beantwoord

Nieuwe Aansluiting 50 mbit/s

  • 15 augustus 2018
  • 53 reacties
  • 1085 keer bekeken


Toon het eerste bericht

53 reacties

Reputatie 2
Hi @Jasper - Telfort

De monteur is twee dagen geleden geweest en kwam al snel tot de conclusie dat de centrale die op enkeleme meters van mijn huis verwijderd is, niet de centrale is vanwaar mijn verbinding aangestuurd wordt. Die zit een half dorp verderop! Efficient 😁

Op een foto was ook te zien dat de centrale naast mijn huis kortgeleden gemigreerd was naar een nieuw systeem en daar was welgeteld 1 huishouden op aangesloten. Ik zou nummer 2 worden

Wat betreft de aansluitingen in huis zat alles snor. Signaal kwam verder goed door, geen verstoringen whatsoever.

Hij heeft vervolgens een telefoontje gedaan met KPN en een verzoek ingediend of mijn aansluiting kon worden over gezet op de centrale naast mijn huis. Dat zou de snelheid aanzienlijk moeten versnellen.

Dit zou ongeveer 2 dagen in beslag nemen. Dus als het goed is.... dan zou ik vandaag een betere en snellere verbinding moeten hebben. Kan het nu niet checken maar misschien kun je het aan m'n Modem zien ☺
Reputatie 8
Badge +11
..... maar misschien kun je het aan m'n Modem zien.....

Neuh, ik denk dat die nog steeds wit is 😉

Hopelijk komt het inderdaad snel rond.
Reputatie 2

..... maar misschien kun je het aan m'n Modem zien.....Neuh, ik denk dat die nog steeds wit is 😉


Hopelijk komt het inderdaad snel rond.


Geen speld tussen te krijgen 😁. Gelukkig wel, het huis was twee maanden geleden nog geel van de Nicotine. Dus ben wel blij dat ik een modem heb dat nu mee kleurt met mijn nieuw gestucte muren en plafond.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb je verbinding nu meteen nagekeken @duupje, op dit moment zie ik nog geen wijziging in de snelheid terug. Wel zie ik dat er eergisteren een verbreking is geweest, dat zal de monteur geweest zijn. Het klinkt inderdaad niet heel logisch dat je op een centrale in de volgende plaats was aangesloten! Doordat de verbinding nog niet weer verbroken is geweest en de snelheid nog niet veranderd lijkt te zijn lijkt die wijziging nog niet klaar te zijn.

.
Neuh, ik denk dat die nog steeds wit is 😉


Nou... je hoort soms wel eens wat dingen 😉 Mensen die hun Experia Box roze hebben geverfd zodat het beter bij het interieur past bijvoorbeeld.
Reputatie 8
Badge +11
Op z'n minst heel apart........
Reputatie 2
Ik heb je verbinding nu meteen nagekeken @duupje, op dit moment zie ik nog geen wijziging in de snelheid terug. Wel zie ik dat er eergisteren een verbreking is geweest, dat zal de monteur geweest zijn. Het klinkt inderdaad niet heel logisch dat je op een centrale in de volgende plaats was aangesloten! Doordat de verbinding nog niet weer verbroken is geweest en de snelheid nog niet veranderd lijkt te zijn lijkt die wijziging nog niet klaar te zijn.



.
Neuh, ik denk dat die nog steeds wit is 😉
Nou... je hoort soms wel eens wat dingen 😉 Mensen die hun Experia Box roze hebben geverfd zodat het beter bij het interieur past bijvoorbeeld.



Klein weekje verder. We hebben nog geen verschil gemerkt. Waarschijnlijk is de aansluiting nog niet overgezet naar de andere centrale. Laatste check was vanochtend waar ik 19 mb/s klokte

to be continued 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Het zou me niet verbazen als eea pas gerealiseerd wordt op het moment dat álle lijnen overgenomen worden in de wijkkast. KPN stuurt daar na een aantal maanden een monteur voor aan.


Dit gebeurd namelijk niet voor individuele "gevallen", zoals jouw éne aansluiting...
Reputatie 2
Het zou me niet verbazen als eea pas gerealiseerd wordt op het moment dat álle lijnen overgenomen worden in de wijkkast. KPN stuurt daar na een aantal maanden een monteur voor aan.


Dit gebeurd namelijk niet voor individuele "gevallen", zoals jouw éne aansluiting...


