NordVPN op Experiabox V8 ?

• 28 februari 2017
  • 5 reacties
  • 1428 keer bekeken

Badge
Hallo,
Kan NordVPN geinstalleerd worden op een Experiabox V8 ??

Thanks,
E.

5 reacties

Reputatie 8
NEE.

Maar om van NordVPN gebruik te kunnen maken kun je wel gewoon een VPN Client op je PC, tablet of smartphone instellen.
Badge
NEE.

Maar om van NordVPN gebruik te kunnen maken kun je wel gewoon een VPN Client op je PC, tablet of smartphone instellen.

Zo'n gemeenschappelijke VPN op mijn LAN (net als de firewall) is veel handiger: dan lopen al mijn locale 'clienten' automatisch via deze gezamelijke VPN tunnel: geen geinstalleer/opstarten van VPN clienten.
Heeft Telfort andere routers die dat wel kunnen ??
Reputatie 8
Badge +16
Nee Telfort heeft dat niet. Je zou natuurlijk altijd zelf een eigen router kunnen aanschaffen die deze mogelijkheden wel heeft.
Reputatie 8
Nee, Telfort heeft geen modem/routers die dat wel kunnen.

Maar het staat je vrij zelf een router te kopen die deze mogelijkheden wel heeft om en erachter te hangen. (Of zelfs "in de plaats van" de Telfort modem/router te gebruiken, door eerst met wat trucjes de VOIP SIP-gegevens vanuit de Experia Box V8 te plukken, en dan in die eigen modem/router in te tikken. Tenminste als je de Telfort telefoon wilt blijven gebruiken).

Alles vanuit de router als VPN-Client naar zo'n VPN-dienst laten lopen heeft ook zijn nadelen hoor. Meestal zakt de internetsnelheid een behoorlijk stuk terug omdat de processing in de router onvoldoende krachtig is. (Afgezien van het snelheidsverlies om data via een VPN-provider te laten lopen).
Badge
Ik heb inmiddels een aardig Cisco routertje met DD-WRT en OpenVPN achter de V8 gateway ztten.
V8 doet alleen modem, DHCP en firewall, wifi en kabels op de Cisco.
VyprVPN lijkt ook een goede keuze, erg snel. Heeft alleen maar 3 dagen proeftijd, dan zit je er een jaar (!) aan vast.
VPN lijkt me vooral voor mobiele apparaten zinvol.

Reageer