Nu al klaar met de "zorgeloze" overstap...

• 28 maart 2019
  • 20 reacties
  • 549 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Ook ik ben er nu al helemaal klaar mee... Een klein stukje geschiedenis: Ik heb toen ik jaren geleden klant werd bij Telfort 3 maanden lopen "klooien" om alles goed werkend te krijgen. Ergens in die 3 maanden heb ik een aantal dagen zonder diensten gezeten omdat mijn modem vervangen was en de nieuwe stuk ging (met de oude was niks mis). Een veel te lang traject, wat uiteindelijk wel opgelost is en netjes gecompenseerd, dus vooruit. Verder jarenlang geen enkel probleem gehad. Alleen nu ben ik wel huiverig om over te stappen naar de "nieuwe digitale diensten". Ik vind het vervelend dat ik mijn analoge signaal kwijt raak en ik vind dat Telfort totaal te kort schiet met compensatie daarin. Een jaar lang "gratis" extra decoder is geen compensatie maar een verkooptrucje. Maar... het is niet anders, ik ga niets krijgen en het gaat hoe dan ook gebeuren... dus goed, kom maar op dan...

Maar het gaat nu al mis. Ik ben afgelopen week gebeld, alles doorgesproken en een datum afgesproken. Kort daarop werd ik teruggebeld dat de datum door het systeem geweigerd werd en de afspraak verder naar achter gepland moet worden. Maar dan heb ik een probleem, want ik kan met mijn werk niet meer dan 4 weken vooruit kijken. Nu een rooster gekregen voor een weekje verder dus gelijk maar weer contact met Telfort opnemen. Nadat ik 2 x een terugbelverzoek had geplaatst en vervolgens teruggebeld werd door een wachtmuziekje (!?!?!) maar zelf gaan bellen. De dame aan de lijn nam nogmaals alle vragen even door (nee, geen 2e decoder blabla) en daar gingen we. Nieuwe datum geprikt, maar ook die werd door het systeem geweigerd. Op zijn vroegst over 6 weken. Maar dan weet ik niet wat ik moet werken... dus dat kan ik niet plannen. En jawel... het probleem ligt dus volledig bij mij. Ik heb aangegeven dat ik teruggebeld wil worden over een oplossing omdat ik niet op zo'n lange termijn kan plannen. Maar nee hoor, ik kreeg te horen dat dat niet het protocol is en Telfort echt niet klanten gaat terugbellen... En ik moet wel een datum prikken wanneer de diensten eruit gehaald gaan worden, later wijzigen is geen optie... En tja, ze zijn in september al begonnen met het versturen van brieven... Ja, en wat wil je daarmee zeggen? Ik wil die hele wijziging niet maar ik MOET. Dus nu?? Vertel het mij maar?

Ik hoop dat Telfort nu heel snel met een passende oplossing gaat komen... en misschien ook even het gesprek terug gaat luisteren wat ik zojuist heb gehad met de dame van de klantenservice, want ook daar valt veel winst te halen.. Ik hoor het graag.

20 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Bedankt voor de reactie, maar we laten het maar. Ik ben gewoon erg boos over hoe Telfort dit oppakt. Alle mooie beloftes vanuit de kennisgeving worden niet waargemaakt. Ik heb mij er allang bij neergelegd dat het moet. Ik heb mij er ook al bij neergelegd dat ik geen compensatie krijg. Ik ga mij er alleen niet bij neerleggen dat als ik aangeef niet verder dan 4 weken vooruit te kunnen plannen Telfort tegen mij zegt dat het dan mijn probleem is.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Alfons, ik lees dat je over moet naar de nieuwe verbinding. Hier ben je al niet helemaal blij mee want je verliest het analoge signaal. Dat is spijtig, dat begrijp ik. Er is alleen niets meer aan te doen.

Nu is inmiddels de overgang in gang gezet. Dit gaat echter totaal niet soepel. Steeds als er een datum is gepland wordt deze afgewezen. Je hebt hier al een aantal keren over gebeld. Er wordt dan een nieuwe datum voor je gepland, maar deze ligt te ver in de toekomst. Je kan niet zo ver vooruit plannen. Dat is erg lastig, ik durf ook niet te zeggen of we op korte termijn kunnen plannen.