Dat zou wel jammer zijn als dat echt zo is. De monteur kon zien dat er al enkele aansluitingen gemaakt waren naar mijn buurmensen 😅.

Dus tsja, zou wel tof zijn als de boel even rechtgezet kan worden. Zeker als we nu alles uit de kast hebben gehaald om uit te sluiten dat het aan mijn thuissituatie ligt.

Hoop iig niet dat het te lang duur of dat in ieder geval even een bericht naar buiten komt over hoe, wat en wanneer
Reputatie 8
Badge +17
De monteur kon zien dat er al enkele aansluitingen gemaakt waren naar mijn buurmensen 😅.

Maar die monteur kan niet zien waardoor die aansluitingen al omgezet zijn.

Als je je abonnement verlengt, wordt er namelijk wél direct een monteur gestuurd om de (individuele) lijn over te nemen op de wijkkast. Dat is voor jou ook een optie, natuurlijk...
Reputatie 2

De monteur kon zien dat er al enkele aansluitingen gemaakt waren naar mijn buurmensen 😅.Maar die monteur kan niet zien waardoor die aansluitingen al omgezet zijn.

Als je je abonnement verlengt, wordt er namelijk wél direct een monteur gestuurd om de (individuele) lijn over te nemen op de wijkkast. Dat is voor jou ook een optie, natuurlijk...


Ok dus als ik een nieuw abo neem, zoals nu, dan moet ik wachten. Maar als ik verleng dan komen ze wel meteen?

Die begrijp ik niet helemaal. Dan zou ik dus mijn nieuwe abo moeten uitzitten, hopende dat in de tussentijd KPN toevallig de boel even omzet. Na mijn eerste contractjaar verlengen om een monteur de boel te laten omzetten.

Das gek ☺
Reputatie 8
Badge +10
Ik zie dat de Technische Dienst toevallig vandaag ook contact met je heeft opgenomen om de wijziging te bespreken 🙂
Volgens de notitie daarvan zal de wijziging aan het einde van deze maand plaatsvinden.
Reputatie 8
Badge +17

Ok dus als ik een nieuw abo neem, zoals nu, dan moet ik wachten. Maar als ik verleng dan komen ze wel meteen?

Verlengen = een nieuw abonnement...
Reputatie 2
Goedemorgen!

Ben er vroeg bij, of laat het is maar hoe je het bekijkt 🙂!

We naderen het einde van de maand dus heb hopelijk goed nieuwe over een tijdje wat betreft de topicstart.

Maar voor het zover is, hebben we nu sinds gisteravond, 23 sept, geen verbinding meer. Reset van modem, kabels vervangen, niets mocht baten. Betekend dit dat we nu afgekoppeld zijn en ze nieuwe kabels aan het trekken zijn vanaf Telfort Hoofdkantoor totaan mijn huis? Dan zou ik m snappen 😅

Marvin Gaye vroeg het zich jaren geleden al af..... What’s going on?! Das ook wel een beetje de strekking van mijn vraag op dit moment.

Hoor graag 🙂✌🏼
Reputatie 8
Badge +10
De specialisten zijn er nog mee bezig zo te zien, voor 1 oktober hebben zij een controlemoment staan en gisteren hebben zij nog een toelichting in het dossier gemaakt over dat de verwachting nog is dat het eind deze maand zal lukken.

Dat je nu helemaal geen verbinding merkt is opeens weer wat anders! Ik heb je verbinding ook nagekeken en ik krijg ook de melding dat er geen signaal is. Welke lampjes branden er nu op het modem? Je zegt dat je al kabels hebt vervangen, welke kabels zijn dat precies?
Reputatie 2
De specialisten zijn er nog mee bezig zo te zien, voor 1 oktober hebben zij een controlemoment staan en gisteren hebben zij nog een toelichting in het dossier gemaakt over dat de verwachting nog is dat het eind deze maand zal lukken.

Dat je nu helemaal geen verbinding merkt is opeens weer wat anders! Ik heb je verbinding ook nagekeken en ik krijg ook de melding dat er geen signaal is. Welke lampjes branden er nu op het modem? Je zegt dat je al kabels hebt vervangen, welke kabels zijn dat precies?


Hi @Jasper - Telfort

Dat is goed nieuws! We wachten geduldig af 🙂

Power, Wireless zijn groen. Service is oranje. De rest staat uit.

