beantwoord

Nog steeds tevreden over Telfort?

• 24 maart 2020
  • 70 reacties
  • 1178 keer bekeken

Reputatie 1

Al jaren abonnee bij deze club. Maar de club wordt opgeheven. En ik heb het idee dat ze dat hun trouwe oude leden ook laten weten. Eigenlijk nooit problemen. Maar sinds de overname door KPN plotseling wel. De wifi valt verdacht vaak weg. En als die verbinding er al is, is er geen internettoegang. Daarover klagen bij de klantenservice leidt tot niets. De medewerker is uitermate vriendelijk. Maar waar in het verleden nog weleens de sterkte van het signaal wordt gemeten en beterschap wordt beloofd, wordt nu al verdacht snel een overstap naar KPN aangeboden. Dat gaat toch allemaal over dezelfde lijn? Met ook nog dezelfde apparatuur. Waarom dan gewoon niet blijvend zorgen voor de oude klanten? Of ben ik de enige met dit probleem?

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 16 april 2020, 09:46

Bij de tweede tv-ontvanger wordt niet standaard een Draadloze Verbindingsset meegeleverd. Dat is geen raar verhaal. De Draadloze Verbindingsset koop je en is daarna jouw eigendom. Het kan wel zijn dat een collega je bij bijvoorbeeld een verlengaanbod de Draadloze Verbindingsset gratis heeft aangeboden. Ik zie overigens wel dat de set inmiddels 6 jaar oud is. Op een gegeven moment heeft apparatuur (in het algemeen) natuurlijk ook zijn beste tijd gehad. Je zou dus ook kunnen overwegen om een nieuwe set aan te schaffen via de webshop. Merk je geen verbetering, dan kun je de set binnen 14 dagen gratis retour sturen.

Daarnaast mis ik nog antwoord op de vraag wat voor extender je precies hebt. Welk merk en type?

Natasja,

In ieder geval bedankt voor je reactie. Je moest even wachten, omdat ik weer eens geen internettoegang had. Ik zei dat ik wel vriendelijk te woord wordt gestaan. Nu dus weer. Dat is dus niet het probleem. Sterker nog, daarvoor krijgen jullie een dikke plus. 

De check dus al gedaan. En op advies van een je collega’s een ‘harde’ reset. Behalve een steeds wegvallende wifi en nog vaker, wel verbinding maar geen internettoegang. Sowieso, ook met een extender niet in het hele huis. En die problemen zijn er al een maand of zes schat ik. En het is me na de verhuizing naar onze huidige woning niet gelukt om met een verbindingsset een tweede tv-aansluiting storingloos te laten functioneren. Verbinding maakt lukt, maar zodra ik tv-ontvanger en tv aanzet gaat de verbindingsset op oranje en is de ontvangst belabberd. Niet naar te kijken in ieder geval. Ik begrijp niet dat Telfort niet iemand langsbuurt om het te verbeteren. Vooral omdat ik altijd zelf de aansluitingen hebt verzorgd. Nooit gebruikt gemaakt van de kosteloze monteur. Die heb ik als trouw abonnee eigenlijk nog alsnog wel verdiend. Vind ik. Het ontgaat me waarom ik dat wel krijg als ik overstap naar KPN. Wat  nu toch eigenlijk dezelfde provider is. En als gezegd: ik wil best overstappen als ik ‘alles’ kan behouden: ongewijzigde emailadressen, behoud opgenomen tv-programma’s.

En verder: je gaf in bovenstaand bericht aan dat je op advies van een collega je modem een reset had gegeven. Ik ben daarvan uitgegaan en heb dit daarom niet nogmaals geadviseerd. Maar ik zag nu in de systemen dat die reset nog niet (correct) was uitgevoerd. Daar had ik wellicht eerder naar moeten kijken. Het is namelijk wel van belang dat je je modem reset als je nog steeds tegen dezelfde problemen met WiFi aan loopt en het WiFi stappenplan niet tot verbetering heeft geleid. Ik wil je daarom vragen je modem te resetten. 

Ik heb het idee dat er nu steeds onnodig een discussie ontstaat, waardoor het langer duurt voor we tot een oplossing komen. Ik wil je uiteraard graag helpen, maar dat kan alleen als je de tips en adviezen die worden gegeven probeert en mijn vragen beantwoordt. 

Bekijk reactie

70 reacties

Reputatie 8

Ik deel je reactie wel, maar we moeten het niemand opdringen daar gaat het mij om.

