Nieuwe modem ZyXel

• 24 augustus 2012
  • 7 reacties
  • 2230 keer bekeken

Ik heb een nieuwe modem ontvangen die hoort bij het nieuwe abonnement van Telfort. De verbinding is veel slechter dan de oude modem en als je klantenservice belt zijn ze onbereikbaar!!! Wat een servicedesk. Kan iemand van Telfort mij misschien helpen ? Ik ben een klant! 

Daniel

7 reacties

Mijn nieuwe modem Zyxel F1 werkt ook niet naar behoren! En de klantenservice is zooooooooo ongelofelijk slecht bereikbaar!!

Kan iemand mij helpen heb ipv 25 MB/S zoals de voorwaarden beloven een snelheid van 11 MB/S

Daniel 
Reputatie 8
Badge +19
Mijn nieuwe modem Zyxel F1 werkt ook niet naar behoren! En de klantenservice is zooooooooo ongelofelijk slecht bereikbaar!!

Kan iemand mij helpen heb ipv 25 MB/S zoals de voorwaarden beloven een snelheid van 11 MB/S

Daniel 

Waaruit concludeer je dat de nieuwe modem niet goed werkt..?
Welke snelheid zou je moeten hebben volgens de postcodecheck..?
Reputatie 8
Badge +19
De mensen van Telfort (Webcare) zijn er maandag weer...
Als je wil dat andere gebruikers van dit forum je helpen beantwoord dan ook reacties op je eerdere vragen.
Anders wachten tot maandag dus.
Dubbelposten heeft geen zin...

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/zyxel-p-2812hnu-f1-blijft-vaak-hangen-27765/
Reputatie 8
Badge +16
Welk modem heb je ontvangen? En heb je ADSL of VDSL?
Hallo Franzki,

Een VDSL2 zie ik staan. Op de verpakking. 
Dat conculdeer ik uit het feit dat ik nu een nieuwe modem heb die beter zou moeten functioneren dan de oude. Maar de oude ZyXel modem deedt het veel beter en draadloos internet was gewoon goed! Ik heb mijn snelheid getest met behulp van een onafhankelijke test en heb een veel lagere downloadsnelheid dan met mijn voorgaande modem. Ik merk het ook als ik HD film bekijk op bijvoorbeeld you tube. Bij de voorgaande modem kon je zonder problemen een HD film kijken, maar nu hapert ie telkens etc. Ik heb al 15 jaar internet en dit is al eens voorgekomen dus ik weet gewoon dat deze modem niet naar behiren functioneert of dat er een instelling vanaf de centrale niet goed staat ingesteld. Waarom deedt de voorgaande modem het dan perfect? Als dit zo nog langer doorgaat en er wordt geen actie door Telfort ondernomen dan wil ik mijn oude modem terug. Deze moest ik van Telfort opsturen achteraf nooit moeten doen, maarja dan krijg je ook weer een boete toch? En nu zit ik al 3 weken met slecht internet waar ik niet om gevraagd heb en voor moet betalen. 
Badge +2
U bent 1 augustus gemigreerd naar VDSL. Uw vorige modem, de 2601HN-F1 is een ADSL modem en kan niet worden gebruikt met een VDSL signaal.

De max haalbare snelheid is ruim 16Mb, momenteel traint u via VDSL in op 15Mb down, 1,14Mb upload. DLM zal de snelheid nog verder richting de maximaal haalbare waarden brengen. Uw lijnlengte is 1337 meter, vrij lang voor VDSL, maar doorgaans altijd sneller dan ADSL op deze afstand.

Waar trainde u in op in via ADSL?

Hugo

Reageer