beantwoord

Nieuwe Experia Box?

• 4 november 2019
  • 11 reacties
  • 202 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 4 reacties

Goedenavond,

Ik heb momenteel een experiabox v8. Ik heb hier de laatste tijd wat problemen mee (Wi-Fi doet het niet altijd, ook als ik naast de modem zit niet bijvoorbeeld) en zou ook graag de box aan de muur willen hangen, maar heb de hiervoor benodigde beugel niet meer. Is het ook mogelijk om mijn v8 te vervangen door de nieuwste versie (v10 geloof ik?).

Ik hoor graag van u. Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 11 november 2019, 14:55

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad en dat het nieuwe modem ook al is bezorgd. Je hebt hem zelfs al aangesloten. Het lijkt dat hiermee de problemen opgelost zijn, dat klopt toch? Bleek het modem toch de boosdoener te zijn. 

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad en dat het nieuwe modem ook al is bezorgd. Je hebt hem zelfs al aangesloten. Het lijkt dat hiermee de problemen opgelost zijn, dat klopt toch? Bleek het modem toch de boosdoener te zijn. 

Reputatie 8

Misschien waren de eerdere problemen wel een voorbode van het kapot gaan van de stroom adapter en/of modem/router? Kan Telfort net zo goed een compleet nieuwe set sturen?
(V10 Modem + adapter).
Is van de week ook bij iemand gedaan waar alleen de power adapter van kapot was).

Reputatie 8
Badge +11

Dat lijkt me sterk. Heb je al een andere voeding geprobeerd? Hoeft niet exact hetzelfde te zijn, als voltage maar gelijk is en amperage gelijk of hoger. Misschien kun je het dan even uitzingen tot de definitieve oplossing.

En nu wil de modem überhaupt niet meer aan. Alle lampjes blijven uit. Hebben jullie op de achtergrond wat uitgezet?

Nee, had al aangegeven dat die oplossingen die voorgesteld werden niet werkten en vervolgens worden ze nog een keer voorgesteld.. Ik heb het opgegeven en stap over 👍

Reputatie 8
Badge +11

Heb je ondertussen een oplossing gevonden @mvb? Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @mvb, welkom hier op het Forum. 

Ik lees problemen met de WiFi. Ik begrijp dat de hele WiFi verbinding wegvalt? Je kan dan jouw netwerk helemaal niet meer vinden? Of blijft de WiFi verbinding wel tot stand maar heb je even geen internet meer? Dat is een groot verschil. Als de WiFi wegvalt kan de module wel eens kuren vertonen. Als alleen het internet wegvalt, dan is dat hopelijk op te lossen met de tips van Babylonia of door de WiFi check eens te doorlopen. Met de uitleg erbij moet dat lukken. 

WiFi is nou eenmaal een draadloos signaal dat door de lucht gaat. Dit kan worden beïnvloed door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Daarom kunnen we dit niet garanderen. Wel kunnen we de verbinding via een kabel garanderen. Deze is verder wel goed? Deze valt niet weg?

Ja deze tips heb ik de vorige keer ook gekregen inderdaad, toen allemaal geprobeerd maar had geen effect. Bovendien vind ik dat je nog wel wat technische kennis van klanten verwacht met dat wisselen van kanalen etc. Zou mijn oma niet lukken denk ik.. Maar ik merk het al, kan beter gewoon naar een andere provider overstappen, dit duurt allemaal veel te lang en veel te ingewikkeld wat mij betreft. Ik betaal voor goed internet, niet voor dit gedoe. Sneu geld nu..

Toch bedankt!

Reputatie 8

Nu is een Experia Box V8 nooit een hoogvlieger geweest met WiFi, bovendien alleen 2.4 GHz.
Met steeds meer toenemende (2.4 GHz) netwerken om je heen wordt dat alleen maar slechter.
Om die reden wordt het steeds kritischer de minimale spullen die je hebt goed af te regelen.
(Een jaar terug pikte ik bij een test hier zelf al 94 WiFi netwerken op, alleen al met 2.4 GHz).

Doorloop eerst de volgende tips  < HIER >  om een en ander te optimaliseren.

Telfort zal je modem/router niet omwisselen voor een ander exemplaar op basis van een verminderde WiFi ontvangst als algemene trend van toenemende WiFi-drukte die elkaar storen.
Alleen als de apparatuur echt mankementen vertoont zullen ze je een nieuwe toesturen.

Investeer beter in één of meer dual band (2.4 + 5 GHz) WiFi Access Points,
of bijv. een WiFi mesh systeem.

Wi-Fi doet het niet altijd 

Reputatie 8

Doet de WiFi het op zichzelf niet altijd, of heb je geen connectie met internet middels WiFi?
Dat zijn twee verschillende dingen.

Problemen met een internetconnectie kan ook liggen aan een slechte verbinding “ervoor”.
Om wat voor internetconnectie gaat het, “koper” of glasvezel?
Doorloop ook eens de algemene info < HIER > en vervolgreacties.

Reageer