beantwoord

Nieuwe modem problemen

Goeiedag,
Ik heb een nieuwe modem gekregen kreeg instrcuties bij om wat te doen en hoe. Alles gedaan maar krijg steeds geen internet verbinding alles wat ik krijg te zien is het lampje Power
Wireless(knippert)
Broadcast
Verder rest niks anders
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 17 juni 2018, 20:01

Hoi Monkas, welkom op het Forum. Ik begrijp dat je een nieuw modem hebt ontvanger, alleen je hebt geen internet. Dat is niet fijn, dat begrijp ik goed. Kun je mij nu vertellen hoe het modem is aangesloten? Is de kabel vanaf het aansluitpunt naar het modem rond en niet langer dan 1,5 meter? Zit deze in de DSL-poort van het modem? Heb je het modem ook al een reset gegeven? Werkt het daarna?

Ook wilde ik graag jouw verbinding eens doormeten of ik vanaf deze kant iets kan vinden wat het probleem kan verklaren. Ik kan alleen op basis van de gegevens in jouw profiel de aansluiting niet vinden. Heb je misschien een typefoutje gemaakt?

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Gebruik je alleen wifi of ook een bekabelde verbinding met bijvoorbeeld een laptop..?
Heb je een TV-abonnement en zo ja, werkt deze wel..?

Ik vraag hier specifiek naar omdat men nogal eens vergeet (of niet weet) dat je met een nieuwe modem ook een nieuwe netwerknaam (SSID) en een wachtwoord (WPA-key) krijgt.
De gegevens van de vorige modem werken dan natuurlijk niet meer, en moeten de gegevens worden overgenomen die op de sticker onderop de nieuwe modem staan.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Monkas, welkom op het Forum. Ik begrijp dat je een nieuw modem hebt ontvanger, alleen je hebt geen internet. Dat is niet fijn, dat begrijp ik goed. Kun je mij nu vertellen hoe het modem is aangesloten? Is de kabel vanaf het aansluitpunt naar het modem rond en niet langer dan 1,5 meter? Zit deze in de DSL-poort van het modem? Heb je het modem ook al een reset gegeven? Werkt het daarna?

Ook wilde ik graag jouw verbinding eens doormeten of ik vanaf deze kant iets kan vinden wat het probleem kan verklaren. Ik kan alleen op basis van de gegevens in jouw profiel de aansluiting niet vinden. Heb je misschien een typefoutje gemaakt?
Is het abonnement al ingegaan?
Enterprise schreef:

Gebruik je alleen wifi of ook een bekabelde verbinding met bijvoorbeeld een laptop..?
Heb je een TV-abonnement en zo ja, werkt deze wel..?

Ik vraag hier specifiek naar omdat men nogal eens vergeet (of niet weet) dat je met een nieuwe modem ook een nieuwe netwerknaam (SSID) en een wachtwoord (WPA-key) krijgt.
De gegevens van de vorige modem werken dan natuurlijk niet meer, en moeten de gegevens worden overgenomen die op de sticker onderop de nieuwe modem staan.

Ik gebruik wifi en bekablede verbinding en zowal TV, maar niks werkt ik krijg geen internet binnen hij laat wel zien dat die er is mijn kriig geen verbinding binnen.
Bart - Telfort schreef:

De modem is aangesloten hoe het in de instrcuties stond, de kabel is niet langer dan 1.5m. De kabel zit er goed in en geen scheuren. Ik heb geprobeerd om te resetten maar ook niks opgelopen
Galdor68 schreef:

Is het abonnement al ingegaan?

ja ik had alleen problemen met de oude modem dus ik kreeg een nieuwe xperia v8 heet dat volgens mij
Reputatie 3
Badge +8
Hi Monkas,

Ik zag je bericht voorbij komen. Wat vervelend dat niets werkt! Wat doet het Internet lampje op je modem? Zou je je profiel willen aanvullen met je gegevens van je Telfort abonnement? Ik kan dan in het systeem kijken wat hier mis gaat. Ik hoor het graag van je!

Reageer