beantwoord

omzetten internet plus 20/1 naar internet standaard 25/3

• 15 februari 2012
  • 30 reacties
  • 14413 keer bekeken

Badge
Beste mensen,

Op 8 februari kreeg ik de volgende mail

Geachte heer XXXXX

Hierbij bevestigen wij dat uw huidige Telfort internetabonnement per 2012-02-15 omgezet is naar een Internet Standaard-abonnement.

Print deze informatie uit of sla het op, zodat u altijd de juiste gegevens bij de hand hebt. Let op: wij sturen u verder geen bevestiging per post.

Heeft u nog vragen?
Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

Vanmiddag maar eens m'n modem bekeken, nog dezelfde gegevens als voorheen

Interface Status Rate
ADSL WAN Up 14062/1032 kbps

nog niets veranderd dus........wanneer kun je zien dat het abbo is overgezet. Gaat je modem dan opnieuw opstarten> Of moet er iets handmatig in de wijkkast worden omgezet?
De download zal wel niet hoger worden, maar de upload toch wel?
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 18 april 2012, 18:10

@sp215860,

Uw verbinding is gisteren omgezet naar VDSL en hierdoor is uw profiel opnieuw ingesteld. U bent op dit moment ingetraind op het startprofiel van Internet Standaard (25/3):

Zoals u kunt zien is er meer mogelijk en binnen een week zult u de snelheid (makkelijk) behalen. :)

Henk
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

30 reacties

Badge
Wat gaf de telfortpostcodecheck aan voor haalbare download snelheid?
Het is best mogelijk dat de upload niet hoger word.

Heb je nog een oude modem of de 2812.
Als je een 2812 hebt zou je eens je dsl line status kunnen plaatsen (het liefst tussen code tags).

Upload over adsl is als ik het goed begrijp maar max die 1Mb die je nu hebt.
De 3Mb upload is dan ook alleen haalbaar via vdsl.
Dus als je niet over gezet bent of word zal de upload niet echt hoger worden.
Ook is de hoogte van de upload snelheid afhankelijk van de afstand naar de centrale
Badge
Ik heb een P-2601HN-F1 modem

postcode check geeft aan 11 MB down.....die 14 die ik nu haal is dan ook prima voor mij.
Ik had echter EXPLICIET gevraagd of mijn upload omhoog ging! Daarom wou ik overstappen!

Hierop ging ik in de wacht (ze moest het even navragen) en even later vertelde de medewerker mij dat ik ongeveer 2,5 up zou gaan halen tov. 1 nu

Mooi, vandaar dat ik de overstap gemaakt heb.......weer blij gemaakt met een dode mus.......alleen maar een papieren verandering dus voor telfort.

Rare snuiters die telfort helpdesk/verkoop medewerkers! Compleet incompetent!
Badge
Als dit zo klopt en je verbinding blijft zoals hij nu is zou ik persoonlijk contact opnemen met telfort of wachten of webcare iets hierin voor je kan betekenen.

Ze hebben telefonisch gezegt dat je upload wel meer zou worden maar dat je niet op vdsl gezet kan worden.
Dit is in mijn ogen misleidende info geweest en mag dan niet betekenen dat je meer moet gaan betalen terwijl er niks veranderd
Badge
Dat bedoel ik dus, waarom hebben ze me dan dit abbo verkocht?

Ik zie bij postcode check dat ik standaard kan krijgen, bel en vraag expleciet naar de hoge upload! Wordt intern overleg gepleegd bij telfort en bevestigd dat de upload ongeveer 2,5 wordt!

Dit is zeker wel misleiding zeg!

Ik zal inderdaad morgen eens bellen.....

ps. Op de site van KPN kan ik 30/3 krijgen :lol:
Badge
Mischien even wachten of webcare nog een reactie geeft.

Kan best zijn dat de datum van 15-2 inhoud dat de bedenktijd van 7 dagen dan voorbij zijn.
Dus mischien gaat nu de aanvraag pas in behandeling genomen worden.