Je hebt al meerder malen contact gehad. Was dat met 0900-9596? Heb je ook al contact gehad met 088-7650121? Achter dit nummer zit namelijk een speciaal team die de overgang regelen. Zou je daar eens contact mee willen zoeken? Ik hoor graag of het gelukt is om een datum af te spreken.
Reputatie 1
Badge +1
Dag Bart,

het laatste telefoontje was met het 088 nummer... Wat mij erg dwars zit is de hele benadering. Er is heel erg leuk geprobeerd in de communicatie alsof het voor mij als klant fantastisch is dat ik zomaar over mag naar het nieuwe systeem... en dat ik een GRATIS monteur over de vloer krijg... Maar van mij hoeft het simpelweg niet. Sterker nog, door eerdere ervaringen vind ik het een heel naar idee dat weer een monteur komt om aan die glasvezelmodem te zitten... Maar ik MOET wel. En dat is dan maar zo, maar vervolgens krijg ik te horen dat ik een datum ver weg moet prikken die dan ook nog eens definitief is. Eenmaal een datum toegezegd is dat ook de datum dat mijn verbinding eruit gaat. Ik vind dat als klant heel raar. En als ik dan aangeef dat het voor mij niet mogelijk is om zo ver vooruit een vaste datum te prikken dan ontstaat er een patstelling. Ik MOET over en ik MOET een vaste datum aangeven. En als ik dan vraag of er overlegd kan worden en of Telfort mij kan benaderen voor een mogelijke oplossing in deze, krijg ik als antwoord dat Telfort daar echt niet aan gaat beginnen... Nou, dan niet... maar dan gebeurd er dus helemaal niks... En ik vind de klantwaardering wel heel erg ver te zoeken.
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt dus al contact gehad met mijn collega's van het 088 nummer. Dat is fijn. maar ik begrijp dat zij jouw ook niet naar tevredenheid hebben kunnen helpen. Ik vind het heel jammer om te lezen, zij zijn namelijk wel de afdeling die je zou moeten kunnen helpen. Als zij het al niet kunnen, dan kan niemand het helaas, zij zijn de enige die data kunnen verzetten.

Je ontkomt er niet aan inderdaad. Iedereen gaat over naar de nieuwe situatie. Ik kan mij voorstellen dat het jammer is, de situatie valt echter niet te veranderen hoe graag ik dat ook wil. Hiervoor is inderdaad een monteur nodig. Deze gaat de glasvezelaansluiting vervangen. Hiervoor is een einddatum bepaald alleen krijg je hiervoor geen geschikte datum. Zijn er echt geen data waarop het zou kunnen?
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan mij de teleurstelling voorstellen. Je krijgt te horen dat je over moet, dit wil je liever niet. Er is echter geen andere optie dus je legt je erbij neer. Alleen dan wordt het pas echt lastig. Dit omdat de datum ver in de toekomst ligt. Jij kan nog niet zo ver vooruit plannen. Dat maakt het erg lastig, zeker nu je al contact hebt gehad met mijn collega's die meer inzicht hebben in de planning.

Ik wil graag eens kijken hoe het er allemaal voorstaat. Ik ben wel benieuwd. Ik heb hiervoor echter nog geen gegevens. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van jouw klantnummer of postcode + huisnummer? Ik hoor graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. Ik kan echter niet beloven of ik iets kan aanpassen, maar meekijken wil ik zeker.
Reputatie 1
Badge +1
Dag Bart,

Postcode en huisnummer zijn toegevoegd. Alvast bedankt voor de genomen moeite. We gaan er wel uitkomen.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt Alfons, ik heb even meegekeken. Ik zie dat er nog geen plandata is afgesproken. Dat is in principe goed. Zo kom je niet zonder diensten te zitten. Nu moet er alleen nog wel een datum gepland worden. Ik kan deze helaas niet inzien, ik kan dus deze afspraak niet met je maken. 😞 Dit moet echt via het 088 nummer. Zij hebben hier inzicht in. Zou je nog eens met ze willen bellen? Ik hoop echt dat er snel een plekje is en dat we er uit komen.
Reputatie 1
Badge +1
Nou... ik heb maar weer eens gebeld...

Ik weet dat ik in straks 5 weken een collega moet vervangen en ik werk in die 5 weken overdag. Dus ik hopen dat ik een afspraak zou kunnen maken voor aan het einde van de dag... rond 16.00u... Maar afspraken met de monteur gaan in dagdelen. Dus dat gaat ook niet werken.... jammer....

