beantwoord

Nog geen glas in huis

• 21 januari 2018
  • 7 reacties
  • 229 keer bekeken

Glas loopt bij mij voor het huis langs maar is nog niet in de woning aangesloten, op Teloft kan ik glas bestellen maar kan ik extra kosten verwachten voor het naar binnen brengen van de glasvezel? Meestal hoor je dat glas in de meterkast wordt aangesloten, onze coax kabel komt echter binnen in de woonkamer, voor ons ook de ideale plek voor de glaskabel. Hebben we hier een keuze in?
icon

Beste antwoord door Stephen 23 januari 2018, 19:24

Hallo famsmedes, als je glasvezel kan bestellen maar het nog niet aanwezig is in je woning dan kun je dit gewoon bestellen. Wij zijn namelijk verantwoordelijk voor levering tot aan huis en nemen dan contact op met Reggefiber om dit in orde te maken. Je hoeft hier niks voor te doen of te betalen.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.
Bekijk reactie

7 reacties

Als de woonkamer aan de straatkant is waar de glasvezelleiding loopt zou het geen probleem moeten zijn deze op de gewenste plek naar binnen te laten komen. Vaak zie je ergens een oranje lus naast de muur waar deze nog niet naar binnen is gebracht. Het voordeel met glasvezel is dat de plek waar deze binnenkomt enigzins van ondergeschikt belang is. De plek van de modem/router wel vanwege het wifi signaal. Over het algemeen is de reactie van Telfort dat het naar binnen brengen geen extra kosten meebrengt maar dat zal een medewerker moeten bevestigen.
Bedankt voor je reactie. Ik wacht inderdaad op een antwoord van een Telfort medewerker maar het is dan goed om erbij te zeggen dat de glaskabel nog niet vanaf de stoep naar ons huis ligt. Er is geen zichtbare oranje lus.
Reputatie 8
Badge +17
Als je aanvraag voor glasvezel verbinding helemaal doorloopt tot het eind dan is het verder voor Telfort om e.e.a. in orde te maken, echter hou er wel rekening mee dat het wel iets langer gaat duren.
Mij is destijds door Reggefiber gezegd, als ik bij de aanleg van glasvezel, geen glas in huis nam,
er later kosten aan verbonden werden.

Dus als ik net zoals ik in deze situatie, glas tot de voordeur, dit later in huis wilde, dat ik dit ging betalen.
Misschien is dat veranderd?
Mij is destijds door Reggefiber gezegd, als ik bij de aanleg van glasvezel, geen glas in huis nam,
er later kosten aan verbonden werden.

Dus als ik net zoals ik in deze situatie, glas tot de voordeur, dit later in huis wilde, dat ik dit ging betalen.
Misschien is dat veranderd?

Daar heb je gelijk in zo is dat ons ook verteld. En bij mijn schoonouders ook die hebben de vezel wel naar binnen laten brengen.
Het kan maar zo zijn dat de provider die kosten voor eigen rekening neemt.

Ps @famsmedes @Wieger - Telfort heeft dit 7 maanden geleden al bevestigd.
https://forum.telfort.nl/bestellen-en-ontvangen-335/nog-geen-glas-in-meterkast-wel-voor-het-huis-68089?postid=563190
Oké, duidelijk.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo famsmedes, als je glasvezel kan bestellen maar het nog niet aanwezig is in je woning dan kun je dit gewoon bestellen. Wij zijn namelijk verantwoordelijk voor levering tot aan huis en nemen dan contact op met Reggefiber om dit in orde te maken. Je hoeft hier niks voor te doen of te betalen.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.

Reageer