beantwoord

Nieuwe Aansluiting 50 mbit/s

  • 15 augustus 2018
  • 53 reacties
  • 1085 keer bekeken

Reputatie 2
Sinds gister mijn nieuwe Telfort aansluiting getest. Makkelijkste aansluiting ooit en het werkte in 1 keer. Feessie!

Nu merk ik dat ik van de 50 Mbit/s uit mijn abo, er maar 20 haal. Waar kan dit aan liggen? Ik heb de volgende stappen al ondernomen:

  • mijn iPhone geupdate
  • WiFi gebruikt zonder andere apparaten aangesloten
  • Tv kast nog niet aangesloten om echt maar met 1 apparaat verbinding te maken
  • Check gedaan via https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Uit deze check krijg ik volgend resultaat:


De centrale van KPN zit op letterlijk enkele meters bij mijn huis vandaan. Daar zou het dus niet aan kunnen liggen. Het modem is aangesloten direct waar mijn telefoonlijn het huis in komt. Er zijn geen lange kabels door het huis gelegd iod.

Na aansluiten van het modem koppel ik als eerste device mijn iPhone zonder andere apparaten om de snelheid te checken. Alles stabiel maar gemiddeld maar 20 Mbit/s.

Waar kan dit aan liggen of anders, wat doe ik fout?

Thnx alvast iedereen 🙂✌🏼
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 7 september 2018, 13:33

Ik zie dat de Technische Dienst toevallig vandaag ook contact met je heeft opgenomen om de wijziging te bespreken 🙂
Volgens de notitie daarvan zal de wijziging aan het einde van deze maand plaatsvinden.
Bekijk reactie

53 reacties

Reputatie 2
Hi duupje, welkom op het Telfort forum! :)
Tussen je WiFi verbinding en wat er op jouw adres mogelijk zou moeten zijn, zit een aardig verschil zo te zien. Ik heb jouw verbinding daarom ook meteen vanaf hier nagekeken en zo te zien ontvangt de Experia Box ook gemiddeld 20 Mbit/s. De WiFi verbinding lijkt dat dus wel goed door te geven, er komt niet meer het huis binnen. De WiFi tips kunnen we eerst nog even links laten liggen, laten we eerst naar de aansluiting vanaf buiten tot en met de modem kijken.
Hoe is de Experia Box aangesloten op het IS/RA-punt? Is dat met een platte of ronde kabel, zit hier mogelijk nog een kastje tussen en hoe lang is de kabel?



Hi Jasper
Thnx voor je hulp! Ik heb een lange rechthoekige KPN wandcontactdoos in m'n muur zitten met een tweetal RJ11 aansluitingen. Volgens mij is dat ook daadwerkelijk waar mijn hoofdaansluiting binnen komt. Ik heb in mijn meterkast gezocht of daar nog iets zat wat doorgelust zou zijn naar mijn woonkamer maar dit kon ik helaas niet vinden. Morgen ben ik vrij dus kan ik de boel nog even op zijn kop gooien op zoek naar een verborgen Hoofdaansluiting.

Klinkt als een heel slecht Bassie en Adriaan avontuur. "De Schat van de Verborgen Hoofdaansluiting" 😅
Reputatie 6
Badge +7
Zelf denk ik dat laatste (of kabel breuk)
Mooi dat het aansluiten zo soepel ging!
Wat is de snelheid bedraad? https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internetsnelheid-testen.htm
War is de snelheid volgens je modem?
Ken je deze wifi tips?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm
Reputatie 8
Badge +11
Testen via wifi geeft altijd snelheidsverliezen (hoewel ik dit wel vrij veel verlies vind t.o.v. de fourstack-opgave). Kun je eens bekabeld testen wat de snelheid is?
Reputatie 8
Badge +16
Woon je in een appartement of flat? Het lijkt alsof er een een 4-aderige telefoonkabel binnenkomt in plaats van een KPN grondkabel.

