beantwoord

Nog geen uitnodiging ontvangen met link naar monteursplanner

• 11 mei 2019
  • 20 reacties
  • 606 keer bekeken

Ik ga op eigen verzoek over naar de nieuwe propositie van Telfort. (Glasvezel en Interactieve TV). Nog net vóór 1 mei aangevraagd en bevestigd door Telfort. Vandaag heb ik een Experiabox v10 (geen a) en een Arcadyan HMB2260 v2 ontvangen.
In de bevestigingsbrief van Telfort staat dat 's morgens op 17 mei de nieuwe verbinding wordt voorbereid en vervolgens de monteur van Guidion de nieuwe apparatuur gaat aansluiten. Ik zou een mail ontvangen om een tijd af te spreken met de monteur. O ja, er staat ook in die brief dat ik me geen zorgen hoef te maken, hierna werkt alles weer.

Ik maak me echter wel zorgen en wel om de volgende redenen:
-het zal plaatsvinden op een vrijdag, komt er iets tussen dan wordt het pas na het weekend;
-ik heb nog geen mail ontvangen voor het maken van een afspraak;
-ik niet weet hoeveel tijd er mag/kan zitten tussen het voorbereiden van de nieuwe verbinding, vrijdagochtend, en het "daarna werkt het weer";
-de vele reacties in dit forum en andere (klachten-) websites met betrekking tot de aansluitprocedure van de monteur.

Mijn vraag: is mijn reactie voorbarig en is het gebruikelijk dat ik nog geen mail heb ontvangen voor een monteursafspraak?

Een serieuze vraag, graag uw serieuze reactie!

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 11 mei 2019, 19:25

Dag @Glastel. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je op eigen verzoek overgaat naar de nieuwe glasvezelverbinding en nog een paar vragen hebt voor het zover is. Omdat je niet automatisch overgaat naar de nieuwe glasvezelverbinding, ontvang je geen uitnodiging met een link naar de Monteursplanner. Wel zou je een uitnodiging per e-mail moeten hebben ontvangen van Guidion om een afspraak in te plannen met een monteur. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om die opnieuw te versturen. Mocht je de e-mail niet hebben ontvangen, dan raad ik je aan om telefonisch een afspraak te maken via telefoonnummer 088-2000121. Guidion is maandag vanaf 08.30 uur te bereiken. Laat je weten of dit is gelukt?
Bekijk reactie

20 reacties

Als je s'ochtens word omgezet werkt het pas weer als je glasvezel modem is vervangen door een nieuwe Genexis P1090 of die daar op lijkt.
En daar moet die Guidion monteur voor komen, dus is het wel belangrijk dat je daar een afspraak voor hebt staan.
Gaat veel mis de laatste tijd, zeker als je op eigen verzoek over gaat, de datum staat dus al vast bij jou begrijp ik, zou er maandag een telefoontje aan wagen richting Guidion of zij al wat weten.

En hoeveel tijd er tussen mag zitten, hooguit een paar uur, maar kan zo dagen of weken worden als alles tegenzit en afspraken verkeerd gemaakt worden en/of niet nagekomen.

Ervaring richting Guidion, blijf netjes en vriendelijk, dan proberen ze meer als dat je boos en geiriteerd overkomt.😉😉

