beantwoord

Nog steeds tevreden over Telfort?

  • 24 maart 2020
  • 70 reacties
  • 1197 keer bekeken

Reputatie 1

Al jaren abonnee bij deze club. Maar de club wordt opgeheven. En ik heb het idee dat ze dat hun trouwe oude leden ook laten weten. Eigenlijk nooit problemen. Maar sinds de overname door KPN plotseling wel. De wifi valt verdacht vaak weg. En als die verbinding er al is, is er geen internettoegang. Daarover klagen bij de klantenservice leidt tot niets. De medewerker is uitermate vriendelijk. Maar waar in het verleden nog weleens de sterkte van het signaal wordt gemeten en beterschap wordt beloofd, wordt nu al verdacht snel een overstap naar KPN aangeboden. Dat gaat toch allemaal over dezelfde lijn? Met ook nog dezelfde apparatuur. Waarom dan gewoon niet blijvend zorgen voor de oude klanten? Of ben ik de enige met dit probleem?

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 16 april 2020, 09:46

Bij de tweede tv-ontvanger wordt niet standaard een Draadloze Verbindingsset meegeleverd. Dat is geen raar verhaal. De Draadloze Verbindingsset koop je en is daarna jouw eigendom. Het kan wel zijn dat een collega je bij bijvoorbeeld een verlengaanbod de Draadloze Verbindingsset gratis heeft aangeboden. Ik zie overigens wel dat de set inmiddels 6 jaar oud is. Op een gegeven moment heeft apparatuur (in het algemeen) natuurlijk ook zijn beste tijd gehad. Je zou dus ook kunnen overwegen om een nieuwe set aan te schaffen via de webshop. Merk je geen verbetering, dan kun je de set binnen 14 dagen gratis retour sturen.

Daarnaast mis ik nog antwoord op de vraag wat voor extender je precies hebt. Welk merk en type?
 

Natasja,

In ieder geval bedankt voor je reactie. Je moest even wachten, omdat ik weer eens geen internettoegang had. Ik zei dat ik wel vriendelijk te woord wordt gestaan. Nu dus weer. Dat is dus niet het probleem. Sterker nog, daarvoor krijgen jullie een dikke plus. 

De check dus al gedaan. En op advies van een je collega’s een ‘harde’ reset. Behalve een steeds wegvallende wifi en nog vaker, wel verbinding maar geen internettoegang. Sowieso, ook met een extender niet in het hele huis. En die problemen zijn er al een maand of zes schat ik. En het is me na de verhuizing naar onze huidige woning niet gelukt om met een verbindingsset een tweede tv-aansluiting storingloos te laten functioneren. Verbinding maakt lukt, maar zodra ik tv-ontvanger en tv aanzet gaat de verbindingsset op oranje en is de ontvangst belabberd. Niet naar te kijken in ieder geval. Ik begrijp niet dat Telfort niet iemand langsbuurt om het te verbeteren. Vooral omdat ik altijd zelf de aansluitingen hebt verzorgd. Nooit gebruikt gemaakt van de kosteloze monteur. Die heb ik als trouw abonnee eigenlijk nog alsnog wel verdiend. Vind ik. Het ontgaat me waarom ik dat wel krijg als ik overstap naar KPN. Wat  nu toch eigenlijk dezelfde provider is. En als gezegd: ik wil best overstappen als ik ‘alles’ kan behouden: ongewijzigde emailadressen, behoud opgenomen tv-programma’s.

 

En verder: je gaf in bovenstaand bericht aan dat je op advies van een collega je modem een reset had gegeven. Ik ben daarvan uitgegaan en heb dit daarom niet nogmaals geadviseerd. Maar ik zag nu in de systemen dat die reset nog niet (correct) was uitgevoerd. Daar had ik wellicht eerder naar moeten kijken. Het is namelijk wel van belang dat je je modem reset als je nog steeds tegen dezelfde problemen met WiFi aan loopt en het WiFi stappenplan niet tot verbetering heeft geleid. Ik wil je daarom vragen je modem te resetten. 

Ik heb het idee dat er nu steeds onnodig een discussie ontstaat, waardoor het langer duurt voor we tot een oplossing komen. Ik wil je uiteraard graag helpen, maar dat kan alleen als je de tips en adviezen die worden gegeven probeert en mijn vragen beantwoordt. 

Bekijk reactie

70 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Peter Janssen 

 Maar sinds de overname door KPN plotseling wel. De wifi valt verdacht vaak weg

Het thuis-deel is nog niet overgenomen door KPN, alleen de mobiele tak. Thuis wordt in de loop van dit jaar ingelijfd door KPN.

Dus een wegvallende WiFi kan daar niets mee te maken hebben.

Heb je de WiFi-check al eens gedaan:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-doet-het-niet-1.htm

Ik ben in de regel ook een tevreden klant van Telfort.

Wij hebben exact hetzelfde. Er is zelfs een fysiek probleem met de modem. Maar er wordt niks opgelost. Van het kastje naar de muur en maandelijks gewoon doorbetalen. Hier ook weer. De wifi check.

Reputatie 1

Rollinmotion. Daar vroeg ik om: een reactie van andere abonnees. Of ze het probleem herkennen. Jij in ieder geval dus. Al is het jou nog erger, lees ik. Inderdaad. Die tip van de wificheck daar schiet je niet veel mee op. Je kunt immers pas checken als hij het doet. En ik zeg niet dat hij het niet doet. Hij doet t, maar is simpelweg niet meer zo stabiel als hij was. Daar gaat het om. Dat KPN alleen mobiel al heeft overgenomen is ook niet helemaal waar. Je moet naar de KPN-winkel, zowel fysiek als op het web. En als ik naar webmail ga, kom ik op een KPN-pagina. Dus het gaat verder dan dat. Bovendien was Telfort altijd al een KPN-dochter. Dus die banden zijn er al heel lang. Ik herinner me de vorige directeur van Telfort. Die kende ik persoonlijk. Was mijn buurvrouw. We deelden een trap in ons pand. Toen werkte ze in een topfunctie bij KPN. Dus niet zo gek dat haar promotie een plek bij Telfort was. Dus ….. Maar het is wel jammer dat dit de reactie is van Telfort. Doe gewoon je werk zoals je dit al jaren deed. Ik was tevreden en zou dat graag blijven. En overstappen zou ik best wel willen doen. Als alles zou blijven bij het oude. Wat ik kan dus niet mijn e-mailadres behouden. Ben mijn opgenomen tv-programma’s kwijt. Als dat behouden kan blijven, geen probleem. En natuurlijk weer stabiel internet. En dat laatste ook het liefst zonder overstap.

Hoi Peter,

sinds de overname hebben we last van traag en slecht internet.  Tegelijkertijd ontvang je dan een “Aanbieding” om over te stappen op KPN voor meer snelheid en natuurlijk een hogere prijs. 

Vreemd dat dit allemaal maar mag en kan. 

Hier valt de wifi ook af en toe weg.

Als ik niet nu overstap naar KPN blijf ik Telfort prijs en voorwaarden behouden na de migratie.
Alleen mobiel is nu al ondergebracht naar KPN.
Thuis nog niet.

De migratie is nog niet helemaal rond.

Maar ik denk dat het proces van de migratie inderdaad al verder is.
Als ik de telefonische klantenservice van Telfort bel, krijg ik informatie voor KPN klanten.
Ik krijg nu bv. een blok melding op het Forum of ik een vraag of zo heb met het logo van KPN.
Als ik informatie wil via de website van Telfort wordt ik ook doorgelinkt naar KPN.
Het lijkt langzaam op dat Telfort al niet meer bestaat.

En ja, je krijgt nu een aanbieding om naar KPN te gaan wat inderdaad duurder is.
Wat zij ook niet vertellen, is dat als je nog in je contractperiode zit bij Telfort, dat je dan een boete krijgt
Je moet dan een afkoopsom betalen voor de resterende maanden van je contract.
Dit gaat enkel niet op als je contractvrij bent, dan heb je gewoon een maand opzegtermijn.

Wat mij ook opvalt is dat mijn glasvezelverbinding via https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ ineens mogelijk zal zijn om van 512 Mbit/s naar 1000 Mbit/s te gaan.

Hoi Peter,

sinds de overname hebben we last van traag en slecht internet.

 

Lijkt me sterk, Telfort is in 2005 al overgenomen door KPN en is sindsdien een 100% dochter, dan had je al wel eerder aan de bel getrokken als dat zo was en in mijn geval was ik dan na een half jaar wel overgestapt naar een ander als het niet werd opgelost.

Dezelfde reacties las je van UPC klanten toen eigenaar Liberty Global de naam Ziggo ging gebruiken ineens deugde niks meer, nu op de gebruikelijke klachten na valt het wel mee, ik hoor mijn schoonvader in ieder geval niet meer mopperen.

Ik ben sinds 2015 Telfort klant eerst via wat oud glasvezel was later het nieuwe glasvezel, nog nooit wifi problemen mee gemaakt. Over Telfort weinig te klagen, ik ben wel overgestapt dat is om andere redenen. 

Wat de afkoop betreft die Mandy noemt dat hoor je als klant te weten. 

Er zijn wel steeds meer problemen met vreemde terugvallende stabiliteit, dat lijkt vooral klanten met oudere abonnementen te treffen, die nog op oudere systemen zijn aangesloten.

 

Reputatie 8
Badge +8

Dezelfde reacties las je van UPC klanten toen eigenaar Liberty Global de naam Ziggo ging gebruiken ineens deugde niks meer, nu op de gebruikelijke klachten na valt het wel mee, ik hoor mijn schoonvader in ieder geval niet meer mopperen.

Ik ben sinds 2015 Telfort klant eerst via wat oud glasvezel was later het nieuwe glasvezel, nog nooit wifi problemen mee gemaakt. Over Telfort weinig te klagen, ik ben wel overgestapt dat is om andere redenen. 

Wat de afkoop betreft die Mandy noemt dat hoor je als klant te weten. 

Er zijn wel steeds meer problemen met vreemde terugvallende stabiliteit, dat lijkt vooral klanten met oudere abonnementen te treffen, die nog op oudere systemen zijn aangesloten.

 

Jij bent toch geen klant meer bij Telfort?

@JanD je punt is?

 

Voor de overige lezers, inderdaad ben ik bijna geen klant meer dat klopt ik geef dit ook aan, dat heeft niks te maken met het wel of niet tevreden zijn met Telfort als provider. Als KPN niet met deze migratie kwam waren we wel Telfort klant gebleven.

Zaken als minder Wifi bereik heeft weinig met de migratie van doen, dat is de kern, als het signaal bedraad minder is ligt dat eerder bij de netwerkbeheerder niet de provider ook dat staat los van de migratie. Wat nog mee kan spelen is de staat van de Experiabox en of bekabeling in huis. Het zal een pure samenloop van omstandigheden zijn.

Wat ik met mijn opmerking bedoelde met de afkoop en dat dit niet gemeld wordt is omdat veel mensen denken dat Telfort Thuis ook al bij KPN is.

En JanD, het maakt niet uit of Galdor68 wel of geen klant meer is.
Mij gaat het erom dat ik hetgeen wat Galdor68 schrijft waardevol vind.

Dezelfde reacties las je van UPC klanten toen eigenaar Liberty Global de naam Ziggo ging gebruiken ineens deugde niks meer, nu op de gebruikelijke klachten na valt het wel mee, ik hoor mijn schoonvader in ieder geval niet meer mopperen.

Ik ben sinds 2015 Telfort klant eerst via wat oud glasvezel was later het nieuwe glasvezel, nog nooit wifi problemen mee gemaakt. Over Telfort weinig te klagen, ik ben wel overgestapt dat is om andere redenen. 

Wat de afkoop betreft die Mandy noemt dat hoor je als klant te weten. 

Er zijn wel steeds meer problemen met vreemde terugvallende stabiliteit, dat lijkt vooral klanten met oudere abonnementen te treffen, die nog op oudere systemen zijn aangesloten.

 

Jij bent toch geen klant meer bij Telfort?:stuck_out_tongue_winking_eye:


Nee @JanD Dat ben ik toch.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 8
Badge +8

Ik ben sinds 2015 Telfort klant

Hallo @Galdor68 , @Doornekamp33  en @mandy , daarom reageerde ik zo.

Discussie gesloten.

 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Peter Janssen. Welkom hier op het Forum. Laat ik allereerst inhaken op de overname door KPN. We zijn natuurlijk op de achtergrond ook druk bezig met de overgang van de Thuis-abonnementen. Dat klopt. En daarbij wordt er door collega's ook gekeken of er eventueel interesse is in een overstap naar KPN. Maar het is niet zo dat verbindingen nu bewust slechter worden (gemaakt), zodat een overstap naar KPN aantrekkelijker wordt. Als je dus problemen ervaart met je verbinding, dan ligt de oorzaak ergens anders. Ik wil graag kijken of we je verbinding kunnen optimaliseren.

Je geeft aan dat je verbinding sinds kort regelmatig wegvalt. Dat lijkt me knap vervelend. Sinds wanneer speelt dit? Ervaar je dit probleem alleen met WiFi? Ik lees dat je de WiFi check al hebt doorlopen. Kan je toelichten wat je al hebt geprobeerd? En zou je ook kunnen laten weten of het probleem op specifieke of alle apparaten speelt? Hoeveel en wat voor apparaten zijn er verbonden met internet? 

Reputatie 1

Natasja,

In ieder geval bedankt voor je reactie. Je moest even wachten, omdat ik weer eens geen internettoegang had. Ik zei dat ik wel vriendelijk te woord wordt gestaan. Nu dus weer. Dat is dus niet het probleem. Sterker nog, daarvoor krijgen jullie een dikke plus. 

De check dus al gedaan. En op advies van een je collega’s een ‘harde’ reset. Behalve een steeds wegvallende wifi en nog vaker, wel verbinding maar geen internettoegang. Sowieso, ook met een extender niet in het hele huis. En die problemen zijn er al een maand of zes schat ik. En het is me na de verhuizing naar onze huidige woning niet gelukt om met een verbindingsset een tweede tv-aansluiting storingloos te laten functioneren. Verbinding maakt lukt, maar zodra ik tv-ontvanger en tv aanzet gaat de verbindingsset op oranje en is de ontvangst belabberd. Niet naar te kijken in ieder geval. Ik begrijp niet dat Telfort niet iemand langsbuurt om het te verbeteren. Vooral omdat ik altijd zelf de aansluitingen hebt verzorgd. Nooit gebruikt gemaakt van de kosteloze monteur. Die heb ik als trouw abonnee eigenlijk nog alsnog wel verdiend. Vind ik. Het ontgaat me waarom ik dat wel krijg als ik overstap naar KPN. Wat  nu toch eigenlijk dezelfde provider is. En als gezegd: ik wil best overstappen als ik ‘alles’ kan behouden: ongewijzigde emailadressen, behoud opgenomen tv-programma’s.

Je moet juist niet overstappen als je email adressen wil behouden wacht gewoon de migratie af.

Bij een overstap nu ben je nieuwe klant en hebt daarom standaard een eenmalig gratis monteur.

Nu met de Corona paniek wil je niet overstappen, omdat je nu gewoonweg geen monteur krijgt.

Wat is het verschil tussen de twee woningen, wat is de haalbare snelheid, hoe is de staat van het electriciteits net. Voor dit soort problemen met verbindingsets stuurt ook KPN geen gratis monteur het betreft namelijk het eigen netwerk.

@Peter Janssen, Lullig om te zeggen, maar met de verbindingsset geen goede verbinding betekend pech hebben en eigenlijk verplicht een kabel trekken, de verbindingssets kunnen het prima doen maar op sommige stroomnetten, zoals bij jou dus wil het gewoon niet goed gaan, kun je klooien wat je wil gaat niet werken.

Je kan proberen 1 adaptor op zijn kop in het stopcontact te doen, en in ieder geval als je een dubbel stopcontact heb de andere niet gebruiken, ook willen ledlampen nog wel eens storing veroorzaken, alles uit de stopcontacten halen door het hele huis en dan 1 voor 1 er weer in kan je dat misschien uitvogelen.

 

Wifi is ook een drama begrijp ik, heb je al eens gekeken met een wifi analyzer hoeveel versxhillende netwerken van buren er in je huis te ontvangen zijn, hoe meer hoe lastiger het word om een goede verbinding te krijgen, dan is een oplossing een goede mesh set of access point  in huis te gebruiken en de experia gewoon de wifi uit op de experia, dat is het dan net niet om de rest te boven te komen.

 

Ikzelf gebruik ook de provider wifi niet, heb een Asus RT87 er achter hangen, 100 keer beter dan de Huawei die ik van TM heb en ook de experia V10 en V10a die ik daarvoor van Telfort had.

Reputatie 1

Galdor bedankt voor je reactie. Niet overstappen en de migratie afwachten, leek mij zelf ook het beste voor behoud van alles. Maar dan behoud ik helaas ook de klachten. En dat er nu geen monteur komt, had ik ook bedacht. Je vraagt naar het verschil tussen de woningen. Maar ik weet niet goed wat je nu wil horen. Behalve dat de vorige houten vloeren had en de huidige betonnen kan ik niet bedenken. Beide alles gelijkvloers. En de afstand tussen de verbindingssets is nu kleiner. Maar dat zegt dus niks over de ‘staat’ van het elektriciteitsnet. Die led-lampen die Doornekamp noemt zijn er inderdaad. Ik kan ze wel een voor een uitschakelen. Maar ‘avonds in het donker zitten is niet echt een optie. Dat van geen wifi provider maar een Asus RT erachter begrijp ik niet. Hoe kan ik wifi hebben zonder provider. Bovendien is de experia (ik heb een V8) niet alleen voor de wifi, maar ook voor tv-ontvangst en telefoon. Hoe kan ik dan zonder. En voor de tv heb ik niks aan een mesh of access point. Toch? Een kabel trekken is ook geen optie. Zou niet weten hoe ik die neerleg, zonder me nek erover te breken. Er valt immers niets weg te werken in mijn betonnen vloeren en muren. Maar evengoed bedankt.

Maar misschien kan Natasja kijken of de verbinding vanuit Telfort goed is?

Anders kan het misschien ook helpen om de internetkabel of andere kabel van de V8 te vervangen.

Ik denk dat Doornekamp33 bedoelt dat je er een andere modem/router bij de V8 aansluit.

Heb  je al eens gekeken wat voor een snelheid er mogelijk is op je adres?
Dit kan verschillen met je oude adres.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/# (de oude werkt niet meer)

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

https://www.speedtest.net/

 

@Peter Janssen het verschil van de woningen bedoel ik onder andere de verbindings snelheid wat Telfort via het KPN netwerk kan leveren. 

Dat kan je via de fourstack link terugvinden die Mandy heeft gepost. Grote kans dat de maximale snelheid nu lager is, dat kan en zal invloed hebben op het functioneren van je verbinding set.

Het is in mijn ogen een misverstand dat de klachten die je nu ondervind verdwijnen als je nu overstapt naar KPN, Tmobile of een kabel provider zoals Ziggo. 

Doornekamp bedoelt het gebruikmaken van een extra wifi toegangs punt. Niet enkel de routerin bruikleen gekregen van de provider. Je hebt gelijk dat deze voor TV geen nut hebben tenzij  ze de juiste specificaties hebben zoals igmp ondersteuning, wat betreft kabels zijn er geen loze leidingen of eventueel langs een cv leiding het kan in principe ook met kleine plak kabel goten langs plinten of welk traject nodig is. 

Reputatie 1

Galdor,

De verbindingssnelheid is volgens die 4 stack niet lager, maar hoger! En ik gebruik naast de Experiabox nog een extender. Dat deed ik op het oude adres ook. Maar deze is van betere kwaliteit. Als ik jou nu goed begrijp zou het dan niet slechter, maar juist beter moeten werken. Dat doet het dus niet. En wat Mandy zegt, Telfort die controleert of de verbinding goed is, dat zou misschien al helpen. En dat is wat in het verleden ook gebeurde als je Telfort belde en dit probleem voorlegde. Mijn probleem was nu juist dat ze je reuze vriendelijk te woord staan, maar nu juist zoiets niet meer doen. Wel dus dat advies over overstappen. Mijn vermoeden is nu juist dat er moedwillig een wrakke verbinding is om dat te stimuleren. En juist die 4 stack test geeft nog eens aan dat het goed en zelfs beter moet werken. Niet dus. 

Als four stack aangeeft dat er een hogere snelheid haalbaar is zal je dat zelf via een speedtest middels een kabel direct op de Experia aangesloten kunnen controleren of dat enigzins overeen komt. Komt het niet goed binnen of uit de experiabox kan het in het dsl kabeltje zitten.

De wrakke verbinding zal mij juist niet voor KPN doen kiezen vrij simpel zeker omdat KPN duurder uit kan pakken afhankelijk van wat je af gaat nemen, Telfort heeft de plicht te zorgen dat de verbinding tot en met de modem/router goed is. Telfort moet hiervoor bijvoorbeeldde netwerk beheerder aansturen.

De verbindingset valt daar buiten, zoals gezegd is dat voor de klant zelf, welk model is het mogelijk helpt een firmware update. Helpt dat niet en helpt de tip van een slag draaien niet, dan heb je ergens een storende factor. Als je de 2e ontvanger beneden of anders gesteld direct op de Experia aansluit werkt deze dan wel goed?

Reputatie 8
Badge +11

Op de ledverlichting heb ik nog een kleine aanvulling (uit eigen ondervinding). Sommige types (in mijn geval) dimbare ledlampen hebben invloed op je stroomnet. Ze zorgen voor ‘vervuiling’, ook als ze uit staan. Ik heb ze toen vervangen door andere, ook dimbare, ledlampen en het probleem met de verbindingsset was weg.
Kwestie van proberen. De lampen gewoon even afkoppelen. Voor wat betreft merk en type kan ik je niet adviseren. Ik heb niet de indruk dat het in de prijs van de lamp zit.

GMaar dat zegt dus niks over de ‘staat’ van het elektriciteitsnet. Die led-lampen die Doornekamp noemt zijn er inderdaad. Ik kan ze wel een voor een uitschakelen. Maar ‘avonds in het donker zitten is niet echt een optie. Dat van geen wifi provider maar een Asus RT erachter begrijp ik niet. Hoe kan ik wifi hebben zonder provider. Bovendien is de experia (ik heb een V8) niet alleen voor de wifi, maar ook voor tv-ontvangst en telefoon. Hoe kan ik dan zonder. En voor de tv heb ik niks aan een mesh of access point. Toch? Een kabel trekken is ook geen optie. Zou niet weten hoe ik die neerleg, zonder me nek erover te breken. Er valt immers niets weg te werken in mijn betonnen vloeren en muren. Maar evengoed bedankt.

 

Je hoeft niet in het donker te zitten, je kan dit ook gewoon overdag uitvogelen welke er problemen geven.

WIFI, ik heb gewoon het modem van de provider in gebruik voor TV, Internet en Telefoon, je moet het modem niet uitzetten, op 1 LAN poort een kabeltje naar de Asus router die de WIFI verder verzorgt, op de provider modem is wifi in mijn geval uitgeschakeld dat stoort alleen maar extra in de lucht.

De Asus had ik nog liggen vanaf de oude glasvezel aansluiting van Telfort omdat hun modem toen ook al niet alles haalde, maar er zijn meerdere mogelijkheden om wifi te optimaliseren, de V8 heeft dan ook nog eens het probleem dat je alleen een 2.4 band hebt en geen 5Ghz.

 

Je hebt alles gelijksvloers, dan is er altijd een mogelijkheid om de kabels langs het plafond te leggen, mooi is anders maar kun je in ieder geval je nek er niet over breken, waar een wil is is een weg.

 

@mandy , voor een goede speedtest zet deze op je PC, werkt veel beter dan de online tests.

https://www.speedtest.net/nl/apps/windows

Reputatie 1

Dank voor al jullie bijdragen en tips. Maar het ging me niet om testen, uitvogelen en draden trekken. Los van het feit dat ik daar geen zin in hebt en eigenlijk ook niet vind dat ik dat moet doen. Dat lijkt me service die een provider moet bieden. Waar is de tijd dat de aloude PTT gewoon mijn telecommunicatie verzorgde en er wat aan deed als het mankeerde?

Mijn vraag was slechts of meer mensen problemen ervaarde met de internetverbinding en wifi. En gelijke ervaringen hebben met verslechterde service van Telfort.  Mee wilde ik eigenlijk niet weten. Maar zoals gezegd: dank voor al jullie tips.

Groeten,
Peter

De ervaringen zullen uit eenlopen ik heb in de periode dat ik Telfort klant was nog nooit de klanten service hoeven te bellen met technische vragen. Bij geen enkele provider de meeste vragen  die ik heb zijn op administratief gebied.

Wel een voordeel dat ik glasvezel had en weinig storing door teveel wifi gebruikers in de omgeving.

De klantenservice heeft uiteraard de opdracht zoveel mogelijk klanten vooraf onder KPN onder te brengen mijn advies trap daar niet in. Telfort heeft nog steeds de zorgplicht. Het kennis nivo en bekwaamheid verschilt per medewerker.

20 tot 30 jaar geleden stopte de verantwoording van KPN(PTT)  bij het israpunt. Ptt leverde niet eens internet dat gebeurde door onafhankelijke providers, je moest wel een telefoonlijn a 64 gulden per 2 of 3 maanden hebben en daarnaast een internet abonnement.

Interne bedrading is altijd al de verantwoording van de klant zelf geweest. Ook bij KPN zal een draad trekken of in een andere oplossing voorzien onder extra kosten vallen. Wat de monteur bij een nieuwe klant kosteloos kan en mag doen is ook vrij beperkt.

https://www.kpn.com/service/monteur.htm

Wat leuke weetjes betreffende internet.

https://www.dutchcowboys.nl/online/een-aantal-mijlpalen-voor-internet-in-nederland

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Planet_Internet

Reageer