beantwoord

Nieuwe aansluiting bij verhuizing

• 15 januari 2020
  • 11 reacties
  • 199 keer bekeken

Ik ga 26 januari verhuizen. Ik ben al 6 jaar klant bij Telfort en heb met verhuizingen steeds alles zelf aangesloten. Nu zit er in het nieuwe huis alleen een, door de vorige bewoners, doorgeknipte aansluiting (zie foto’s). Na telefonisch contact met de klantenservice wordt er aangegeven dat er dan een monteur langs moet komen en die €50 kost. Echt belachelijk want ik wil juist klant blijven, maar niet als het allemaal zo moeilijk gaat. Wat moet ik nu doen?

icon

Beste antwoord door Babylonia 18 januari 2020, 14:44

Die laatste foto toont een “lasdop”. Dat is (een oud) officieel ISRA-aanluitpunt. Hoop dat die nog goed functioneert (anders kan er altijd nog een monteur worden aangestuurd die een nieuw ISRA-punt aansluit).

Die lichtgrijskleurige kabel, gaat dan door de muur rechts.
Aan de andere kant van de muur, de eerste foto van je laatste reactie met foto’s, zou je die kabel wat kunnen inkorten en het eind kunnen bevestigen aan een aansluitdoosje met RJ11 contact.
Of dat “varkenssnuit” doosje waar die donkergrijze kabel nu op uitkomt.

De twee contacten die daarbij dan doorgaans worden gebruikt is de rode en blauwe ader.

http://energobal.ru/telefoonaansluiting-schema/

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Als het ISRA punt door bv de vorige bewoner kun je proberen om deze bewoner aansprakelijk te stellen en het bedrag van 50 euro valt nog mee voor reparatie en al ga je naar een andere provider dan ook zit je met deze kosten

Wat zit er naast die muur dit lijkt niet een originele isra.  Je zou ook zelf een nieuwe doos kunnen plaatsen, hoewel we niet aan de isra mogen komen, die is uitendelijk van KPN de tak KPNnetwerkNL ook het beheer en onderhoud. Het lijkt mij dat aan de andere kant van de muur een lasdop zit. De meest rechtse of linkse op dit plaatje.

Reputatie 8
Badge +11

Welkom op het forum @cjoon, allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning! Je wilt je pakket meenemen begrijp ik, dat is geen probleem. Net als Galdor vraag ik me af of dat wel het IS/RA-punt is, de kabel lijkt via wat lussen en knopen door het gat in de muur te gaan rechts, wat zit er aan de andere kant van die muur?

Met het adres dat op je forumprofiel staat kom ik het abonnement ook nog niet tegen. Ik vermoed dat dat het nieuwe adres is, daarmee kunnen we het abonnement pas vinden als de verhuizing is afgerond. Zou je jouw huidige postcode en huisnummer, of het klantnummer, ook kunnen toevoegen? Dan kan ik ook kijken wat er precies besproken is. 

Goedemiddag,

Bedankt voor de antwoorden. hier nog wat duidelijkere foto’s van de aansluiting aan de andere kant van de muur (in de meterkast). En aan de rechterkant in de woonkamer zit nog een andere aansluiting (zie foto). 

P.s. Het nieuwe adres heb ik in mijn profiel gezet en het oude adres stond er al in

Kijk dat is inderdaad de lasdop zoals op de afbeelding.

Als ik nu hardop mee denk is er een electra punt daarmee bedoel ik een wand contactdoos in de meterkast? Indien ja eventueel door een wel of niet kosteloze monteur dat is aan Jasper daar een nieuwe aansluiting maken en de experiabox plaatsen vanaf daar een utp door het al aanwezige gat verder.

Voor een betere wifi dekking en vermoedelijk makkelijker bereikbaar electra op de plek van de huidige aansluiting een recente nieuwe aansluiting maken en daar de experiabox.

Alles afhankelijk van wat wenselijk en mogelijk is.

PS de middelste foto het kastje rechts is kabel die is niet relevant voor Telfort.

Reputatie 8

Die laatste foto toont een “lasdop”. Dat is (een oud) officieel ISRA-aanluitpunt. Hoop dat die nog goed functioneert (anders kan er altijd nog een monteur worden aangestuurd die een nieuw ISRA-punt aansluit).

Die lichtgrijskleurige kabel, gaat dan door de muur rechts.
Aan de andere kant van de muur, de eerste foto van je laatste reactie met foto’s, zou je die kabel wat kunnen inkorten en het eind kunnen bevestigen aan een aansluitdoosje met RJ11 contact.
Of dat “varkenssnuit” doosje waar die donkergrijze kabel nu op uitkomt.

De twee contacten die daarbij dan doorgaans worden gebruikt is de rode en blauwe ader.

http://energobal.ru/telefoonaansluiting-schema/

Reputatie 8
Badge +11

Merci, ik heb het abonnement nu gevonden. Ik zie dat er gesprekken zijn geweest, maar daarbij zie ik helaas geen toelichting over de monteur staan.

Op de foto's wordt de aansluiting inderdaad duidelijk, de lasdop linksboven op de laatste foto is het IS/RA-punt. Als je een RJ11 stekkertje aansluit op het kabeltje wat daar onderuit komt en die op de Experia Box aansluit, komt er dan wel een signaal binnen? Als dat niet zo is lijkt een monteur mij ook de beste vervolgstap. Omdat het IS/RA-punt dan vervangen moet worden is het onwaarschijnlijk dat hij daar kosten voor in rekening brengt.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @cjoon, we hebben nog geen reactie van je gezien. Heb je al een RJ11 stekkertje kunnen aansluiten en kijken of de verbinding er daarmee wel is?

Super bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga morgen de kabel die uit de meterkast komt aansluiten aan het aansluitdoosje die in het pakket zit. Er zijn alleen meerdere kleuren en geen rood draadje dus ik moet even kijken welk draadje ik aan het rode ga aansluiten. 

Reputatie 8
Badge +11

Het eerste aderpaar is over het algemeen rood en blauw, een tweede aderpaar gebruikt oranje en wit. Bij sommige oudere aansluitingen kunnen de kleuren vervaagd zijn, of creatief zijn gebruikt. Als het niet lukt om de juiste combinatie te vinden kan ik er ook een monteur voor inplannen, die kan het op dat moment ook nameten. Als dat nodig is hoor ik het graag van je.

Reageer