En vervolgens kreeg ik het briljante advies:

"Er staat nog niks ingepland. U kunt gewoon afwachten en dan krijgt u vanzelf een brief met de overgangsdatum en dan kunt u zelf rechtstreeks een afspraak voor de monteur plannen."

Mijn vraag: " Maar dan staat de overgangsdatum vast. Als ik dan de monteur op een andere dag wil zit ik tot die tijd zonder verbinding?".

Antwoord: "Ja, dat klopt.".

@Bart - Telfort Ik doe mijn best, ik wil het gewoon graag goed regelen, maar ik kom er niet uit. Help...
Reputatie 1
Badge +1
Oh... en nog iets. Als ik mij nu aanmeld als nieuwe klant dan staat er dat het allemaal heel snel geregeld kan zijn. Ik kan mij als nieuwe klant al aanmelden voor over 2 weken??🤔
Meld je dan aan als nieuwe klant, zul je geheid zien dat die datum gewoon word opgeschoven omdat het niet haalbaar is omdat er al een contract loopt op het adres.
Je schiet er niks mee op, gewoon de monteurs planner vragen en een tijd vanaf 16 uur invullen, zo werd ik ook ingepland door Telfort/Guidion tussen 16.00 en 20.00 uur, en de volgende dag na een telefoontje werd er toch een monteur gevonden die wel kwam opdagen, ik heb veel moeite moeten doen om op tijd thuis te zijn voor Jan met de korte achternaam.

Dus je kunt twee dingen doen, datum prikken en wat regelen, anders komt het vanzelf op je af en zit je zonder, wat nu als jij, wat ik niet hoop, ziek word als je die collega moet vervangen en je bent echt niet in staat om te werken, gaat dan het bedrijf ten gronde, denk het niet, draait gewoon door.
Reputatie 8
Badge +19
Telfort hanteert de regel dat je 6 maanden geen klant mag zijn geweest voordat je weer in aanmerking komt voor 'Nieuwe klant voordeel'...
Gaat in deze niet voor het voordeel, maar om de omzetting sneller voor elkaar te krijgen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp heel goed dat je het goed wil regelen. Nu lees ik dat je de komende tijd overdag moet werken. Wellicht lukt het om inderdaad een afspraak te maken voor na 16.00 uur.

Er is inderdaad nog niets gepland, je kan dus nog wel wachten daar op. Daar staat dan een periode in waar binnen de overgang zal plaatsvinden. Nu wil je dit graag voor zijn, zo heb je het zelf natuurlijk veel meer in de hand.

Je geeft ook aan dat je je als nieuwe klant kan aanmelden. Dit wil ik je niet aanraden. Deze order zal namelijk uitvallen omdat er al een abonnement actief is op het adres.
Reputatie 1
Badge +1
Ik ga nog 1x mijn frustraties neerzetten en dan mag het topic wat mij betreft gesloten worden...

Zoals @Doornekamp33 al aangeeft ben ik niet daadwerkelijk van plan mij als nieuwe klant aan te melden. Maar als mijn buurman zich nu als klant aan zal melden, dan krijgt hij als hij wilt binnen 2 tot 3 weken datgene gedaan wat er bij mij ook moet gebeuren. De aansluiting in de wijkcentrale zal klaargezet moeten worden (neem ik aan) en er zal een monteur moeten komen om zijn glasvezelmodem te vervangen... waarom kan dat bij een nieuwe klant wel op die termijn en bij een bestaande klant niet?
Er is gewoon geen oplossing. Ik krijg de keus van Telfort om of een verlofdag op te nemen, of het risico te nemen dat ik een aantal dagen zonder verbinding kom te zitten. En dat allebei omdat er iets moet gebeuren wat Telfort heel veel geld gaat besparen. Linksom of rechtsom... de problemen van deze overgang liggen geheel bij mij als klant. Oh nee... er is nog een optie.. opzeggen.
Maar dat wil ik ook niet. Want ik ben nu echt wel boos om hoe Telfort dit regelt, maar ik heb de afgelopen jaren als klant echt niks te klagen gehad. Toen mijn aansluiting eenmaal goed werkte heb ik eigenlijk nooit meer problemen gehad. En daar ligt misschien wel mijn laatste stukje ergernis...
Ik vind het simpelweg een eng idee dat er weer een monteur gaat komen die aan mijn glasvezelmodem gaat lopen rommelen. Want zoals ik al aangaf in mijn openingspost ging dat in het verleden ook niet goed. Er was een modem vervangen die niet vervangen hoefde te worden. Deze nieuwe ging stuk vlak nadat de monteur vertrokken was. En op het moment dat de monteur weg is krijg je hem niet meer terug. En ik kon bellen met Telfort wat ik wou, het heeft bijna een week geduurd voordat er weer een monteur stond. En als ik zo door het Forum blader, dan is er op dat gebied niks veranderd.