[edit] De kabel lijkt trouwens wel wat dikker dus het kan inderdaad de grondkabel zijn,

Misschien is er een draadbreuk waardoor je de halve snelheid haalt.
Heb je de kabel tussen modem en hoofdaansluiting al vervangen?

Anders moet er vermoedelijk een KPN monteur komen om je verbinding te checken tussen je hoofdaansluiting en de centrale.
Reputatie 8
Badge +10
Klinkt als een heel slecht Bassie en Adriaan avontuur. "De Schat van de Verborgen Hoofdaansluiting" 😅

Dat klinkt bijna meer als een Suske & Wiske avontuur eigenlijk ;)

Het avontuur heeft ook een vervolg zo te zien, dat ziet er uit als een aansluitpunt. Hoe is de Experia Box hier precies op aangesloten? Is dat met een platte of ronde kabel, zit hier mogelijk nog een kastje tussen en hoe lang is deze kabel?
Reputatie 2
Geen probleem. Ik zie de afspraak staan inderdaad, dat het 2 weken duurt voordat er een optie is had ik niet aan zien komen. Als hij langskomt zal de wijziging van de snelheid ook afgerond moeten zijn, waardoor we dan beide vliegen door 1 monteur laten slaan :)

Das dan wel weer het efficiente stukje eraan. Scheelt mij ook weer een bak koffie aan een tweede monteur. We besparen een hoop vandaag 😁

Keeping you posted✌🏼
Reputatie 8
Badge +16
Vermoedelijk moet er inderdaad een monteur komen...

Er is nog een kleine kans dat het iets anders is... het modem staat erg dicht tegen de netvoeding. Soms kan een schakelende voeding storen als hij zo dicht bij het modem staat.

Scheelt het nog als je het modem wat verder van de voeding af zet?
Reputatie 8
Badge +17
@jimny die is afgekoppeld door de monteur 🙂

Ja dan houd het op en dan is het wachten op @Jasper - Telfort
Reputatie 2
@Franzki

Morning all!

Ga ik nog even proberen. Mijn doel is wel om het modem ergens een beetje weg te werken uiteraard. Heb ik het verleden altijd mijn modems in de buurt van de aansluitpunten kunnen ophangen zonder verlies van snelheid.

Ga het testen en ik kom er vandaag mee terug ☺
Reputatie 2
Getest, maar zonder resultaat. Snelheid hetzelfde gebleven. Had wel leuke dialogen opgeleverd:

”Schat haal jij de Pindasaus even uit de keuken. Pas op voor het Modem in de woonkamer. Daar moet je even omheen lopen” 😅

Gotta say, I’m out of ideas 😬✌🏼

Gotta say, I’m out of ideas 😬✌🏼

Telfort aan zet, lijkt me.
Reputatie 8
Badge +17
Het zou me niet verbazen als eea pas gerealiseerd wordt op het moment dat álle lijnen overgenomen worden in de wijkkast. KPN stuurt daar na een aantal maanden een monteur voor aan.


Dit gebeurd namelijk niet voor individuele "gevallen", zoals jouw éne aansluiting...
Reputatie 8
Badge +17
De monteur kon zien dat er al enkele aansluitingen gemaakt waren naar mijn buurmensen 😅.

Maar die monteur kan niet zien waardoor die aansluitingen al omgezet zijn.

Als je je abonnement verlengt, wordt er namelijk wél direct een monteur gestuurd om de (individuele) lijn over te nemen op de wijkkast. Dat is voor jou ook een optie, natuurlijk...
Reputatie 8
Badge +11
..... maar misschien kun je het aan m'n Modem zien.....