Ik dring niemand iets op.
Maar degene moet dan verder ook niet gaan mekkeren en bij Telfort aan de bel trekken daarvoor, als een en ander niet functioneert wat zijn eigen verantwoordelijkheid is.
Daar gaat het mij dan weer om.
Als men wel een oplossing wil, dan evenmin mekkeren als dat extra kosten met zich mee brengt.

The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten

Die “bitterness” straalt er IMO wel heel super krachtig van af.  :joy:

Hallo @Babylonia , hetzelfde geldt bij veel mensen ook bij een geluidsinstallatie, die kost honderden, soms duizenden euro's, maar op de kwaliteit van de luidsprekers en de bekabeling wordt weer bezuinigd.

(Dit was even off-topic, moet kunnen:sunglasses: )

Daar ben ik het niet mee eens de echte liefhebber investeerd dan in het geheel ook de kabels. De echte geluids liefhebber zal zelfs het hele huis laten aanpassen voor een betere akoestische ervaring.

Ik deel je reactie wel, maar we moeten het niemand opdringen daar gaat het mij om.

We hebben de mogelijke oorzaak benoemd er zijn betere alternatieven genoemd, klaar de keuze is aan @Peter Janssen 

De inzet van het start bericht was ook niet het signaal via de TV ontvangers ansich maar de tegenvallende klantenservice en dat is niet te ontkennen. 

Dat voor duizenden euro's is wel een zeer grote aanname om dit algemeen te stellen. Maar je hebt wel gelijk dat het vaak als sluitpost wordt gezien, dat is grotendeels onkunde en niet goed vooruit kijken. Dat gaat hoofd zakelijk voor nieuw bouw op. Bestaande bouw aanpassen is een ander verhaal in 

Hallo @Babylonia , hetzelfde geldt bij veel mensen ook bij een geluidsinstallatie, die kost honderden, soms duizenden euro's, maar op de kwaliteit van de luidsprekers en de bekabeling wordt weer bezuinigd.

(Dit was even off-topic, moet kunnen:sunglasses: )

Reputatie 8

Het klopt wel als je het echt wil zijn er mogelijkheden, die zijn heel simpelweg niet allemaal even haalbaar of wenselijk, laat een ieder in die beslissing vrij. Niet iedereen wil dit zelf doen of daar vrij veel aan uitgeven, een installateur voor een draad is een kostbaar grapje.

De verbindingsets werken of ze werken niet zo eenvoudig is het.

Als ze niet werken zul je toch je toevlucht moeten nemen tot iets anders. Kostbaar of niet.

En verder niet mekkeren dat zo’n verbindingsset niet werkt, en het probleem doorschuiven naar Telfort, wat helemaal niet een probleem is van Telfort, maar van de topic starter zelf.

Gewoon actie ondernemen en doen of laten doen!! (Je toevlucht nemen naar andere oplossingen).

Ik vind het zo eigenaardig dat mensen in zijn algemeenheid in meer of (veel) mindere mate
mogelijk voor duizenden Euro’s aan TV(“s), home theater sets, PC.s, laptops, tablets smartphone’s uitgeven. Een abonnement (met TV) van pakweg  € 500 - € 650 p/jaar uitgeven.

Thuis men steevast wel een breed (luxe) zitmeubel heeft om te kunnen ontspannen om TV te kijken. (Of anders mogelijk wel in hoogte verstelbaar bed voor een 2e TV op de slaapkamer).
Het huis aanlegt (of aan laat leggen) met vloerbedding en verder aardige inrichting.
Daar vaak kapitalen aan worden uitgegeven.

Ieder het normaal vind dat we gas / water / licht in huis hebben, en daar ook de nodige financiën voor uitgeven aan luxe kranen of pulserende massage douchekoppen.
Ook aan de infrastructuur ervan.

Maar aan een fatsoenlijk thuis internet / intranet structuur geen geld of moeite wil spenderen.
Dat is vaak “sluitpost”. Om aan onderhoud ervan tegen het licht van huidige eisen maar te zwijgen.

Terwijl door ieder van ons tegenwoordig zoveel tijd wordt gespendeerd aan online diensten.

Dan neemt iemand toch echt de verkeerde prioriteiten in acht, als die wel nog een 2e TV in gebruik zou willen nemen, maar geen geld wil spenderen aan een fatsoenlijke ontvangst ervoor.
Dat geldt voor elke connectie in huis. Bekabeld, via WiFi of anderszins.