Bij mij kwam de vrijdag de monteur niet opdagen, zaterdag ochtend gebeld en gevraagd waarom niet was komen opdagen, de dame aan de lijn had geen idee maar had binnen 1.5 uur geregeld dat er diezelfde zaterdag middag nog een monteur langs kwam, als ik hoor dat sommigen al weken bezig zijn om maar uberhaupt een afspraak te krijgen vraag ik me af hoe zij reageren aan de telefoon.
Ook nu met de overstap naar T-Mobile alle medewerking en prima af te spreken, ondanks dat de monteurs planner niet wilde meewerken en ik pas een week na afsluiting door Telfort aan gesloten kon worden kan het nu op 1 dag.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Glastel. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je op eigen verzoek overgaat naar de nieuwe glasvezelverbinding en nog een paar vragen hebt voor het zover is. Omdat je niet automatisch overgaat naar de nieuwe glasvezelverbinding, ontvang je geen uitnodiging met een link naar de Monteursplanner. Wel zou je een uitnodiging per e-mail moeten hebben ontvangen van Guidion om een afspraak in te plannen met een monteur. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om die opnieuw te versturen. Mocht je de e-mail niet hebben ontvangen, dan raad ik je aan om telefonisch een afspraak te maken via telefoonnummer 088-2000121. Guidion is maandag vanaf 08.30 uur te bereiken. Laat je weten of dit is gelukt?
@Doornekamp33 en @Natasja - Telfort . Ik zal maandag direct bellen en eerst vragen of ze een fijne moederdag hebben gehad 😉 Hopelijk draagt dat er dan toe bij dat ik vrijdag volledig ben overgegaan naar de nieuwe propositie. Ik zal het melden nadien, als mijn reactie lang duurt dan vrees ik het rgste -:(

NB, in de van Telfort ontvangen bevestigingsbrief wordt WEL melding gemaakt van de mail/sms!

Voor zover van toepassing, allen een fijne moederdag gewenst.
Ook een fijne Moederdag als dat van toepassing is, en het zal wel goed komen, je moet soms een beetje vertrouwen hebben.
Ik heb hetzelfde gehad. Ook geen mail en sms. Afgelopen donderdag en vrijdag diverse keren gebeld en altijd netjes gebleven. Vanmorgen is de afspraak gemaakt voor morgen. Lijkt er dus op dat de planning pas laat wordt gemaakt door Guidion. Gaat dus wel goed komen, maar idd misschien niet onverstandig om er nu al een belletje aan te wagen. Succes.
Reputatie 7
Badge +9
@Doornekamp33 en @Natasja - Telfort . Ik zal maandag direct bellen en eerst vragen of ze een fijne moederdag hebben gehad 😉 Hopelijk draagt dat er dan toe bij dat ik vrijdag volledig ben overgegaan naar de nieuwe propositie. Ik zal het melden nadien, als mijn reactie lang duurt dan vrees ik het rgste -:(

NB, in de van Telfort ontvangen bevestigingsbrief wordt WEL melding gemaakt van de mail/sms!

Voor zover van toepassing, allen een fijne moederdag gewenst.

Het klopt dat dit in de bevestiging staat vermeld. Je behoort ook een uitnodiging te krijgen per e-mail en/of SMS. Er staat in ieder geval een aanvraag klaar voor een monteursbezoek. Als je belt om een afspraak te maken, moet het helemaal goedkomen. Als er nog iets is waar je hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.
Vanmorgen gebeld met een aardige telefoniste van Guidion. Aan mijn mobiele nummer herkende ze direct wie ik was. Aangegeven dat aanstaande vrijdag de glasvezel omzetting zal plaatsvinden. Vrijdag een Guidionmonteur langs laten komen leek geen probleem volgens haar. Ik zou nog worden teruggebeld door Guidion om het moment op de dag af te spreken.
So fas so good!
Klonk ze een beetje tropisch, die heb ik toen aan de lijn gehad, de tweede keer een ras amsterdammert, dat was een goede kerel.😁😁😁😁
@Doornekamp33 Nee, geen tropische of Amsterdamse dame, heb er wel vertrouwen in.
Dan moet ik nog maar een paar keer bellen, kijken of ik dan ooit eens een niet aardige aan de lijn krijg.😁😁
Reputatie 7
Badge +9
Vanmorgen gebeld met een aardige telefoniste van Guidion. Aan mijn mobiele nummer herkende ze direct wie ik was. Aangegeven dat aanstaande vrijdag de glasvezel omzetting zal plaatsvinden. Vrijdag een Guidionmonteur langs laten komen leek geen probleem volgens haar. Ik zou nog worden teruggebeld door Guidion om het moment op de dag af te spreken.
So fas so good!