Nou... dat was dan hopelijk mijn laatste uiting van frustratie... ik ga nu op korte termijn maar een afspraak plannen met mijn psycholoog (grapje) en daarna maar eens bellen met mijn werkplanner....
Zelfs bij nieuwe klanten is het maar de vraag of geplande datum gehaald wordt. Dat staat en valt met de ZZP constructie waarmee Guidion werkt.
Zodra er een monteur in huis wat doen is het drama, maakt niet uit welke provider, koste mij ook een hoop ergenis, monteur die dan op een afspraak, die domweg word ingepland door wie dan ook zonder overleg, gewoon niet komt opdagen, en Guidion die geeneens weet waarom die niet is geweest, zich niet heeft afgemeld en die de zaterdag erna ook afspraken had maar niet bereikbaar was kun je op bouwen als bedrijf zijnde.
Ik had het geluk dat ik zaterdag ochtend lekker relaxt was, dus gewoon droog vroeg waarom die monteur niet was geweest, en de dame eerlijk antwoorde dat ze het niet wist en hem gelijk ging bellen en niet te pakken kreeg, dus vroeg of ze mij kon terug bellen als ze wat wist of een oplossing had, en ik dacht dat word einde Telfort maar geld uitgeven zullen ze voordat ik de boel weer inpak en naar een ander ga, belde ze binnen een uur terug met dat ze een monteur bereid had gevonden om mij te helpen dezelfde middag, dit een toffe gast was en een hoop goed maakte anders was het een ander geworden.

Maar goed, @Alfons staat er nu voor, hoop dat het goed komt, want eigenlijk is Telfort zo beroerd nog niet, als je bij een 1Gb concurent info wil hang je al een half uur in de wacht, als ik de berichten lees als klant duurt het dagen om erdoor te komen, en dat heb ik bij Telfort nog niet meegemaakt, wel on-service gerichte personen aan de telefoon, bel je later weer krijg je wel een goede, is overal wat zeg ik dan maar.
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp je frustratie ook volledig. Alles werkt goed, dus waarom moet het veranderen. Daarbij heb je in het verleden een niet al te goede ervaring gehad met de monteur wat nu ook mee speelt. Ik snap dan ook goed dat je er tegenop ziet. Maar de overgang is iets wat wel noodzakelijk is. Een ander platform waar wij veel betere ondersteuning op kunnen geven. Nu heb je je hier ook wel bij neergelegd, alleen het vinden van een geschikte datum is nog het lastigste. Zoals ik al zei heb ik helaas geen inzicht in de planning hiervan. Ik hoop dan ook dat je samen met het werk iets kan plannen en dat er dan van onze kant een monteur beschikbaar is om alles aan te sluiten en het soepel te laten verlopen.
Reputatie 1
Badge +1
Even een dubbelcheck....

ik heb zojuist weer gebeld. Om er zeker van te zijn heb ik nogmaals gevraagd hoe het zit met de monteursplanner. Mijn vraag was:"Als de brief een overgangsdatum aangeeft, en ik verzet deze d.m.v. de monteursplanner... verschuift dan mijn afsluitdatum mee?".
Nu kreeg ik als antwoord "Ja, anders zou de planner geen zin hebben.".
Dat is toch al iets anders dan ik eerder hoorde. Klopt dit @Bart - Telfort ?? Want dan kan ik tegen die tijd met de monteursplanner wel op iets kortere termijn werken.
Klinkt logisch maar dat staat en valt met het feit of Reggefiber althans de monteur die in de pop de boel veranderd die info krijgt.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Alfons, ja dat klopt inderdaad. De gehele datum verschuift dan in het systeem. Alles wordt dan afgestemd op de nieuwe datum die je kiest.

Reageer