Reputatie 8
Badge +9

Zowel ik als de community proberen je te helpen, maar ik heb het gevoel dat het een oeverloze discussie aan het worden is, waarbij de oplossing steeds verder uit zicht raakt. Als je nog geholpen wilt worden, dan is het belangrijk dat je concreet antwoord geeft op de vragen die gesteld worden. Een andere optie is om te bellen met de klantenservice via telefoonnummer 0900-9596. Hier lijken we niet verder te komen, hoe graag ik dat ook anders had gezien.

@JanD, @Galdor68 en @Babylonia, jullie ontzettend bedankt voor het meedenken, uitleggen en de adviezen. :slight_smile:

Het klopt wel als je het echt wil zijn er mogelijkheden, die zijn heel simpelweg niet allemaal even haalbaar of wenselijk, laat een ieder in die beslissing vrij. Niet iedereen wil dit zelf doen of daar vrijveel aanuitgeven, een installateur voor een draad is een kostbaar grapje.

De verbindingsets werken of ze werken niet zo eenvoudig is het. Ik gebruik ze liever ook niet genoeg woningen waar ze als een zonnetje draaien.

Ik woon hier al meer dan 2 jaar zonder die 2e aansluiting.

Nu snap ik het niet meer?
Eerder geef je aan voor een 2e TV-ontvanger een verbindsingsset te gebruiken waarmee je nogal wat storingen ondervindt en het geen werkbare situatie is. En nu zou je dat 2 jaar al niet meer gebruiken??

Hier hebben we  mijn's inziens met een verwarring te maken er is geen 2e rechtsteekse bedraadde aansluiting in gebruik. Wel de achterliggende topic mee nemen.

Mijn advies voor de tweede TV zeg de 2e ontvanger op. En overweeg de aanschaf van een chromecast, voorwaarde is hierbij wel dat het wifi signaal goed is, dat zal vermoed ik zo ook tegenvallen.

Nieuwere verbindingsets kunnen zeker wel een uitkomst zijn. 

Reputatie 8

Aanvulling:
(Ik wilde op voorhand al geen powerlines / verbindingssets, door de slechte reputatie ervan).

De situatie zoals ik het zelf jaren geleden heb aangelegd < HIER > als eerste “snelle” set-up.
Pikant detail. In overleg met monteurs zelfs inclusief het zelf doortrekken van de nieuwe glasvezel structuur vanaf de begane grond naar mijn bovenwoning door een bestaande PVC-leiding.
(FTU + router op de begane grond bij mijn eigen opgang in de meterkast zag ik niet zitten).

Daarna heeft een monteur (die in de tussentijd even bij andere mensen in de straat bezig was) de glasvezel afgemonteerd met de glasvezel FTU op het korte stukje wand (bij een balkon) links.

De uiteindelijk afgewerkte set-up < HIER > 
De verticale smalle 25 mm kabelgoot in de hoek die naar boven gaat, loopt kabel door een gat van het betonnen plafond heen, en komt een verdieping hoger dan weer uit “bij de vloer”.

(Gat is geboord met zo’n “Borent” vergelijkbare boor en betonboor van circa 25 cm lengte):

Hallo @Babylonia  en @Peter Janssen , ik was de powerlines (uit de Ziggo-tijd nog) zat en heb in februari door een erkend installateur de oude coax naar de 1e verdieping laten vervangen door een LAN-kabel vanuit de meterkast en een LAN-kabel vanuit de meterkast via de kruipruimte naar de huiskamer laten leggen.

Nu overal mooie vaste degelijke verbindingen met een goede snelheid volgens abo.

En met een zwarte Experia WiFi  op de 1e verdieping ook in heel het huis goede draadloze verbindingen als er devices zijn die je niet bekabeld aan kunt sluiten en via de 5.0-band behaal ik zelfs draadloos mijn abo snelheid.

Ik ben dus een zeer tevreden TFT-klant.:relaxed:

Reputatie 8

Ik woon hier al meer dan 2 jaar zonder die 2e aansluiting.

Nu snap ik het niet meer?
Eerder geef je aan voor een 2e TV-ontvanger een verbindsingsset te gebruiken waarmee je nogal wat storingen ondervindt en het geen werkbare situatie is. En nu zou je dat 2 jaar al niet meer gebruiken??

