. U bent telefonisch dus onjuist voorgelicht en dat is een hele kwalijke zaak. Mijn welgemeende excuses hiervoor! De betreffende medewerker wordt hierop aangesproken en u heeft de mogelijkheid om uw abonnement kosteloos te ontbinden.

VDSL straatkastuitbreiding voor uw adres zit in de pijplijn. De straatkast op de Kievitstraat 7 (160 meter) stond op de planning voor Q4 2011 maar deze opleverdatum is blijkbaar niet gehaald. Wanneer we precies migraties naar deze straatkast kunnen aanvragen is niet bekend maar dit zal geen maanden meer duren. Vanaf dat moment kunnen wij u kosteloos naar deze straatkast migreren en ontvangt u kosteloos een ZyXEL 2812. Met uw huidige abonnement zal u dan op 27.100 / 3.000 kbps intrainen maar ook maximale snelheid van Internet Extra, 52.100 / 5.200 is op uw adres dan volledig te behalen.

Hugo

Hoi Hugo/Henk,
Waarom traint mijn modem nog steeds in op 18016/2056 kbps? (1 day, 7 hour:17 min)
de verbinding is maandag rond 10:00 uur omgezet naar VDSL en is er dus al een keer "uit" geweest.
Zou met 600 meter van de straatkast toch makkelijk 25/3 moeten kunnen halen?
Reputatie 4
Badge +3
@sp215860,

Uw verbinding is gisteren omgezet naar VDSL en hierdoor is uw profiel opnieuw ingesteld. U bent op dit moment ingetraind op het startprofiel van Internet Standaard (25/3):

Zoals u kunt zien is er meer mogelijk en binnen een week zult u de snelheid (makkelijk) behalen. :)

Henk
Op 28 maart ging ik over van 20 mb naar een standaardabbonnement net 25 mb. Resultaat: lijn helemaal dood. De KPN is in de afgelopen weken 4 keer (!) langs geweest om de lijn pratend te krijgen. Ik zit nu een tijdje op 14008 kbps downstream en zie bij een speedtest dat ik ook daadwerkelijk daarvan 13000 kbs kan binnenhalen. dit is allemaal veel minder dan 25 mb en mijn attainable rate is veel hoger ( 56718 kbps en 700 meter looplengte). Hoe lang kan het allemaal duren dat dit omhoog bijgesteld wordt en hoe werkt dat precies?

DSL Up Time: 1 day, 20 hour:24 min
System Up Time: 3 days, 3 hour:03 min
current rate downstream: 14008 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.9 symbols
attainable rate upstream: 8992 kbps
attainable rate downstream: 56718 kbps
linetype: VDSL2
Reputatie 8
Badge +16
@teigje:

Eigenlijk is het beter om een eigen topic te starten...

Maar het antwoord is vermoedelijk kort... door alle verstoringen heeft DLM een lager profiel ingesteld en er zo voor gezorgd dat je snelheid omlaag is gegaan. Als je het modem met rust laat en de verbinding blijft stabiel, dan gaat de snelheid vanzelf weer omhoog na verloop van tijd.

Een volledige DLM-cyclus kan tot 30 dagen duren... als de snelheid de komende dagen niet omhoog gaat, kan Telfort misschien handmatig de DLM resetten.
Badge
@sp215860,

Uw verbinding is gisteren omgezet naar VDSL en hierdoor is uw profiel opnieuw ingesteld. U bent op dit moment ingetraind op het startprofiel van Internet Standaard (25/3):

[img]http://img94.imageshack.us/img94/5981/sp215860.jpg[/img]

Zoals u kunt zien is er meer mogelijk en binnen een week zult u de snelheid (makkelijk) behalen. :)

Henk

Mooi, bedankt telfort.!....lang moeten wachten straatkastuitbreiding. Eindelijk een "snelle" verbinding. Haalde voorheen max 12 mb.

Ik ben helemaal happy !