Dat is een positief geluid, @Glastel. Fijn! Klopt het dat er nog geen afspraak ingepland staat? Ben je wel al teruggebeld door Guidion om een moment af te spreken? Als ik nog iets voor je kan doen dan hoor ik het graag.
Hoi @Natasja - Telfort . Er staat waarschijnlijk nog geen afspraak ingepland want ik ben nog niet teruggebeld door [een monteur van] Guidion. Kan Telfort dat nagaan? Ik vrees dat er toch iets fout gaat.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi @Glastel. Ik zie dat er nu een afspraak staat voor morgen, dus het lijkt erop dat je inmiddels weer contact hebt gehad met Guidion. 😉 Laat je morgen nog even weten of alles volgens plan is verlopen?
Dag @Natasja - Telfort,

Woensdagochtend heb ik toch maar voor de zekerheid met Guidion gebeld. De telefoniste gaf aan dat er inderdaad een monteur zou komen op vrijdag 17 mei. Donderdagmorgen bevestigden zij dat met een SMS en in de loop van donderdag nog met een e-mail met een tijdsindicatie, tussen 12.00 en 16.00 uur.
Vandaag, rond 08.00 uur werd de oude propositie afgesloten en zat ik dus zonder internet, om 16.05 uur belde de monteur aan, om 16.20 uur gaf ik hem een hand, wenste hem een fijn weekend en ging hij naar de volgende afspraak. In een kwartier tijd een nieuw glasvezelkastje, de Arcadyan en de tv ontvanger geinstalleerd en geupdate. Televisiesignaal en internet werkt weer. Nu zit ik dus op de nieuwe propositie en is alles gelukkig goed gegaan.

De Arcadyan heb ik inmiddels weer weggehaald en mijn bestaande Fritzbox 7490 daarvoor in de plaats gezet. Alles werkt als vanouds inclusief al mijn aangesloten apparatuur.

Ben je weer op de hoogte.

Fijn weekend.
@Natasja - Telfort,

Het oude glasvezelkastje heeft de Guidionmonteur niet meegenomen. Hij adviseerde deze een paar weken te bewaren en, als Telfort in die periode niet om retourzending heeft gevraagd, deze dan maar weg te gooien.
Klopt deze redenering?
De Arcadyan heb ik inmiddels weer weggehaald en mijn bestaande Fritzbox 7490 daarvoor in de plaats gezet. Alles werkt als vanouds inclusief al mijn aangesloten apparatuur.

Correctie:
Ik bedoelde eigenlijk dat ik de Experiabox heb omgeruild voor mijn Fritzbox.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Glastel. Allereerst ben ik blij te lezen dat alles goed is gegaan en alles werkt. 😃 Wat de monteur heeft gezegd klopt niet. De monteur had de oude apparatuur mee terug moeten nemen na de installatie. Ik heb dit doorgezet naar mijn collega's van Guidion. Hoe nu precies verder durf ik je zo niet te zeggen, maar ik heb navraag voor je gedaan binnen de organisatie en kom erop terug! Ik laat het natuurlijk ook aan je weten als ik iets heb gehoord van Guidion.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Glastel. De klacht is doorgegeven en besproken met desbetreffende monteur. Wel vanuit ons de vraag of je het glasvezelmodem toch naar ons terug zou willen sturen. Op onze website wordt uitgelegd hoe je dit precies doet. Gaat dat lukken zo?
Beste@Natasja - Telfort Bedankt voor je reactie, binnenkort gaat de doos de deur uit.

Fijn en zonnig weekend gewenst allemaal.
Reputatie 7
Badge +9
Hartstikke bedankt, @Glastel. Jij ook een fijn en zonnig weekend toegewenst. ☀

Reageer