Wat ik uit je verhaal opmaak heb je ook nog geen nieuw modem ontvangen.
Normaal gesproken zou er ook een nieuw modem geleverd moeten worden.
Dus kan best zijn dat je eerdaags nog een modem ontvangt en je dan ook nog over gezet gaat worden.

Dit kan ik zelf natuurlijk niet bevestigen maar mischien webcare wel.
Badge
Nou, die bedenktijd is al zeker voorbij.............

Ik denk dat het helemaal NIET gebeuren gaat!

Ik zit gewoon op een adsl2+ centrale waar 20/1 waarschijnlijk het maximale is! Begrijp uberhuapt niet als je 20/1 niet eens kunt behalen (14/1) dat ze je dan 25/3 kunnen/mogen verkopen.

Wacht het antwoord van de de webcare hier wel af> die zijn in ieder geval kundig
Badge
Dat ze dat kunnen komt door de volgende redenen.
Telfort heeft 3 abonnements vormen.
Tot 8Mb tot 25Mb en tot 50Mb.
Als je mogelijk haalbare snelheid zoals bij jou boven die 8Mb is en onder de 25Mb mogen ze je die gewoon verkopen.
Het vervelende is in jou geval dat ze gezegt hebben dat je een upload van 2.5Mb zou halen wat achteraf waarschijnlijk niet het geval is
Badge
Nou, dan is dit mijn laatste jaar bij telfort!

Ga ik me orienteren op andere aanbieders het komende jaar. Zal wel uitkomen op ziggo......
Reputatie 8
Badge +16
Voor alle duidelijkheid... je hebt verlengd en krijgt geleverd wat er maximaal haalbaar is op jouw adres. Dus het optimale leverbare abonnement. Als je een goedkoper abonnement zou nemen, zou je maar 8Mbps download hebben.

Als je bewust hebt gekozen voor verlengen om een hogere upload te krijgen, moet Telfort die ook leveren òf de verlenging ongedaan maken.

Overigens... als KPN wèl 30Mbps/3Mbps kan leveren zou Telfort dat ook moeten kunnen... dus dan ben ik erg benieuwd naar de KPN postcodecheck.
Badge
Ik heb niet verlengd maar mijn abbo gewijzigd. Ik had een internet plus abbo 20/1. Dat is dus het best passende abbo. Een 8.mb abbo heb ik niets aan ivm itv.

Na een wijziging ga je opnieuw een jaar contract aan. Ik wilde de wijziging omdat me verteld werd dat m'n upload naar ongeveer 2,5 zou gaan. Een verdubbeling dus! Bij de kpn postcode check kan ik internet extra bestellen 30/3.

Ik wacht wel even op een reactie van webcare
Reputatie 8
Badge +16
Je hebt gelijk... je hebt het abonnement niet verlengd maar gewijzigd naar een nieuwere versie van dezelfde abonnementsvorm. In jouw geval betekent het dat er niets wijzigt omdat je al de maximaal haalbare snelheid (via ADSL) hebt.

Het wachten is dus op VDSL vanuit de wijkkast. Als KPN het al levert, zou Telfort het ook moeten kunnen leveren. Dus wellicht is binnenkort alsnog een upload van 3Mbps via Telfort haalbaar.
Badge +7
@sp215860,

Dit klopt uiteraard niet. Ik ga dit voor u uitzoeken en kom hier morgen op terug.

Henk
Badge
Okee, dank je henk
Badge +7
Telfort had u voor omzetting ook met zekerheid kunnen vertellen dat u niet naar VDSL gemigreerd ging worden. U bent telefonisch dus onjuist voorgelicht en dat is een hele kwalijke zaak. Mijn welgemeende excuses hiervoor! De betreffende medewerker wordt hierop aangesproken en u heeft de mogelijkheid om uw abonnement kosteloos te ontbinden.

VDSL straatkastuitbreiding voor uw adres zit in de pijplijn. De straatkast op de Kievitstraat 7 (160 meter) stond op de planning voor Q4 2011 maar deze opleverdatum is blijkbaar niet gehaald. Wanneer we precies migraties naar deze straatkast kunnen aanvragen is niet bekend maar dit zal geen maanden meer duren. Vanaf dat moment kunnen wij u kosteloos naar deze straatkast migreren en ontvangt u kosteloos een ZyXEL 2812. Met uw huidige abonnement zal u dan op 27.100 / 3.000 kbps intrainen maar ook maximale snelheid van Internet Extra, 52.100 / 5.200 is op uw adres dan volledig te behalen.