Neuh, ik denk dat die nog steeds wit is 😉

Hopelijk komt het inderdaad snel rond.
Reputatie 8
Badge +10
Van een oranje naar een rood lampje is geen vooruitgang inderdaad :(
Ik heb met de achterliggende afdeling gekeken of het te maken heeft met de wijziging waar men nog mee bezig is, het staat daar helemaal los van. Er speelt dus iets anders, wat precies komt niet uit de metingen naar voren dus ik heb een nieuwe melding voor een monteur aangemaakt. Via 088-2000121 kan je hiervoor een afspraak inplannen.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb je verbinding nu meteen nagekeken @duupje, op dit moment zie ik nog geen wijziging in de snelheid terug. Wel zie ik dat er eergisteren een verbreking is geweest, dat zal de monteur geweest zijn. Het klinkt inderdaad niet heel logisch dat je op een centrale in de volgende plaats was aangesloten! Doordat de verbinding nog niet weer verbroken is geweest en de snelheid nog niet veranderd lijkt te zijn lijkt die wijziging nog niet klaar te zijn.

.
Neuh, ik denk dat die nog steeds wit is 😉


Nou... je hoort soms wel eens wat dingen 😉 Mensen die hun Experia Box roze hebben geverfd zodat het beter bij het interieur past bijvoorbeeld.
Reputatie 8
Badge +10
Hi duupje, welkom op het Telfort forum! :)
Tussen je WiFi verbinding en wat er op jouw adres mogelijk zou moeten zijn, zit een aardig verschil zo te zien. Ik heb jouw verbinding daarom ook meteen vanaf hier nagekeken en zo te zien ontvangt de Experia Box ook gemiddeld 20 Mbit/s. De WiFi verbinding lijkt dat dus wel goed door te geven, er komt niet meer het huis binnen. De WiFi tips kunnen we eerst nog even links laten liggen, laten we eerst naar de aansluiting vanaf buiten tot en met de modem kijken.
Hoe is de Experia Box aangesloten op het IS/RA-punt? Is dat met een platte of ronde kabel, zit hier mogelijk nog een kastje tussen en hoe lang is de kabel?
Reputatie 8
Badge +11
Op z'n minst heel apart........
Reputatie 8
Badge +10
De specialisten zijn er nog mee bezig zo te zien, voor 1 oktober hebben zij een controlemoment staan en gisteren hebben zij nog een toelichting in het dossier gemaakt over dat de verwachting nog is dat het eind deze maand zal lukken.

Dat je nu helemaal geen verbinding merkt is opeens weer wat anders! Ik heb je verbinding ook nagekeken en ik krijg ook de melding dat er geen signaal is. Welke lampjes branden er nu op het modem? Je zegt dat je al kabels hebt vervangen, welke kabels zijn dat precies?
Reputatie 2

@Jasper - Telfort

Nou de zoektocht heeft plaatsgevonden! En resultaat als volgt. Via de aansluiting in mijn muur komt inderdaad de telefoonlijn binnen. Ik heb foto’s toegevoegd waarin te zien is hoe de aansluiting loopt.

Het is een vrij dikke kabel die erachter verscholen zit en waar via een klein printplaatje de RJ11 aansluitingen aan zitten.

Hoop dat we hier iets mee kunnen? 🙂

Reputatie 2
@Jasper - Telfort
Haha, zoiets ja!

ik heb de kabel gebruikt die meegeleverd was in het pakket van Telfort. Dit is de kabel zichtbaar in de foto. Het is een ronde kabel 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Maar heb je nog een andere kabel waarmee je kunt testen? Gewoon om te zien of dat nog verschil maakt?

Als dat niet helpt, moet er vermoedelijk een monteur aan de slag. Het lijkt op een draadbreuk / slecht contact.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb hetzelfde gevoel als Franzki, als een andere kabel hetzelfde beeld geeft zal ik een melding voor een monteur kunnen aanmaken (aangezien het vrijdag is kan het zijn dat ik die pas na het weekend kan aanmaken). Ik wacht in spanning op je bevindingen 🙂
Je hebt geen aparaten die je bedraad kan aansluiten voor een snelheids test? Als ik een eerdere opmerking van Jasper goed begrijp zou de status pagina ook maar 20Mb aangeven wat inhoud dat de getallen getoond via Netco niet kloppen. Dus welke snelheden meet je bedraad, maak je wel verbinding via het 5 ghz deel van de Experia dat kan ook nog meespelen.

Reageer