beantwoord

Nieuwe Aansluiting 50 mbit/s


Reputatie 2
Sinds gister mijn nieuwe Telfort aansluiting getest. Makkelijkste aansluiting ooit en het werkte in 1 keer. Feessie!

Nu merk ik dat ik van de 50 Mbit/s uit mijn abo, er maar 20 haal. Waar kan dit aan liggen? Ik heb de volgende stappen al ondernomen:

  • mijn iPhone geupdate
  • WiFi gebruikt zonder andere apparaten aangesloten
  • Tv kast nog niet aangesloten om echt maar met 1 apparaat verbinding te maken
  • Check gedaan via https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Uit deze check krijg ik volgend resultaat:


De centrale van KPN zit op letterlijk enkele meters bij mijn huis vandaan. Daar zou het dus niet aan kunnen liggen. Het modem is aangesloten direct waar mijn telefoonlijn het huis in komt. Er zijn geen lange kabels door het huis gelegd iod.

Na aansluiten van het modem koppel ik als eerste device mijn iPhone zonder andere apparaten om de snelheid te checken. Alles stabiel maar gemiddeld maar 20 Mbit/s.

Waar kan dit aan liggen of anders, wat doe ik fout?

Thnx alvast iedereen 🙂✌🏼
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 7 september 2018, 13:33

Ik zie dat de Technische Dienst toevallig vandaag ook contact met je heeft opgenomen om de wijziging te bespreken 🙂
Volgens de notitie daarvan zal de wijziging aan het einde van deze maand plaatsvinden.

Bekijk reactie

53 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi duupje, ik neem het even over aangezien Jasper aan het genieten is van zijn vakantie. Ik vind het heel fijn om te horen dat het gelukt is en je de 50 Mbit/s haalt. 🙂 Daar ben ik dan ook heel blij om. Hou het deze week in de gaten, mocht het weer minder worden, dan horen wij dat uiteraard graag al ga ik daar niet meer vanuit.
Reputatie 2
@Jasper - Telfort

Goedemorgen!
We zijn weer terug! Afgelopen zondag meteen getest en bleken we nog op de 11 Mbit/sec. Dus ik denk vandaag stuur ik een berichtje om even na te vragen en wat blijk nu...... er is sinds gister of vandaag iets gebeurd! We hangen dik rond de 50 Mbit/sec! Wat een opluchting, wat een geluk!



Ik hou het deze week even in de gaten nog. Maar op dit moment lijkt alles dik voor mekaar! Als ik 32 keer dezelfde uitslag op fast.com krijg dan lijkt het me dat er een kern van waarheid in zit toch? 😅
Reputatie 8
Badge +9
Aloha 🙂 Dat je een dag voor je vlucht even vergeet om hier een berichtje te plaatsen snap ik heel goed. Je hebt dan naast de monteur nog genoeg andere dingen te doen, zoals inpakken.

Dat het bezoek van de monteur de verbinding weer herstelde is gelukkig een goed bericht, maar dat de snelheid er nog niet was had ik niet aan zien komen. In alle notities tot nu toe werd gesproken van eind september, dus eind oktober komt voor mij ook als een verrassing. Als je terugkomt zitten we vrij aan het einde van oktober, hopelijk is het dan gewijzigd! Dat het dezelfde monteur was maakte het wel makkelijk, dat scheelt de situatie opnieuw uitleggen. En je weet zijn voorkeur voor koffie nog ;)
Ik snap dat je dat niet leuk vindt, ik deel dat gevoel op dit moment ook volledig.
Ik werk hier nog even verder inderdaad, jij hoeft nu even niet te denken aan je verbinding. Je hebt daar genoeg leuke dingen te doen volgens mij, geniet er van! 🙂
Reputatie 2
@Jasper - Telfort

Hi There,
Vergeten te reageren, afspraak was de dag voor mn vlucht. Ik zit nu in Chiang Mai, Thailand voor vakantie. De monteur is geweest, zelfde van de vorige keer dus die wist zich alles nog te herinneren. Oprecht een fijne vent! 🙂

Via z'n smartphone en wat KPN apps kon hij al snel wat lijntesten doen. Na niet al te lang had hij al weer een connectie. Zijn volgende vraag was nu, want dat wist hij nog, hebben we nu verbinding via de andere verdeelcentrale?

Snelheid van dat moment een whopping 11 mb/s. Hij bellen met KPN om na te vragen waarom er niet, volgens afspraak, de boel al omgezet was. Dit zou namelijk eind September al gebeurd zijn. Antwoord was simpel. "Dit doen we eind Oktober".......😑. We hebben samen na zijn telefoontje met KPN maar een bak koffie gedronken.

Dus ja, nu eind oktober maar dan. For whatever reason. Dat is voor nu de update! Vind ik dit leuk, absoluut niet! Zeker gezien het feit dat er anders beloofd was na het vorige bezoek van de monteur.

Ik ga nu het centrum in op zoek naar lekker eten😁, 19:32 is hier de tijd.