Hugo
Badge
Hugo, dank je voor je informatie! Fijn dat jullie de fouten gemaakt door medewerkers toegeven.

Ik zou het fijn vinden dat ik door telfort benaderd wordt op het moment dat mijn straatkast wel gemigreerd gaat worden! Vooralsnog mag je me dan wat mij betreft wel op het nieuwe abbo laten staan als je de indruk hebt dat het binnen 2-4 maand gerealiseerd gaat worden
Badge +7
Hugo, dank je voor je informatie! Fijn dat jullie de fouten gemaakt door medewerkers toegeven. Graag gedaan!
Ik zou het fijn vinden dat ik door telfort benaderd wordt op het moment dat mijn straatkast wel gemigreerd gaat worden! Vooralsnog mag je me dan wat mij betreft wel op het nieuwe abbo laten staan als je de indruk hebt dat het binnen 2-4 maand gerealiseerd gaat wordenWij worden niet automatisch op de hoogte gesteld maar ik heb hem op 27 maart in mijn eigen agenda staan en zal u dan een update geven. 🙂

U kunt ondertussen ook zelf onze postcodecheck in de gaten houden; als Internet Extra leverbaar is dan is de straatkast opgeleverd.

Hugo
Badge
Hugo bedankt voor je service! Je mag al wel het nieuwe modem sturen, zag dat deze ook adsl2+ aan kan 😃

zal de site in de gaten houden.....bedankt alvast!
Badge
Helaas nog steeds geen migratie mogelijk..........postcodecheck nog steeds max 11 MB (13 MB in praktijk)
Badge +7
Dat wilde ik u net gaan melden, helaas nog niet opgeleverd op dit moment. Zit niets anders op dan te blijven controleren.

Hugo
Badge
Beste WEBCARE,
Ik zie op de check dat mijn snelheid momenteel haalbaar is!! Zouden jullie mvoor migratie willen zorgen naar vdsl?
Internet ExtraSnelheid op jouw adres: 40 Mb/s
Aanbevolen keuze

Badge
Nog even met de klantenservice gebeld, zij geven aan dat ik met 2-3 weken omgezet ga worden op vdsl.......ik hoop het echt.
Zou het mogelijk nog sneller kunnen dan 3 weken?
Badge
Nog even met de klantenservice gebeld, zij geven aan dat ik met 2-3 weken omgezet ga worden op vdsl.......ik hoop het echt.
Zou het mogelijk nog sneller kunnen dan 3 weken?

Update:
Vandaag het nieuwe modem ontvangen en geinstalleerd.......Ik ben er klaar voor!http://forum.telfort.nl/images/smilies/redface.png
Reputatie 4
Badge +3
@sp215860,

Nog 5 dagen wachten, op 16-04-2012 wordt de lijn omgezet naar VDSL. :)

Henk
Badge
@sp215860,

Nog 5 dagen wachten, op 16-04-2012 wordt de lijn omgezet naar VDSL. :)

Henk

Dank je Henk, goed nieuws! We tellen af....
Badge
Vanmorgen was het zover, mijn telefoongesprek wat ik aan het voeren was werd bruut onderbroken.......Enige tijd later het modem weer online en kon ik terug bellen....daarna waardes in het modem maar eens bekeken.
VDSL WAN Up 18008/2056 kbps
ach, dat zal de komende dagen nog wel omhoog klimmen (hij zou intrainen op 27000)
donwnloaden bij hitnews ging vanmiddag met 1,8 MB/S nu maar met 1.12 MB/S

we zien het eens een paar dagen aan.....Telfort bedankt alvast! Ben super tevreden

DSL line status
noise margin upstream: 31 db
output power downstream: -4 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 29 db
output power upstream: 7 db
attenuation downstream: 12 db
loop length is 567m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled