beantwoord

Nog steeds tevreden over Telfort?

  • 24 maart 2020
  • 70 reacties
  • 1178 keer bekeken

Reputatie 1

Al jaren abonnee bij deze club. Maar de club wordt opgeheven. En ik heb het idee dat ze dat hun trouwe oude leden ook laten weten. Eigenlijk nooit problemen. Maar sinds de overname door KPN plotseling wel. De wifi valt verdacht vaak weg. En als die verbinding er al is, is er geen internettoegang. Daarover klagen bij de klantenservice leidt tot niets. De medewerker is uitermate vriendelijk. Maar waar in het verleden nog weleens de sterkte van het signaal wordt gemeten en beterschap wordt beloofd, wordt nu al verdacht snel een overstap naar KPN aangeboden. Dat gaat toch allemaal over dezelfde lijn? Met ook nog dezelfde apparatuur. Waarom dan gewoon niet blijvend zorgen voor de oude klanten? Of ben ik de enige met dit probleem?

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 16 april 2020, 09:46

Bij de tweede tv-ontvanger wordt niet standaard een Draadloze Verbindingsset meegeleverd. Dat is geen raar verhaal. De Draadloze Verbindingsset koop je en is daarna jouw eigendom. Het kan wel zijn dat een collega je bij bijvoorbeeld een verlengaanbod de Draadloze Verbindingsset gratis heeft aangeboden. Ik zie overigens wel dat de set inmiddels 6 jaar oud is. Op een gegeven moment heeft apparatuur (in het algemeen) natuurlijk ook zijn beste tijd gehad. Je zou dus ook kunnen overwegen om een nieuwe set aan te schaffen via de webshop. Merk je geen verbetering, dan kun je de set binnen 14 dagen gratis retour sturen.

Daarnaast mis ik nog antwoord op de vraag wat voor extender je precies hebt. Welk merk en type?
 

Natasja,

In ieder geval bedankt voor je reactie. Je moest even wachten, omdat ik weer eens geen internettoegang had. Ik zei dat ik wel vriendelijk te woord wordt gestaan. Nu dus weer. Dat is dus niet het probleem. Sterker nog, daarvoor krijgen jullie een dikke plus. 

De check dus al gedaan. En op advies van een je collega’s een ‘harde’ reset. Behalve een steeds wegvallende wifi en nog vaker, wel verbinding maar geen internettoegang. Sowieso, ook met een extender niet in het hele huis. En die problemen zijn er al een maand of zes schat ik. En het is me na de verhuizing naar onze huidige woning niet gelukt om met een verbindingsset een tweede tv-aansluiting storingloos te laten functioneren. Verbinding maakt lukt, maar zodra ik tv-ontvanger en tv aanzet gaat de verbindingsset op oranje en is de ontvangst belabberd. Niet naar te kijken in ieder geval. Ik begrijp niet dat Telfort niet iemand langsbuurt om het te verbeteren. Vooral omdat ik altijd zelf de aansluitingen hebt verzorgd. Nooit gebruikt gemaakt van de kosteloze monteur. Die heb ik als trouw abonnee eigenlijk nog alsnog wel verdiend. Vind ik. Het ontgaat me waarom ik dat wel krijg als ik overstap naar KPN. Wat  nu toch eigenlijk dezelfde provider is. En als gezegd: ik wil best overstappen als ik ‘alles’ kan behouden: ongewijzigde emailadressen, behoud opgenomen tv-programma’s.

 

En verder: je gaf in bovenstaand bericht aan dat je op advies van een collega je modem een reset had gegeven. Ik ben daarvan uitgegaan en heb dit daarom niet nogmaals geadviseerd. Maar ik zag nu in de systemen dat die reset nog niet (correct) was uitgevoerd. Daar had ik wellicht eerder naar moeten kijken. Het is namelijk wel van belang dat je je modem reset als je nog steeds tegen dezelfde problemen met WiFi aan loopt en het WiFi stappenplan niet tot verbetering heeft geleid. Ik wil je daarom vragen je modem te resetten. 

Ik heb het idee dat er nu steeds onnodig een discussie ontstaat, waardoor het langer duurt voor we tot een oplossing komen. Ik wil je uiteraard graag helpen, maar dat kan alleen als je de tips en adviezen die worden gegeven probeert en mijn vragen beantwoordt. 

Bekijk reactie

70 reacties

Hallo @Peter Janssen , @Babylonia  bedoelt de powerlines er tussenuit halen en een netwerkkabel te gebruiken, ik weet niet wat daar onduidelijk aan is.

 

Reputatie 8

Aanvulling:
(Ik wilde op voorhand al geen powerlines / verbindingssets, door de slechte reputatie ervan).

De situatie zoals ik het zelf jaren geleden heb aangelegd < HIER > als eerste “snelle” set-up.
Pikant detail. In overleg met monteurs zelfs inclusief het zelf doortrekken van de nieuwe glasvezel structuur vanaf de begane grond naar mijn bovenwoning door een bestaande PVC-leiding.
(FTU + router op de begane grond bij mijn eigen opgang in de meterkast zag ik niet zitten).

Daarna heeft een monteur (die in de tussentijd even bij andere mensen in de straat bezig was) de glasvezel afgemonteerd met de glasvezel FTU op het korte stukje wand (bij een balkon) links.
 



De uiteindelijk afgewerkte set-up < HIER > 
De verticale smalle 25 mm kabelgoot in de hoek die naar boven gaat, loopt kabel door een gat van het betonnen plafond heen, en komt een verdieping hoger dan weer uit “bij de vloer”.

(Gat is geboord met zo’n “Borent” vergelijkbare boor en betonboor van circa 25 cm lengte):
 

Reputatie 8
Badge +9

Zowel ik als de community proberen je te helpen, maar ik heb het gevoel dat het een oeverloze discussie aan het worden is, waarbij de oplossing steeds verder uit zicht raakt. Als je nog geholpen wilt worden, dan is het belangrijk dat je concreet antwoord geeft op de vragen die gesteld worden. Een andere optie is om te bellen met de klantenservice via telefoonnummer 0900-9596. Hier lijken we niet verder te komen, hoe graag ik dat ook anders had gezien.

@JanD, @Galdor68 en @Babylonia, jullie ontzettend bedankt voor het meedenken, uitleggen en de adviezen. :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +11

Op de ledverlichting heb ik nog een kleine aanvulling (uit eigen ondervinding). Sommige types (in mijn geval) dimbare ledlampen hebben invloed op je stroomnet. Ze zorgen voor ‘vervuiling’, ook als ze uit staan. Ik heb ze toen vervangen door andere, ook dimbare, ledlampen en het probleem met de verbindingsset was weg.
Kwestie van proberen. De lampen gewoon even afkoppelen. Voor wat betreft merk en type kan ik je niet adviseren. Ik heb niet de indruk dat het in de prijs van de lamp zit.

Reputatie 8
Badge +9

Het is niet mijn bedoeling geweest dat je je daarover zorgen gaat maken, @Peter Janssen. Op basis van je klantnummer heb ik je verbinding kunnen doormeten. Ik zeg nergens te weten waar je modem zich bevindt. Ik kan enkel de verbinding van de centrale tot je modem doormeten met de gegevens die ik nu heb. Je modem is met een DSL-kabel aangesloten op het aansluitpunt. Als je bekabelde verbinding niet stabiel is, dan is WiFi dat ook niet. Vandaar dat het van belang is om eerst vast te stellen of het probleem ook bekabeld speelt. 

Nu blijkt dus dat er dataverlies optreedt tussen de centrale en je modem. Dan zit het probleem ergens tussen de centrale en je modem. Het is dan allereerst belangrijk om uit te sluiten dat het probleem binnenshuis zit. De kabel tussen je modem en het aansluitpunt moet een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zijn. Als het goed is zit er in je installatiepakket een reservekabel. Anders zou je via allekabels.nl een kabel kunnen bestellen. De kosten daarvan wil ik wel voor je vergoeden.
 

Galdor,

Weer bedankt. Je legt het in ieder geval (beter) uit dan Natasja. En als ze meet wat er in mijn experiabox komt, waarom komt het er dan niet uit? In ieder geval niet steeds. Of beter niet steeds meer. Want vroeger eigenlijk niet zo veel problemen. Nu is steeds de verbinding weg. Of is er wel verbinding, maar geen internettoegang. 


De snelheid die binnenkomt bij je modem, dus die 50 Mb/s downloadsnelheid, is de snelheid die je bekabeld zou moeten meten. Als dat niet aan de orde is, dan is het van belang dat je een laptop of PC met een kabel aansluit op je modem en een speedtest doet, zodat we kunnen kijken wat het verschil is. Bij WiFi treedt er altijd snelheidsverlies op, omdat WiFi sterk wordt beïnvloed door omgevingsfactoren. 

Hallo @Peter Janssen 

 Maar sinds de overname door KPN plotseling wel. De wifi valt verdacht vaak weg

Het thuis-deel is nog niet overgenomen door KPN, alleen de mobiele tak. Thuis wordt in de loop van dit jaar ingelijfd door KPN.

Dus een wegvallende WiFi kan daar niets mee te maken hebben.

Heb je de WiFi-check al eens gedaan:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-doet-het-niet-1.htm

Ik ben in de regel ook een tevreden klant van Telfort.

Het gebruikmaken van het electra met met behulp van een Draadloze Verbinding Set(DVS) dat is echt een surrogaat oplossing. 

Dus inderdaad haal deze er tussenuit, anders gezegd leg ze in een lade. 

UTP staat voor Unshielded Twisted Pair dit is een netwerkkabel dat is ten alle tijde de beste oplossing.

Het klopt wel als je het echt wil zijn er mogelijkheden, die zijn heel simpelweg niet allemaal even haalbaar of wenselijk, laat een ieder in die beslissing vrij. Niet iedereen wil dit zelf doen of daar vrijveel aanuitgeven, een installateur voor een draad is een kostbaar grapje.

De verbindingsets werken of ze werken niet zo eenvoudig is het. Ik gebruik ze liever ook niet genoeg woningen waar ze als een zonnetje draaien.

Ik woon hier al meer dan 2 jaar zonder die 2e aansluiting.

Nu snap ik het niet meer?
Eerder geef je aan voor een 2e TV-ontvanger een verbindsingsset te gebruiken waarmee je nogal wat storingen ondervindt en het geen werkbare situatie is. En nu zou je dat 2 jaar al niet meer gebruiken??

Hier hebben we  mijn's inziens met een verwarring te maken er is geen 2e rechtsteekse bedraadde aansluiting in gebruik. Wel de achterliggende topic mee nemen.

 

Mijn advies voor de tweede TV zeg de 2e ontvanger op. En overweeg de aanschaf van een chromecast, voorwaarde is hierbij wel dat het wifi signaal goed is, dat zal vermoed ik zo ook tegenvallen.

 

Nieuwere verbindingsets kunnen zeker wel een uitkomst zijn. 

Reputatie 8

Ik vroeg naar de ervaringen van andere Telfortgebruikers. Ook problemen met de verbinding die er eerder niet waren.

Ik ben ook maar gewoon een Telfort gebruiker hoor. En de andere reageerders hier ook.
Aangaande problemen met internet is mijn ervaring juist “andersom”.

Na aanvankelijk toenemende problemen (inmiddels jaren terug met toen nog ADSL).
Die problemen juist zelf aangepakt door verbindingen en de thuis netwerkstructuur goed onder handen te nemen, en surrogaat oplossingen te vermijden. Sindsdien is mijn thuisnetwerk optimaal. Met overstap erna nog eens naar glasvezel. Als algehele internetervaring, nog beter!!
 

Maar dat heb ik al eerder laten weten. In mijn vorige woning werkte het bovendien zonder problemen en werd er ook een grote afstand overbrugt tussen modem en verbindingsset. Bij mijn dochter zijn alle tv aansluitingen met verbindingssets aangelegd

Dat is geen enkele garantie dat het in een andere situatie dan ook goed zou werken.
Dat ligt maar net aan de storingsbronnen binnen het stroomnet. Dat is nu eenmaal een eigenschap van “surrogaat oplossingen”. Het kan goed uitpakken, maar ook slecht. Je kunt er nooit 100% op vertrouwen. Kwestie van afwachten hoe het in de praktijk uitpakt.

Maar ben dan ook zo realistisch, als het niet (meer) werkt, die oplossing overboord te zetten. Of te kijken of je met “vreemde” aanpassingen in je huis, alsnog tot een werkende situatie kunt komen.

Er is op het forum wel eens storing van een TV-ontvanger gemeld (die achter een verbindingsslet hing)  nadat een “LED-lamp” werd ingeschakeld. Door die LED-lamp te vervangen door een ander merk en type, was het probleem over.

Misschien heb je in jou situatie je hele huis wel met de “verkeerde” LED-lampen uitgerust??

Veel moderne elektronische apparaten en accessoires hebben een grillig pulserend patroon in stroomgebruik (LED-lampen, accu opladers van mobiele apparaten), wat zich vertaalt in “vervuiling” van het wisselstroom patroon van het stroomnet. Dat is nu net de basis waar die “verbindingssets” gebruik van maken om er een hoog frequent signaal overheen te sturen.
Dat kan daardoor makkelijk verstoord worden.

Is overigens geen “Telfort” probleem, Maar een probleem in de netwerkstructuur bij jezelf thuis.
Daar ben je helemaal zelf verantwoordelijk voor.

Reputatie 1

Galdor,

Dat de verantwoording van PTT (KPN) 20/30 jaar geleden stopte bij het israpunt is nu juist mijn punt. Dat heeft alles te maken met die privatisering en nutsvoorzieningen naar de vrije markt brengen. Dat levert de klanten niet de beloofde betere service en lagere tarieven. Integendeel. Maar daarover verschillen we vast van mening. Maar ook die discussie wilde ik dus helemaal niet starten. Zie nog maar een keer mijn opening van dit topic. 

Nogmaals mijn dank voor je bijdragen. Die stel ik op prijs. Maar ik weet even genoeg. Nog een fijne zondag en wees voorzichtig: handen wassen, afstand houden enz.

Groeten,

Peter

Reputatie 8

Maar ik dacht eigenlijk met Natasja in discussie te zijn.

Dit is een openbaar forum. Werkelijk iedereen mag hier reageren en een bijdrage leveren aan de discussie. (En als degene zich gewoon aan de normaal gebruikelijke forum huisregels houdt).

Het is niet jij die bepaalt wie wel of niet mag reageren.

Als je één op één zonder forum-leden met Telfort contact wilt hebben, kun je bellen met de klantenservice of via facebook en daar één op één chatten.

 

ik heb op advies van een van je collega’s die reset een maand of 2 geleden wel uitgevoerd.

Dat is veel te lang geleden in het onderzoek wat webcare NU met je wil doornemen.

Reputatie 8
Badge +9

@Peter Janssen, ik ben het eens met wat @Babylonia bovenstaand aangeeft. En zoals ik eerder ook al aangaf laat een oplossing alleen maar langer op zich wachten als er discussie ontstaat. Nogmaals: ik wil je graag helpen, maar dat kan alleen als je de tips en adviezen die worden gegeven probeert en mijn vragen beantwoordt. Op deze manier kan ik je niet verder helpen.

Reputatie 1

Natasja,

Wat een korzelige reactie. En ik ben het ook wel eens met Babylonia dat het ieder vrij staat mee te praten. Dat is nu eenmaal de eigenschap van zo’n forum. Maar om dan te zeggen dat ik daardoor de discussie langer maakt is wel een erg klantonvriendelijke opmerking. Ik kan die andere deelnemers immers niet tegenhouden. Het spijt me dat nu te moeten zeggen, omdat je verder wel behulpzaam bent. Al kan ik je laatste adviezen niet helemaal volgen.

Om te beginnen die opmerking van die niet uitgevoerde reset. Ik heb het toch helemaal gedaan naar de instructie op de website. En zoals ik zei dat gaf inderdaad verbetering. Ik wil het best normaals doen. Maar ik verwacht daar niets van. Ik wil ook wel geloven dat ik me vergis als ik zeg dat de verbindingssets standaard horen bij een 2e ontvanger. Het is immers alweer 6 jaar geleden dat ik die dingen bestelde. En dat ze niet het eeuwige leven weet ik ook wel. Maar dat ze nu al aan vervanging toe zijn, wil er bij mij niet in. Ik heb wel bij nieuwe installatie de firmware geüpdatet. Ik gaf ook al aan dat het verbinden prima lukt. Nog steeds trouwens. Want hij staat gewoon nog steeds aan. Waarom weet ik eigenlijk niet want ik kan ze niet echt gebruiken. Zoals ik al aangeef stoort de verbinding zodra ik ontvanger en/of televisie aanzet. En met dat doel heb ik ze eigenlijk. Andere deelnemers hebben er al op gewezen dat dit waarschijnlijk aan het stroomnet ligt en niet aan de ontvanger. Dat klinkt me wel aannemelijk in de orde. En dat gaat met een nieuwe verbindingsset dus weer het geval zijn. Hoe jammer dat ook is. Een vraagje daarover. Kan ik ze eventueel wel gebruiken voor een internetaansluiting in een andere ruimte dan waar het modem staat? Of zal dat hetzelfde probleem geven? 

Verder lijkt het me dat het topic wel gesloten kan worden. Maar ik zie nu even niet zo gauw hoe dat te doen.

Alvast bedankt en verder het beste,

Peter

Wij hebben exact hetzelfde. Er is zelfs een fysiek probleem met de modem. Maar er wordt niks opgelost. Van het kastje naar de muur en maandelijks gewoon doorbetalen. Hier ook weer. De wifi check.

Reputatie 8

Ik wil ook wel geloven dat ik me vergis als ik zeg dat de verbindingssets standaard horen bij een 2e ontvanger. Het is immers alweer 6 jaar geleden dat ik die dingen bestelde. En dat ze niet het eeuwige leven weet ik ook wel. Maar dat ze nu al aan vervanging toe zijn, wil er bij mij niet in.

Of het probleem aan die verbindingssets / stroomnet ligt, of juist niet, al eerder genoemd, kun je simpelweg testen door die verbindingssets af te koppelen en een directe verbinding te maken met een kabel tussen modem/router en de TV-ontvanger.
Als je dan geen storing ervaart, weet je dat het probleem betrekking heeft met die verbindingssets.
Heb je dan nog steeds dezelfde problemen, ligt het probleem mogelijk toch aan iets anders?
Idem met de rest.

Discussiëren of die sets wel- of niet gratis zouden zijn, hoe lang ze wel- niet mee zouden moeten gaan, levert je niets op. Gewoon concreet actie ondernemen, en uittesten. Dan weet je het.

Reputatie 1

Natasja,

Het probleem is helemaal niet de snelheid. Daar is op zich niks mee. Zonder kabel (die heb ik ook niet) kom ik rond de 47,5. Dat lijkt me dus heel acceptabel. Het probleem zit hem in de stabiliteit. Ik gebruik overigens geen platte DSL-kabel. Maar de bijgeleverde ronde kabel. Een reserve daarvoor heb ik geloof ik niet. Maar de levering daarvan is al jaren terug. Als ik hem wel heb, dan is hij niet snel te vinden. Het lijkt me overigens dat die kabels niet echt aan slijtage leiden. Ze doen het of ze doen het niet. Hij doet het dus. Anders zou ik immers zonder verbinding zitten. Toch? Het ging en gaat me om het regelmatig wegvallen. Vooral wel verbinding maar geen internettoegang is heel hinderlijk. Vorige week kreeg ik trouwens een SMS-bericht dat aan het netwerk werd gewerkt. Die kreeg ik wel vaker. Zonder merkbare verbetering. Dat lijkt nu iets meer verbetering te hebben gegeven. Het meest zou ik trouwens geholpen zijn met een oplossing voor de slecht werkende verbinding met de verbindingsset. Ik betaal voor een 2e tv-aansluting. Maar die werkt dus niet.

Reputatie 8

Het meest zou ik trouwens geholpen zijn met een oplossing voor de slecht werkende verbinding met de verbindingsset..

Gewoon er tussenuit halen, en van een UTP-kabel gebruik maken.
Verbindingssets geven vaak problemen. Is een “surrogaat” oplossing.

Reputatie 1

Babylonia,

Je bedoelt het vast goed, maar dit helpt niet echt. De verbindingssets zijn er voor een tweede aansluiting. ik heb al een tv-ontvanger rechtstreeks aangesloten op het modem. Dat werkt. De tweede ontvanger rechtstreeks is geen optie. De tweede aansluiting is simpelweg niet in de buurt van het modem.
Ik heb ook niet gevraagd om een gratis set. Ik heb alleen maar aangegeven dat ik denk dat de verbindingsets niet aan vervanging toe zijn. Of beter: dat een nieuwe set me niet gaat helpen.

Bedankt in ieder geval en een fijn weekend,

Peter

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Peter Janssen. Welkom hier op het Forum. Laat ik allereerst inhaken op de overname door KPN. We zijn natuurlijk op de achtergrond ook druk bezig met de overgang van de Thuis-abonnementen. Dat klopt. En daarbij wordt er door collega's ook gekeken of er eventueel interesse is in een overstap naar KPN. Maar het is niet zo dat verbindingen nu bewust slechter worden (gemaakt), zodat een overstap naar KPN aantrekkelijker wordt. Als je dus problemen ervaart met je verbinding, dan ligt de oorzaak ergens anders. Ik wil graag kijken of we je verbinding kunnen optimaliseren.

Je geeft aan dat je verbinding sinds kort regelmatig wegvalt. Dat lijkt me knap vervelend. Sinds wanneer speelt dit? Ervaar je dit probleem alleen met WiFi? Ik lees dat je de WiFi check al hebt doorlopen. Kan je toelichten wat je al hebt geprobeerd? En zou je ook kunnen laten weten of het probleem op specifieke of alle apparaten speelt? Hoeveel en wat voor apparaten zijn er verbonden met internet? 

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @Peter Janssen. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels is opgelost. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan lees ik het graag. 

Reputatie 1

Natasja,

In ieder geval bedankt voor je reactie. Je moest even wachten, omdat ik weer eens geen internettoegang had. Ik zei dat ik wel vriendelijk te woord wordt gestaan. Nu dus weer. Dat is dus niet het probleem. Sterker nog, daarvoor krijgen jullie een dikke plus. 

De check dus al gedaan. En op advies van een je collega’s een ‘harde’ reset. Behalve een steeds wegvallende wifi en nog vaker, wel verbinding maar geen internettoegang. Sowieso, ook met een extender niet in het hele huis. En die problemen zijn er al een maand of zes schat ik. En het is me na de verhuizing naar onze huidige woning niet gelukt om met een verbindingsset een tweede tv-aansluiting storingloos te laten functioneren. Verbinding maakt lukt, maar zodra ik tv-ontvanger en tv aanzet gaat de verbindingsset op oranje en is de ontvangst belabberd. Niet naar te kijken in ieder geval. Ik begrijp niet dat Telfort niet iemand langsbuurt om het te verbeteren. Vooral omdat ik altijd zelf de aansluitingen hebt verzorgd. Nooit gebruikt gemaakt van de kosteloze monteur. Die heb ik als trouw abonnee eigenlijk nog alsnog wel verdiend. Vind ik. Het ontgaat me waarom ik dat wel krijg als ik overstap naar KPN. Wat  nu toch eigenlijk dezelfde provider is. En als gezegd: ik wil best overstappen als ik ‘alles’ kan behouden: ongewijzigde emailadressen, behoud opgenomen tv-programma’s.

Reputatie 1

Babylonia,

Je doet je naam wel eer aan. Je advies geeft alleen maar een Babylonische spraakverwarring. Er tussenuit halen? Waar tussenuit? En wat is in godsnaam een UTP-kabel. En een verbinding naar een verderweg gelegen ruimte met een kabel? Dat lijkt mij nu een surrogaat. 

 

 

Je moet juist niet overstappen als je email adressen wil behouden wacht gewoon de migratie af.

Bij een overstap nu ben je nieuwe klant en hebt daarom standaard een eenmalig gratis monteur.

Nu met de Corona paniek wil je niet overstappen, omdat je nu gewoonweg geen monteur krijgt.

Wat is het verschil tussen de twee woningen, wat is de haalbare snelheid, hoe is de staat van het electriciteits net. Voor dit soort problemen met verbindingsets stuurt ook KPN geen gratis monteur het betreft namelijk het eigen netwerk.

Reputatie 1

Rollinmotion. Daar vroeg ik om: een reactie van andere abonnees. Of ze het probleem herkennen. Jij in ieder geval dus. Al is het jou nog erger, lees ik. Inderdaad. Die tip van de wificheck daar schiet je niet veel mee op. Je kunt immers pas checken als hij het doet. En ik zeg niet dat hij het niet doet. Hij doet t, maar is simpelweg niet meer zo stabiel als hij was. Daar gaat het om. Dat KPN alleen mobiel al heeft overgenomen is ook niet helemaal waar. Je moet naar de KPN-winkel, zowel fysiek als op het web. En als ik naar webmail ga, kom ik op een KPN-pagina. Dus het gaat verder dan dat. Bovendien was Telfort altijd al een KPN-dochter. Dus die banden zijn er al heel lang. Ik herinner me de vorige directeur van Telfort. Die kende ik persoonlijk. Was mijn buurvrouw. We deelden een trap in ons pand. Toen werkte ze in een topfunctie bij KPN. Dus niet zo gek dat haar promotie een plek bij Telfort was. Dus ….. Maar het is wel jammer dat dit de reactie is van Telfort. Doe gewoon je werk zoals je dit al jaren deed. Ik was tevreden en zou dat graag blijven. En overstappen zou ik best wel willen doen. Als alles zou blijven bij het oude. Wat ik kan dus niet mijn e-mailadres behouden. Ben mijn opgenomen tv-programma’s kwijt. Als dat behouden kan blijven, geen probleem. En natuurlijk weer stabiel internet. En dat laatste ook het liefst zonder overstap.

Hoi Peter,

sinds de overname hebben we last van traag en slecht internet.  Tegelijkertijd ontvang je dan een “Aanbieding” om over te stappen op KPN voor meer snelheid en natuurlijk een hogere prijs. 

Vreemd dat dit allemaal maar mag en kan. 

Reageer