beantwoord

Nieuwe Centrale op korte afstand

• 7 april 2018
  • 8 reacties
  • 171 keer bekeken

In onze buurt is een nieuwe telefooncentrale geplaatst. Een KPN gebruiker in hetzelfde dorp is sinds een paar dagen op deze centrale aangesloten en zijn download snelheid is van 10 Mb naar 40Mb gegaan. Hoe kom ik er nu achter of het bij mijn aansluiting ook mogelijk is om mij op de dichtstbijzijnde centrale aan te sluiten, mijn downloadsnelheid is een droevige 8Mb. Ik heb Helpdesk KPN vanmorgen gebeld, advies was overstappen naar KPN, installatiemonteur vragen en tijdens het overstap moment kan dan bekeken worden of dit eventueel mogelijk is, blijkbaar is het helemaal afhankelijk van hoe de kabels liggen en kan dit niet vooraf bekeken worden? De centrale waarop we nu aangesloten zijn staat in het volgende dorp en is veel verder weg.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 9 april 2018, 16:08

Hoi Piet, ik heb gekeken voor de snelheidsopties op jouw adres. Op dit moment kan ik alleen nog de snelheid bieden met maximaal 11Mbit. Het kan zijn dat de upgrade op een later moment nog beschikbaar komt. Dat kan ik op dit moment nog niet zien. Je kan dit in de gaten houden via de link van jimny.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Via onderstaande link kun je zien wat op dit moment haalbaar is op jou adres

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Dubbel..
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Piet44, welkom op het forum. Je geeft aan dat er een nieuwe centrale is aangelegd, waar je graag op zou willen overstappen. Ik wil graag voor je nalopen wat de mogelijkheden hier in zijn. Kan je jouw postcode en huisnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na!
Hoi Piet44, welkom op het forum. Je geeft aan dat er een nieuwe centrale is aangelegd, waar je graag op zou willen overstappen. Ik wil graag voor je nalopen wat de mogelijkheden hier in zijn. Kan je jouw postcode en huisnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na! postcode huisnummer toegevoegd aan profiel, iedere mogelijke snelheidsverhoging is welkom.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Piet, ik heb gekeken voor de snelheidsopties op jouw adres. Op dit moment kan ik alleen nog de snelheid bieden met maximaal 11Mbit. Het kan zijn dat de upgrade op een later moment nog beschikbaar komt. Dat kan ik op dit moment nog niet zien. Je kan dit in de gaten houden via de link van jimny.
Het vreemde is wanneer ik bij KPN op de site de postcodecheck uitvoer, dan zie ik een maximale snelheid van 80Mbit/s download op mijn adres, dat was ook de reden om contact met KPN op te nemen. De link geeft nog steeds 11Mbit/s waarvan ik er effectief zo'n 7Mbit/s haal. Hoe weet ik nu of de nieuwe centrale, die veel dichter bij mij staat ook voor mij van toepassing wordt of moet ik gewoon iedere maand de link maar es uitvoeren. Bedankt voor jullie hulp
of moet ik gewoon iedere maand de link maar es uitvoeren.

Inderdaad, dan weet je het het snelste.
Mag ook iedere week....
Reputatie 2
Toen jaren geleden o.a. KPN begon met de aanleg of noem het uitrol van breedband internet hebben ze zich daar met een jantje van Leiden afgemaakt, KPN kennende mocht het natuurlijk niks kosten terwijl ze het netwerk "gratis" kregen bij de privatisering.
Er werden een paar wijkcentrales neergezet in de grotere steden in de kleinere plaatsen meestal maar een, met als gevolg de afstand tussen centrale en afnemer veel te groot werd, vooral in het buitengebied speelt dit fenomeen heel erg.

Hier in de Achterhoek maar ook in andere regio's gaat "glasvezelbuitenaf" in veel gemeenten glasvezel aanleggen, omdat KPN te zuinig is om op een goedkopere wijze snel internet te realiseren, door het plaatsen van kasten op korte afstand van elkaar kan men zelfs met dat brakke DSL nog een hogere snelheid halen dan de 4 of 5 welke ze nu leveren.

Dat KPN nu op diverse plaatsen het brakke en ouderwetse koper netwerk gaat op opwaarderen is en blijft prutswerk van de eerste orde, gaat men in een oude een nieuwe motor plaatsen dan nog blijft het een oude auto, ik ben en blijf van mening dat KPN er veel beter aan zou doen te stoppen met dat prutswerk met het kopernetwerk en het geld beter besteed kan worden aan de aanleg van glasvezel.

Reageer