beantwoord

nummerweergave

• 18 januari 2014
  • 1 reactie
  • 2053 keer bekeken

Hallo,
bij mijn glasvezel abo heb ik gewoon nummerweergave op de telefoon, dus het werkt. Het nummer wordt vervolgens opgeslagen in het geheugen, zodat ik kan zien wie er heeft gebeld. Echter als er een geheim nummer belt, gebeurd er niets. Ik zie wel 'inkomend gesprek' op de telefoon, maar er wordt niets opslagen, zodat ik niet terug kan zien of er ook iemand met een geheim nummer heeft gebeld.
Bij mijn vorige provider upc ging dit wel goed. Dan kwam er in het geheugen te staan 'anoniem'. Kan dit met Telfort ook?
Of weten jullie telefoonmerken/types die dit wel doen?? Of is dit gewoon onmogelijk omdat jullie andere instellingen/hardware gebruiken?
icon

Beste antwoord door Peer1 20 januari 2014, 16:52

@wilcos,

Het kan kloppen dat er niets wordt opgeslagen, dit heeft te maken met het verschil in protocollen die gebruikt worden. Bij UPC wordt FSK protocol, bij Telfort glasvezel wordt er gebruik gemaakt van het DTMF protocol. Dat kan verklaren waarom je nu in plaats van anoniem helemaal niets meer ziet staan bij geheime nummers. Welke type toestellen deze wel weergeven als “anoniem” kan ik je niet vertellen, wellicht dat een andere gebruiker van het forum hier ervaringen mee heeft.

Peer
Bekijk reactie

1 reactie

Badge
@wilcos,

Het kan kloppen dat er niets wordt opgeslagen, dit heeft te maken met het verschil in protocollen die gebruikt worden. Bij UPC wordt FSK protocol, bij Telfort glasvezel wordt er gebruik gemaakt van het DTMF protocol. Dat kan verklaren waarom je nu in plaats van anoniem helemaal niets meer ziet staan bij geheime nummers. Welke type toestellen deze wel weergeven als “anoniem” kan ik je niet vertellen, wellicht dat een andere gebruiker van het forum hier ervaringen mee heeft.

Peer

Reageer