Nieuwe firmware Zyxel P-2812HNU-F1

• 31 januari 2016
  • 39 reacties
  • 12009 keer bekeken

Toon het eerste bericht

39 reacties

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit (nog) niet getest heb.
Ik verwacht overigens wel dat het werkt, de VLAN van iTV termineert in het modem en de stb's krijgen een lokaal IP-adres.
Zal hier maandag naar kijken.

Update: vanmorgen getest met P2812, Netgear switch aan ethernetpoort 1, 1x stb 1963 en 1x 2952 op de switch.
Geen probleem, beide settopboxen werken (vooralsnog) probleemloos.
Reputatie 8
Badge +19

Update: vanmorgen getest met P2812, Netgear switch aan ethernetpoort 1, 1x stb 1963 en 1x 2952 op de switch.
Geen probleem, beide settopboxen werken (vooralsnog) probleemloos.

Kijk, daar kunnen we wat mee. ;)
Bedankt Erik.
Reputatie 1
Ik heb nog steeds Firmware Version: V3.11TUE6.b6
Wat duurt dat uitrollen toch lang.... 😉
Badge +1
Heb hier ook een ZyXel P-2812HNU-F1 aan de lijn hangen maar ook nog steeds de V3.11TUE6.b6 firmware versie.
Het modem gereset maar, geen update gekregen, lees hier dat deze elke ochtend om 4 uur de updates worden verstuurd? Waarom heeft mijn modem deze niet gekregen?
Reputatie 8
Badge +2
Het uitrollen gebeurt, zoals gezegd, in batches. Je komt écht aan de beurt hoor; even geduld! 🙂
Badge +1
Het uitrollen gebeurt, zoals gezegd, in batches. Je komt écht aan de beurt hoor; even geduld! :)
Ok, Michael, we wachten af, geduld is een schone zaak :8

Trouwens de laatste weken is mijn download snelheid weer eens ingezakt, kan je misschien inzien waar dit aan ligt? De upload is prima echter het downloaden is de helft van wat er is beloofd.

Modem is gereset, kabels zijn vervangen voor nieuwe maar hebben niets opgeleverd, tussen aansluitpunt en modem zit niets, alleen de originele de door Telfort geleverde kabels, PC is direct aangesloten op het modem.
Reputatie 8
Badge +2
Hi moose! Bijzonder! Dat er niets veranderd op jouw locatie, zegt niet zo zeer iets over het netwerk dat erachter ligt (dat van KPN). Dat is namelijk constant in beweging. Kun je jouw naw-gegevens kenbaar maken in een privébericht? Na ontvangst ga ik voor je kijken naar een mogelijke oorzaak. Bedankt.
Badge +1
Hi moose! Bijzonder! Dat er niets veranderd op jouw locatie, zegt niet zo zeer iets over het netwerk dat erachter ligt (dat van KPN). Dat is namelijk constant in beweging. Kun je jouw naw-gegevens kenbaar maken in een privébericht? Na ontvangst ga ik voor je kijken naar een mogelijke oorzaak. Bedankt.

I know, de kast staat zowat om de hoek, ik zou dan toch op zn minst het maximale moeten halen ipv de helft? :?
naw verstuurd, thnx!
Reputatie 8
Badge +2
Hi moose! Dank voor de gegevens. Volgens het inzetbeleid zou je 100Mb/s moeten kunnen halen. Kun je eens een screenshot plaatsen van de snelheid die je haalt volgens de webinterface van het modem? Ben ik benieuwd naar!
Badge +1
Hi Michael,

Gebruik de ZyXEL P-2812HNU-F1 en zit te denken om over te stappen op een FRITZ!Box, of dat verschil uitmaakt?

Onderstaande uit de DSL Line Disgnostic

current rate upstream: 22710 kbps
interleaving delay downstream: 0.13 ms
impulse noise protection downstream: 73.0 symbols
current rate downstream: 109770 kbps
attainable rate upstream: 50589 kbps
attainable rate downstream: 108245 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 8 days, 13:24
CodeViolations near end: 4294966697
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 2
FEC far end: 29247

Echter als ik een speedtest.net doe haal ik tussen de 20 en 26 Mbps download terwijl mijn abonnement een 40 Mbps beloofd, dit was eerder wel het geval.
Reputatie 8
Badge +2
Hi moose! Feitelijk maakt het aansluiten van een ander modem niet zo veel uit. Je zou inderdaad rond de 50 Mb/s moeten kunnen halen met het abonnement die je hebt. Test je deze snelheid met een pc of laptop die met een kabel verbonden is aan het modem of middels WiFi? Verneem het graag van je!
Badge +1
Hi moose! Feitelijk maakt het aansluiten van een ander modem niet zo veel uit. Je zou inderdaad rond de 50 Mb/s moeten kunnen halen met het abonnement die je hebt. Test je deze snelheid met een pc of laptop die met een kabel verbonden is aan het modem of middels WiFi? Verneem het graag van je!

Hoi Michael,

Dit is bekabeld met een pc naar het modem
Reputatie 8
Badge +2
Hoi moose, dat is gek inderdaad. Zou je resultaat eens kunnen delen met mij middels een screenshot? Dank je.
Reputatie 1
voor snelheidstest kun je beter http://speedtest.operator.nl/ gebruiken, deze test binnen het kpn netwerk en laat ook latentie en de jitter buffer zien 😉

Reageer