Ik heb tussen het IS/RA-punt en de Experia Box even een kabeltje vervangen om uit te sluiten dat het daaraan zou liggen. Wellicht zat er draadbreuk in ofzo
Reputatie 2
Update! We hebben een rode lamp nu😬

Getting worse... reboot al gedaan. Geen resultaat

Reputatie 8
Badge +17
Probeer het RJ45 stekkertje eens in de andere aansluiting van het KPN kastje
Reputatie 2
@jimny die is afgekoppeld door de monteur 🙂
Reputatie 8
Badge +17
@jimny die is afgekoppeld door de monteur 🙂

Ja dan houd het op en dan is het wachten op @Jasper - Telfort
Reputatie 8
Badge +10
Van een oranje naar een rood lampje is geen vooruitgang inderdaad :(
Ik heb met de achterliggende afdeling gekeken of het te maken heeft met de wijziging waar men nog mee bezig is, het staat daar helemaal los van. Er speelt dus iets anders, wat precies komt niet uit de metingen naar voren dus ik heb een nieuwe melding voor een monteur aangemaakt. Via 088-2000121 kan je hiervoor een afspraak inplannen.
Reputatie 2
Van een oranje naar een rood lampje is geen vooruitgang inderdaad :(
Ik heb met de achterliggende afdeling gekeken of het te maken heeft met de wijziging waar men nog mee bezig is, het staat daar helemaal los van. Er speelt dus iets anders, wat precies komt niet uit de metingen naar voren dus ik heb een nieuwe melding voor een monteur aangemaakt. Via 088-2000121 kan je hiervoor een afspraak inplannen.


Thnx Jasper! 🙂

Wederom een nieuwe afspraak voor monteur. Lastig is dat de planning overvol is en over twee weken pas de eerste echte tijd is om iemand in huis te laten. Is wat het is! To be continued
Reputatie 8
Badge +10
Geen probleem. Ik zie de afspraak staan inderdaad, dat het 2 weken duurt voordat er een optie is had ik niet aan zien komen. Als hij langskomt zal de wijziging van de snelheid ook afgerond moeten zijn, waardoor we dan beide vliegen door 1 monteur laten slaan 🙂
Reputatie 2
Geen probleem. Ik zie de afspraak staan inderdaad, dat het 2 weken duurt voordat er een optie is had ik niet aan zien komen. Als hij langskomt zal de wijziging van de snelheid ook afgerond moeten zijn, waardoor we dan beide vliegen door 1 monteur laten slaan :)

Das dan wel weer het efficiente stukje eraan. Scheelt mij ook weer een bak koffie aan een tweede monteur. We besparen een hoop vandaag 😁

Keeping you posted✌🏼
Reputatie 8
Badge +10
Op dit moment kan ik de afspraak niet nakijken, maar als ik het me goed herinner is de afspraak inmiddels wel geweest. Hoe is dat verlopen en hoe gaat de snelheid nu? 🙂
Reputatie 2
@Jasper - Telfort

Hi There,
Vergeten te reageren, afspraak was de dag voor mn vlucht. Ik zit nu in Chiang Mai, Thailand voor vakantie. De monteur is geweest, zelfde van de vorige keer dus die wist zich alles nog te herinneren. Oprecht een fijne vent! 🙂

Via z'n smartphone en wat KPN apps kon hij al snel wat lijntesten doen. Na niet al te lang had hij al weer een connectie. Zijn volgende vraag was nu, want dat wist hij nog, hebben we nu verbinding via de andere verdeelcentrale?

Snelheid van dat moment een whopping 11 mb/s. Hij bellen met KPN om na te vragen waarom er niet, volgens afspraak, de boel al omgezet was. Dit zou namelijk eind September al gebeurd zijn. Antwoord was simpel. "Dit doen we eind Oktober".......😑. We hebben samen na zijn telefoontje met KPN maar een bak koffie gedronken.

Dus ja, nu eind oktober maar dan. For whatever reason. Dat is voor nu de update! Vind ik dit leuk, absoluut niet! Zeker gezien het feit dat er anders beloofd was na het vorige bezoek van de monteur.

Ik ga nu het centrum in op zoek naar lekker eten😁, 19:32 is hier de tijd.

28e ben ik weer thuis, dus dat naar mijn idee wel ongeveer eind oktober. Kijken of er dan al actie is ondernomen. Werkze allemaal daar! 😇

Reageer