28e ben ik weer thuis, dus dat naar mijn idee wel ongeveer eind oktober. Kijken of er dan al actie is ondernomen. Werkze allemaal daar! 😇
Reputatie 8
Badge +9
Op dit moment kan ik de afspraak niet nakijken, maar als ik het me goed herinner is de afspraak inmiddels wel geweest. Hoe is dat verlopen en hoe gaat de snelheid nu? 🙂
Reputatie 2
Jasper - Telfort schreef:

Geen probleem. Ik zie de afspraak staan inderdaad, dat het 2 weken duurt voordat er een optie is had ik niet aan zien komen. Als hij langskomt zal de wijziging van de snelheid ook afgerond moeten zijn, waardoor we dan beide vliegen door 1 monteur laten slaan :)



Das dan wel weer het efficiente stukje eraan. Scheelt mij ook weer een bak koffie aan een tweede monteur. We besparen een hoop vandaag 😁

Keeping you posted✌🏼
Reputatie 8
Badge +9
Geen probleem. Ik zie de afspraak staan inderdaad, dat het 2 weken duurt voordat er een optie is had ik niet aan zien komen. Als hij langskomt zal de wijziging van de snelheid ook afgerond moeten zijn, waardoor we dan beide vliegen door 1 monteur laten slaan 🙂
Reputatie 2
Jasper - Telfort schreef:

Van een oranje naar een rood lampje is geen vooruitgang inderdaad :(
Ik heb met de achterliggende afdeling gekeken of het te maken heeft met de wijziging waar men nog mee bezig is, het staat daar helemaal los van. Er speelt dus iets anders, wat precies komt niet uit de metingen naar voren dus ik heb een nieuwe melding voor een monteur aangemaakt. Via 088-2000121 kan je hiervoor een afspraak inplannen.



Thnx Jasper! 🙂

Wederom een nieuwe afspraak voor monteur. Lastig is dat de planning overvol is en over twee weken pas de eerste echte tijd is om iemand in huis te laten. Is wat het is! To be continued
Reputatie 8
Badge +9
Van een oranje naar een rood lampje is geen vooruitgang inderdaad :(
Ik heb met de achterliggende afdeling gekeken of het te maken heeft met de wijziging waar men nog mee bezig is, het staat daar helemaal los van. Er speelt dus iets anders, wat precies komt niet uit de metingen naar voren dus ik heb een nieuwe melding voor een monteur aangemaakt. Via 088-2000121 kan je hiervoor een afspraak inplannen.
Reputatie 8
Badge +17
duupje schreef:

@jimny die is afgekoppeld door de monteur 🙂



Ja dan houd het op en dan is het wachten op @Jasper - Telfort
Reputatie 2
@jimny die is afgekoppeld door de monteur 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Probeer het RJ45 stekkertje eens in de andere aansluiting van het KPN kastje
Reputatie 2
Update! We hebben een rode lamp nu😬

Getting worse... reboot al gedaan. Geen resultaat

Reputatie 2
Jasper - Telfort schreef:

De specialisten zijn er nog mee bezig zo te zien, voor 1 oktober hebben zij een controlemoment staan en gisteren hebben zij nog een toelichting in het dossier gemaakt over dat de verwachting nog is dat het eind deze maand zal lukken.

Dat je nu helemaal geen verbinding merkt is opeens weer wat anders! Ik heb je verbinding ook nagekeken en ik krijg ook de melding dat er geen signaal is. Welke lampjes branden er nu op het modem? Je zegt dat je al kabels hebt vervangen, welke kabels zijn dat precies?



Hi @Jasper - Telfort

Dat is goed nieuws! We wachten geduldig af 🙂

Power, Wireless zijn groen. Service is oranje. De rest staat uit.

Ik heb tussen het IS/RA-punt en de Experia Box even een kabeltje vervangen om uit te sluiten dat het daaraan zou liggen. Wellicht zat er draadbreuk in ofzo
Reputatie 8
Badge +9
De specialisten zijn er nog mee bezig zo te zien, voor 1 oktober hebben zij een controlemoment staan en gisteren hebben zij nog een toelichting in het dossier gemaakt over dat de verwachting nog is dat het eind deze maand zal lukken.

Dat je nu helemaal geen verbinding merkt is opeens weer wat anders! Ik heb je verbinding ook nagekeken en ik krijg ook de melding dat er geen signaal is. Welke lampjes branden er nu op het modem? Je zegt dat je al kabels hebt vervangen, welke kabels zijn dat precies?
Reputatie 2
Goedemorgen!

Ben er vroeg bij, of laat het is maar hoe je het bekijkt 🙂!

We naderen het einde van de maand dus heb hopelijk goed nieuwe over een tijdje wat betreft de topicstart.

Maar voor het zover is, hebben we nu sinds gisteravond, 23 sept, geen verbinding meer. Reset van modem, kabels vervangen, niets mocht baten. Betekend dit dat we nu afgekoppeld zijn en ze nieuwe kabels aan het trekken zijn vanaf Telfort Hoofdkantoor totaan mijn huis? Dan zou ik m snappen 😅

Marvin Gaye vroeg het zich jaren geleden al af..... What’s going on?! Das ook wel een beetje de strekking van mijn vraag op dit moment.