En kijk nou zelf wat je allemaal zegt: klopboren, kabelgaatjes. naar de Praxis en Borent. Schei nou even uit. Dat is toch niet een serieuze bijdrage aan de discussie?

En waarom niet als surrogaat oplossingen geen uitkomst bieden?
Ik ken genoeg mensen die het belang van een goed thuisnetwerk uiterst serieus nemen en om die reden een “strak” bekabeld netwerk aanleggen om verzekerd te zijn van de allerbeste connectie.

https://www.utp-kabel.nl/blog/hoe-leg-ik-een-bekabelde-thuisnetwerk-aan.html

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1656249   55 webpagina's die erover gaan.

Reputatie 1

Babylonia,

Wat is dit nu voor gezeur? Ik laat alleen weten dat het niet werkt. En daar heb ik me allang bij neergelegd.

Ik woon hier al meer dan 2 jaar zonder die 2e aansluiting. Niks geen Don Quichot hoor. En kijk nou zelf wat je allemaal zegt: klopboren, kabelgaatjes. naar de Praxis en Borent. Schei nou even uit. Dat is toch niet een serieuze bijdrage aan de discussie? En dan ook nog terugkoppeling voor deze suggesties?

Ik had trouwens al aangegeven dat de topic kan worden gesloten, wat mij betreft. Dus nogmaals: fijn weekend verder.

Reputatie 8

Je bedoelt het vast goed, maar dit helpt niet echt. De verbindingssets zijn er voor een tweede aansluiting. ik heb al een tv-ontvanger rechtstreeks aangesloten op het modem. Dat werkt.
De tweede ontvanger rechtstreeks is geen optie.

Of het de 2e (3e of 4e TV-ontvanger) is, maakt niet uit.
ALLEN zou je met een directe kabelverbinding kunnen aansluiten. Kom je LAN-poortjes tekort (door kabel-aansluitingen met andere apparaten), zou je een extra switch erbij kunnen plaatsen.

Je geeft zelf aan dat een rechtstreekse aansluiting werkt !!.

Reden te meer te bedenken om een 2e (3e of 4e TV-ontvanger) ook rechtstreeks te verbinden.

Dat het geen optie zou zijn om daar alsnog voor te kiezen en je toevlucht te nemen tot een surrogaat optie als een verbindingsslet, die gebleken is niet (meer) te werken, is je eigen keus. Hoe koppig wil je in je standpunt blijven volharden voor die kennelijk niet werkende set-up??

Er zijn werkelijk ALTIJD mogelijkheden om bekabeling door te trekken. Als je zelf maar wilt !!
Misschien is het praktisch moeilijk te verwezenlijken. Dat wil ik best beamen. Het zal misschien de nodige moeite kosten met zware klopboor machines, lange steenboren, en extra aan te leggen kabelgootjes??  Maar het kan ALTIJD !!

Het soort gereedschap is allemaal te huur bijv. bij Borent, als je zelf de apparatuur ontbreekt.
Kabelgootjes zijn te koop bijv. bij Praxis.  Maar zoals aangegeven:
Het is simpelweg mogelijk, en een kwestie van “willen.  Maar vooral ook een kwestie van doen !!

De enige die je in de weg staat, ben jezelf.
Je maakt van jezelf een “Don Quichot” die vecht tegen windmolens.

Reputatie 1

Babylonia,

Je bedoelt het vast goed, maar dit helpt niet echt. De verbindingssets zijn er voor een tweede aansluiting. ik heb al een tv-ontvanger rechtstreeks aangesloten op het modem. Dat werkt. De tweede ontvanger rechtstreeks is geen optie. De tweede aansluiting is simpelweg niet in de buurt van het modem.
Ik heb ook niet gevraagd om een gratis set. Ik heb alleen maar aangegeven dat ik denk dat de verbindingsets niet aan vervanging toe zijn. Of beter: dat een nieuwe set me niet gaat helpen.

Bedankt in ieder geval en een fijn weekend,

Peter

Reputatie 8

Ik wil ook wel geloven dat ik me vergis als ik zeg dat de verbindingssets standaard horen bij een 2e ontvanger. Het is immers alweer 6 jaar geleden dat ik die dingen bestelde. En dat ze niet het eeuwige leven weet ik ook wel. Maar dat ze nu al aan vervanging toe zijn, wil er bij mij niet in.

