Nieuwe aansluiting: optimaliseren verbinding

• 2 juni 2016
  • 28 reacties
  • 876 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Sinds een paar dagen Internet only van Telfort. In de handleiding staat dat Telfort na oplevering een week lang de verbinding gaat optimaliseren. Houdt dat in dat de snelheid ook omhoog gaat? Ik heb nu 26mb en de geschatte max ligt op 46mb (heb een 40mb abonnement dus dat wordt de max)

28 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je kunt in het modem zien wat de actuele snelheid is en wat de haalbare (attainable) is.

Welke waarden staan daar bij jou?
Reputatie 1
Badge +1
VDSL Data Rate upload / download
Actual Data Rate 4224 (Kbps.) 26260 (Kbps.)
Attainable Rate 4599 (Kbps.) 26368 (Kbps.)

Wordt dus niet veel hoger lijkt me?

Netco-fpi-info.fourstack.nl geeft de onderstaande snelheden door:
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
10 Mbit/s
VDSL2*
46 Mbit/s
Reputatie 8
Badge +16
Met deze waarden gaat het inderdaad niet hoger worden.

Wat voor isra-punt heb je en hoe is het modem hierop aangesloten?

Welke firmware draait er op het modem? Op mijn modem staat nu 02.00.136W4 en dat is een vrij recente.
Reputatie 1
Badge +1
Blauwe telefoon kabel -) lasdop -) blauw en rood uit 4 aderige kabel aangesloten op bakje wat meegeleverd is in startpakket -) grijze kabel startpakket op experiabox v8 aangesloten.

Versienummer: 02.00.136W4

Kan het zijn dat door verkeerd aansluiten (in hoeverre kan dat verkeerd) er een te lage snelheid is? Als 46mb de meest waarschijnlijke snelheid is (zover ik heb begrepen heb, geeft deze netco site een aardig realistische snelheid)
Reputatie 8
Badge +16
In het verleden heb ik wel eens gezien dat er er één ader gebroken was of geen contact maakte en dat dan de halve snelheid gehaald werd.

Je kunt de 4-aderige kabel die uit de lasdop komt in elk geval opnieuw strippen en aansluiten op het lasdoosje.

Let op!: aan de verbinding in lasdop zelf mag je niks wijzigen.

Kun je een foto plaatsen van de lasdop etc?

En ja... 46 Mbps zou mogelijk moeten zijn. Stap 1 is altijd controle van de aansluiting van het modem op het isra-punt... daarna is Telfort aan zet.
Reputatie 1
Badge +1
Op de eerste plaats alvast dank voor de moeite Franzki.

Ik heb de kabel opnieuw gestript. Snelheid onveranderd. Hieronder 2 foto's vanuit mijn meterkast:

Dus Telfort is nu aanzet? Telfort kom maar binnen.... 😛
Reputatie 8
Badge +16
Het staat allemaal best dicht bij elkaar... je kunt nog een rj11-stekkertje op de ronde kabel knijpen en het lasdoosje overslaan. Maar in principe ziet het er zo netjes uit... je kunt hooguit nog een ander telefoonsnoertje proberen.

Voor wat betreft Telfort... in het weekend zijn ze meestal maar weinig op het forum... dus ik denk dat je even moet wachten tot maandag. Enige alternatief dat sneller gaat is morgen (zaterdag) de helpdesk bellen.
Reputatie 1
Badge +1
Dank je. Ik ga Telfort bellen!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Mark!

Bedankt voor het aanmaken van een topic. In de huidige situatie gaat de snelheid niet omhoog. De maximaal haalbare snelheid ('attainable') is namelijk nu 26 Mb/s. Heb je inmiddels al contact gehad? Mocht ik iets voor je kunnen doen dan verneem ik dat graag. Ik wil dan graag jouw naw-gegevens en 06-nummer ontvangen in een privébericht. Ik zal er dan eens een kritische blik op werpen. :)

Ik zie je reactie graag tegemoet.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Mark,

Zoals gezegd kan er in de huidige situatie geen hogere snelheid bereikt worden. Hiervoor moet er iets in het netwerk veranderd worden. Aangezien de foto's een goed beeld geven van de situatie aan jouw kant, wil ik voorstellen om voor de zekerheid een Guidion monteur langs te laten komen om de thuissituatie te dubbelchecken. Kun je aangeven wat je hiervan vindt? Zodra ik een bevestiging van je heb, zal ik ervoor zorgen dat je wordt gebeld om een afspraak te maken.

Alvast bedankt voor je reactie.
Reputatie 1
Badge +1
Prima! Hopelijk kan de monteur nog iets betekenen 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Hi Mark,

Guidion zal je vandaag bellen om 'n afspraak te maken. Laat je het weten als de monteur geweest is?

Kijk ernaar uit!
Reputatie 1
Badge +1
Doe ik!
Reputatie 1
Badge +1
Guidion is vandaag geweest en de aansluiting is akkoord bevonden. KPN is ingeseind en ik wordt gebeld voor een afspraak voor een lijnmeting.

To be continued....
Reputatie 8
Badge +2
Hi Mark,

Goed dat er wordt doorgepakt na de handelingen van de monteur. Houd ons op de hoogte! 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Wanneer word ik normaal gesproken gebeld voor een afspraak door kpn?
Reputatie 8
Badge +16
Als je al een week wacht op een telefoontje van KPN dan is er vermoedelijk iets mis gegaan. Heb je wel een mobiel nummer doorgegeven waarop je bereikbaar bent? Geen gemiste oproepen gehad?
Reputatie 1
Badge +1
Jazeker geen gemiste oproepen gehad. Guidion is op bezoek geweest en heeft de installatie gecontroleerd en akkoord bevonden. Zij moeten Telfort of KPN weer prikkelen.
Reputatie 1
Badge +1
Beste @Michael van Telfort,

Ik heb tot opheden nog geen telefoontje gehad van KPN voor een lijncontrole. Kan jij KPN ff kietelen?

Gr

Mymark
Reputatie 8
Badge +2
Hi Mark,

Mijn collega's van de helpdesk hebben een expert aangestuurd. Is er inmiddels een afspraak gemaakt om op locatie te komen?

Hoor het graag van je.
Reputatie 1
Badge +1
Klopt, de expert is vanmiddag geweest. Na het vervangen van het israpunt, controle lijn, eea vervangen in de wijkkast bleek de snelheid 33mb te zijn. De modem kwam echter tot 27mb. Conclusie: verkeerd profiel. Ticket is ingeschoten voor het juiste profiel.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Mark,

Dank voor de update. Ik zie dat KPN ermee aan de slag is gegaan. 'Work in progress' dus. 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Vanochtend heeft kpn gebeld voor een afspraak om oa de lijn door te meten. Afspraak was vanmiddag. Echter er is niemand komen opdagen.....
Reputatie 8
Badge +2
Hi Mark,

Excuus voor de late reactie. Mijn collega's van de klantenservice heb ik geattendeerd op het nog openstaande incident. Ik heb er ook bij vermeld dat er haast bij is geboden, aangezien een eerdere afspraak inderdaad niet is nagekomen (ook wij zien dat we geen terugkoppeling hebben gehad van een monteur, dus is deze inderdaad niet geweest).

Ik houd de druk erop en zal zorgen dat het alsnog in orde wordt gemaakt.

Nogmaals excuses, voor het inmiddels ervaren ongemak.
Reputatie 1
Badge +1
Top! Ik wacht in spanning op het telefoontje!!

Reageer