Hoor graag 🙂✌🏼
Reputatie 8
Badge +17
duupje schreef:


Ok dus als ik een nieuw abo neem, zoals nu, dan moet ik wachten. Maar als ik verleng dan komen ze wel meteen?


Verlengen = een nieuw abonnement...
Reputatie 8
Badge +9
Ik zie dat de Technische Dienst toevallig vandaag ook contact met je heeft opgenomen om de wijziging te bespreken 🙂
Volgens de notitie daarvan zal de wijziging aan het einde van deze maand plaatsvinden.
Reputatie 2
Kees-Jan schreef:


duupje schreef:

De monteur kon zien dat er al enkele aansluitingen gemaakt waren naar mijn buurmensen 😅.

Maar die monteur kan niet zien waardoor die aansluitingen al omgezet zijn.

Als je je abonnement verlengt, wordt er namelijk wél direct een monteur gestuurd om de (individuele) lijn over te nemen op de wijkkast. Dat is voor jou ook een optie, natuurlijk...



Ok dus als ik een nieuw abo neem, zoals nu, dan moet ik wachten. Maar als ik verleng dan komen ze wel meteen?

Die begrijp ik niet helemaal. Dan zou ik dus mijn nieuwe abo moeten uitzitten, hopende dat in de tussentijd KPN toevallig de boel even omzet. Na mijn eerste contractjaar verlengen om een monteur de boel te laten omzetten.

Das gek ☺
Reputatie 8
Badge +17
duupje schreef:

De monteur kon zien dat er al enkele aansluitingen gemaakt waren naar mijn buurmensen 😅.



Maar die monteur kan niet zien waardoor die aansluitingen al omgezet zijn.

Als je je abonnement verlengt, wordt er namelijk wél direct een monteur gestuurd om de (individuele) lijn over te nemen op de wijkkast. Dat is voor jou ook een optie, natuurlijk...
Reputatie 2
Kees-Jan schreef:

Het zou me niet verbazen als eea pas gerealiseerd wordt op het moment dat álle lijnen overgenomen worden in de wijkkast. KPN stuurt daar na een aantal maanden een monteur voor aan.


Dit gebeurd namelijk niet voor individuele "gevallen", zoals jouw éne aansluiting...



Dat zou wel jammer zijn als dat echt zo is. De monteur kon zien dat er al enkele aansluitingen gemaakt waren naar mijn buurmensen 😅.

Dus tsja, zou wel tof zijn als de boel even rechtgezet kan worden. Zeker als we nu alles uit de kast hebben gehaald om uit te sluiten dat het aan mijn thuissituatie ligt.

Hoop iig niet dat het te lang duur of dat in ieder geval even een bericht naar buiten komt over hoe, wat en wanneer
Reputatie 8
Badge +17
Het zou me niet verbazen als eea pas gerealiseerd wordt op het moment dat álle lijnen overgenomen worden in de wijkkast. KPN stuurt daar na een aantal maanden een monteur voor aan.


Dit gebeurd namelijk niet voor individuele "gevallen", zoals jouw éne aansluiting...
Reputatie 2
Jasper - Telfort schreef:

Ik heb je verbinding nu meteen nagekeken @duupje, op dit moment zie ik nog geen wijziging in de snelheid terug. Wel zie ik dat er eergisteren een verbreking is geweest, dat zal de monteur geweest zijn. Het klinkt inderdaad niet heel logisch dat je op een centrale in de volgende plaats was aangesloten! Doordat de verbinding nog niet weer verbroken is geweest en de snelheid nog niet veranderd lijkt te zijn lijkt die wijziging nog niet klaar te zijn.



GJC schreef:

.
Neuh, ik denk dat die nog steeds wit is 😉

Nou... je hoort soms wel eens wat dingen 😉 Mensen die hun Experia Box roze hebben geverfd zodat het beter bij het interieur past bijvoorbeeld.




Klein weekje verder. We hebben nog geen verschil gemerkt. Waarschijnlijk is de aansluiting nog niet overgezet naar de andere centrale. Laatste check was vanochtend waar ik 19 mb/s klokte

to be continued 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Op z'n minst heel apart........
Reputatie 8
Badge +9
Ik heb je verbinding nu meteen nagekeken @duupje, op dit moment zie ik nog geen wijziging in de snelheid terug. Wel zie ik dat er eergisteren een verbreking is geweest, dat zal de monteur geweest zijn. Het klinkt inderdaad niet heel logisch dat je op een centrale in de volgende plaats was aangesloten! Doordat de verbinding nog niet weer verbroken is geweest en de snelheid nog niet veranderd lijkt te zijn lijkt die wijziging nog niet klaar te zijn.

GJC schreef:

.
Neuh, ik denk dat die nog steeds wit is 😉



Nou... je hoort soms wel eens wat dingen 😉 Mensen die hun Experia Box roze hebben geverfd zodat het beter bij het interieur past bijvoorbeeld.

Reageer