Of het probleem aan die verbindingssets / stroomnet ligt, of juist niet, al eerder genoemd, kun je simpelweg testen door die verbindingssets af te koppelen en een directe verbinding te maken met een kabel tussen modem/router en de TV-ontvanger.
Als je dan geen storing ervaart, weet je dat het probleem betrekking heeft met die verbindingssets.
Heb je dan nog steeds dezelfde problemen, ligt het probleem mogelijk toch aan iets anders?
Idem met de rest.

Discussiëren of die sets wel- of niet gratis zouden zijn, hoe lang ze wel- niet mee zouden moeten gaan, levert je niets op. Gewoon concreet actie ondernemen, en uittesten. Dan weet je het.

Reputatie 1

Natasja,

Wat een korzelige reactie. En ik ben het ook wel eens met Babylonia dat het ieder vrij staat mee te praten. Dat is nu eenmaal de eigenschap van zo’n forum. Maar om dan te zeggen dat ik daardoor de discussie langer maakt is wel een erg klantonvriendelijke opmerking. Ik kan die andere deelnemers immers niet tegenhouden. Het spijt me dat nu te moeten zeggen, omdat je verder wel behulpzaam bent. Al kan ik je laatste adviezen niet helemaal volgen.

Om te beginnen die opmerking van die niet uitgevoerde reset. Ik heb het toch helemaal gedaan naar de instructie op de website. En zoals ik zei dat gaf inderdaad verbetering. Ik wil het best normaals doen. Maar ik verwacht daar niets van. Ik wil ook wel geloven dat ik me vergis als ik zeg dat de verbindingssets standaard horen bij een 2e ontvanger. Het is immers alweer 6 jaar geleden dat ik die dingen bestelde. En dat ze niet het eeuwige leven weet ik ook wel. Maar dat ze nu al aan vervanging toe zijn, wil er bij mij niet in. Ik heb wel bij nieuwe installatie de firmware geüpdatet. Ik gaf ook al aan dat het verbinden prima lukt. Nog steeds trouwens. Want hij staat gewoon nog steeds aan. Waarom weet ik eigenlijk niet want ik kan ze niet echt gebruiken. Zoals ik al aangeef stoort de verbinding zodra ik ontvanger en/of televisie aanzet. En met dat doel heb ik ze eigenlijk. Andere deelnemers hebben er al op gewezen dat dit waarschijnlijk aan het stroomnet ligt en niet aan de ontvanger. Dat klinkt me wel aannemelijk in de orde. En dat gaat met een nieuwe verbindingsset dus weer het geval zijn. Hoe jammer dat ook is. Een vraagje daarover. Kan ik ze eventueel wel gebruiken voor een internetaansluiting in een andere ruimte dan waar het modem staat? Of zal dat hetzelfde probleem geven? 

Verder lijkt het me dat het topic wel gesloten kan worden. Maar ik zie nu even niet zo gauw hoe dat te doen.

Alvast bedankt en verder het beste,

Peter

Reputatie 8
Badge +9

@Peter Janssen, ik ben het eens met wat @Babylonia bovenstaand aangeeft. En zoals ik eerder ook al aangaf laat een oplossing alleen maar langer op zich wachten als er discussie ontstaat. Nogmaals: ik wil je graag helpen, maar dat kan alleen als je de tips en adviezen die worden gegeven probeert en mijn vragen beantwoordt. Op deze manier kan ik je niet verder helpen.

Reputatie 8

Maar ik dacht eigenlijk met Natasja in discussie te zijn.

Dit is een openbaar forum. Werkelijk iedereen mag hier reageren en een bijdrage leveren aan de discussie. (En als degene zich gewoon aan de normaal gebruikelijke forum huisregels houdt).

Het is niet jij die bepaalt wie wel of niet mag reageren.

Als je één op één zonder forum-leden met Telfort contact wilt hebben, kun je bellen met de klantenservice of via facebook en daar één op één chatten.

ik heb op advies van een van je collega’s die reset een maand of 2 geleden wel uitgevoerd.

Dat is veel te lang geleden in het onderzoek wat webcare NU met je wil doornemen.

Reputatie 1

Jan,

Ik weet natuurlijk niet wat jij in je pakje vond bij die 2e ontvanger. Maar waarom je daaruit concludeert dat nooit een gratis verbindingsset werd meegeleverd? En inderdaad niet gratis. Daarin heb je dan weer wel gelijk. Een kabel van 10 meter zou ik overigens niet over het hoofd zien. Maar zelfs dan, zou ik daarmee niet geholpen zijn. De 2e tv-aansluiting is nu en toen verder dan 10 meter. 

Maar ik dacht eigenlijk met Natasja in discussie te zijn. Voor haar: ik heb op advies van een van je collega’s die reset een maand of 2 geleden wel uitgevoerd. 

Groeten,
Peter

Reputatie 8
Badge +9

Bij de tweede tv-ontvanger wordt niet standaard een Draadloze Verbindingsset meegeleverd. Dat is geen raar verhaal. De Draadloze Verbindingsset koop je en is daarna jouw eigendom. Het kan wel zijn dat een collega je bij bijvoorbeeld een verlengaanbod de Draadloze Verbindingsset gratis heeft aangeboden. Ik zie overigens wel dat de set inmiddels 6 jaar oud is. Op een gegeven moment heeft apparatuur (in het algemeen) natuurlijk ook zijn beste tijd gehad. Je zou dus ook kunnen overwegen om een nieuwe set aan te schaffen via de webshop. Merk je geen verbetering, dan kun je de set binnen 14 dagen gratis retour sturen.

Daarnaast mis ik nog antwoord op de vraag wat voor extender je precies hebt. Welk merk en type?

Natasja,

In ieder geval bedankt voor je reactie. Je moest even wachten, omdat ik weer eens geen internettoegang had. Ik zei dat ik wel vriendelijk te woord wordt gestaan. Nu dus weer. Dat is dus niet het probleem. Sterker nog, daarvoor krijgen jullie een dikke plus. 

De check dus al gedaan. En op advies van een je collega’s een ‘harde’ reset. Behalve een steeds wegvallende wifi en nog vaker, wel verbinding maar geen internettoegang. Sowieso, ook met een extender niet in het hele huis. En die problemen zijn er al een maand of zes schat ik. En het is me na de verhuizing naar onze huidige woning niet gelukt om met een verbindingsset een tweede tv-aansluiting storingloos te laten functioneren. Verbinding maakt lukt, maar zodra ik tv-ontvanger en tv aanzet gaat de verbindingsset op oranje en is de ontvangst belabberd. Niet naar te kijken in ieder geval. Ik begrijp niet dat Telfort niet iemand langsbuurt om het te verbeteren. Vooral omdat ik altijd zelf de aansluitingen hebt verzorgd. Nooit gebruikt gemaakt van de kosteloze monteur. Die heb ik als trouw abonnee eigenlijk nog alsnog wel verdiend. Vind ik. Het ontgaat me waarom ik dat wel krijg als ik overstap naar KPN. Wat  nu toch eigenlijk dezelfde provider is. En als gezegd: ik wil best overstappen als ik ‘alles’ kan behouden: ongewijzigde emailadressen, behoud opgenomen tv-programma’s.

En verder: je gaf in bovenstaand bericht aan dat je op advies van een collega je modem een reset had gegeven. Ik ben daarvan uitgegaan en heb dit daarom niet nogmaals geadviseerd. Maar ik zag nu in de systemen dat die reset nog niet (correct) was uitgevoerd. Daar had ik wellicht eerder naar moeten kijken. Het is namelijk wel van belang dat je je modem reset als je nog steeds tegen dezelfde problemen met WiFi aan loopt en het WiFi stappenplan niet tot verbetering heeft geleid. Ik wil je daarom vragen je modem te resetten. 

Ik heb het idee dat er nu steeds onnodig een discussie ontstaat, waardoor het langer duurt voor we tot een oplossing komen. Ik wil je uiteraard graag helpen, maar dat kan alleen als je de tips en adviezen die worden gegeven probeert en mijn vragen beantwoordt. 

Reputatie 8

Hallo @Peter Janssen , er is nog nooit een verbindingsset gratis geleverd bij een 2e decoder, tenminste, ik heb het nooit gehad toen ik een 2e decoder had maar wèl 10 meter LAN-kabel en geen 5 meter.

Idem hier. (geen extra verbindingsset, wel 10 meter kabel).

Hallo @Peter Janssen , er is nog nooit een verbindingsset gratis geleverd bij een 2e decoder, tenminste, ik heb het nooit gehad toen ik een 2e decoder had maar wèl 10 meter LAN-kabel en geen 5 meter.

Reputatie 1

Natasja,

Bij de tweede ontvanger wordt standaard die verbindingsset geleverd. Zo’n 2e toestel staat ook over het algemeen meer dan 5 meter van het modem. En 5 meter is de lengte van de kabel die wordt meegeleverd. Dus dat lijkt me toch een beetje een raar verhaal. En wat bereik ik met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen van het modem? Een advies dat je overigens nu ineens geeft. En niet eerder hebt gegeven. 

Groeten,
Peter

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @Peter Janssen. Je snelheid lijkt dan inderdaad prima in orde. Je betaalt voor de huur van de tweede tv-ontvanger. Tv-ontvangers worden standaard met een kabel geleverd. Voor de meest stabiele verbinding, sluit je de tv-ontvanger aan met die kabel. De Draadloze Verbindingsset geeft niet altijd de gewenste kwaliteit. De verbindingsset schaf je zelf aan. Die is dus van jou. Het is dus niet zo dat je betaalt voor het werken van je tv-ontvanger via de Draadloze Verbindingsset. 

Verder zie ik dat je modem in de afgelopen periode nog niet is teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik wil je sowieso nog adviseren om dat te doen. Op onze website lees je hoe je je modem reset.

Reputatie 8

Ik vroeg naar de ervaringen van andere Telfortgebruikers. Ook problemen met de verbinding die er eerder niet waren.

Ik ben ook maar gewoon een Telfort gebruiker hoor. En de andere reageerders hier ook.
Aangaande problemen met internet is mijn ervaring juist “andersom”.

Na aanvankelijk toenemende problemen (inmiddels jaren terug met toen nog ADSL).
Die problemen juist zelf aangepakt door verbindingen en de thuis netwerkstructuur goed onder handen te nemen, en surrogaat oplossingen te vermijden. Sindsdien is mijn thuisnetwerk optimaal. Met overstap erna nog eens naar glasvezel. Als algehele internetervaring, nog beter!!

Maar dat heb ik al eerder laten weten. In mijn vorige woning werkte het bovendien zonder problemen en werd er ook een grote afstand overbrugt tussen modem en verbindingsset. Bij mijn dochter zijn alle tv aansluitingen met verbindingssets aangelegd

Dat is geen enkele garantie dat het in een andere situatie dan ook goed zou werken.
Dat ligt maar net aan de storingsbronnen binnen het stroomnet. Dat is nu eenmaal een eigenschap van “surrogaat oplossingen”. Het kan goed uitpakken, maar ook slecht. Je kunt er nooit 100% op vertrouwen. Kwestie van afwachten hoe het in de praktijk uitpakt.

Maar ben dan ook zo realistisch, als het niet (meer) werkt, die oplossing overboord te zetten. Of te kijken of je met “vreemde” aanpassingen in je huis, alsnog tot een werkende situatie kunt komen.

Er is op het forum wel eens storing van een TV-ontvanger gemeld (die achter een verbindingsslet hing)  nadat een “LED-lamp” werd ingeschakeld. Door die LED-lamp te vervangen door een ander merk en type, was het probleem over.

Misschien heb je in jou situatie je hele huis wel met de “verkeerde” LED-lampen uitgerust??

Veel moderne elektronische apparaten en accessoires hebben een grillig pulserend patroon in stroomgebruik (LED-lampen, accu opladers van mobiele apparaten), wat zich vertaalt in “vervuiling” van het wisselstroom patroon van het stroomnet. Dat is nu net de basis waar die “verbindingssets” gebruik van maken om er een hoog frequent signaal overheen te sturen.
Dat kan daardoor makkelijk verstoord worden.

Is overigens geen “Telfort” probleem, Maar een probleem in de netwerkstructuur bij jezelf thuis.
Daar ben je helemaal zelf verantwoordelijk voor.

Tja dat antwoord is heel eenvoudig het pushen voor overstappen, gebeurd ook in de winkels, hoe meer nu KPN klant worden hoe kleiner de groep die omgezet moeten worden. Dat is niet meer dan logisch.

De verbindingsproblemen intern staan grotendeels los van de verbinding naar buiten.

Een DVS is surrogaat omdat het stroomnet niet bedoelt is voor data transport, als het werkt, werkt het zo niet heb je pech. Dat het in de ene woning wel werkt zegt niks over een andere woning.

Ook Natasja kan voor de 2e TV ontvanger niet veel anders adviseren, of de huidige verbindingset vervangen mogelijk heeft de huidige een defect/slijtage of de firmware upgraden. 

Reageer