beantwoord

Nieuw snelheidsrecord? (Appelstroop is duidelijk sneller)

• 29 januari 2019
  • 4 reacties
  • 111 keer bekeken

Reputatie 2
Sinds enige tijd heb ik de indruk dat Internel Telfordia erg sloom is geworden.

Gisteren een speedtest.net test gedaan met de fantastische resultaten:
SPEEDTEST 28.01.2019 21.09 PING 31 DOWNLOAD 2.04 UPLOAD 2.65
SPEEDTEST 28.01.2019 21.11 PING 27 DOWNLOAD 2.04 UPLOAD 2.75
SPEEDTEST 28.01.2019 21.15 PING 33 DOWNLOAD 1.60 UPLOAD 2.69
Nee, ik heb geen screenshots als bewijs. Bewijzen maken sowieso niet veel uit.

Vanmorgen om 08.45 bij een download de volgende 'landmark' score:
29012019 -downloadsnelheid 30 kB/sec.
Ik heb de download maar afgebroken omdat ik deze week nog andere dingen te doen heb.

De verbinding is over koperlijn en bekabeld, dus geen wifi hier.
Het modem is de EB-8, koud een half jaar terug nieuw gekregen en met alle bijgevoegde kabeltjes geinstalleerd.
Tot voor kort liep alles niet supersnel, maar wel duidelijk sneller dan wat er nu gepresteerd wordt.
En nee, er staat geen grote vrachtauto voor de deur geparkeerd die mijn aanvoerkabel platdrukt.

Kan iemand van Telfort mijn lijn eens controleren?
Waar vindt ik in een document wat ik zelf kan doen? (emigreren even nog niet).

Dank,
nonotel
icon

Beste antwoord door nonotel 29 januari 2019, 17:15

Bedankt voor je reactie.

Ik meette de snelheid vanaf de eigen Linksys, omdat er in mijn setup geen computers aan de EB zitten maar enkel aan de router.

Er zit ook nog een switch (denk ik) tussen (in mijn netwerk, wel pas na de router): een netgear kastje (ook een half jaar oud en nieuw aangeschaft) om de nodige rj45 'stopcontacten' te hebben.

Ik zat wat aan te hikken tegen de laptop direct in de EB te pluggen, omdat ik dan waarschijnlijk eerst de EB uit de bridge mode moet halen, moet ik eerst weer gaan zoeken hoe dat moet en hoe ik na gedane zaken weer terugkom in bridge mode.

Dus op zoek naar een uitweg hieruit vanmiddag het EB modem maar eens een uur of twee uitgezet (power off knopje)

Na het opnieuw aanzetten en een hernieuwde speedtest met een voor de rest onveranderde setup blijkt de snelheid weer 'goed' te zijn:

download rond de 20 Mbps en een iets verbeterde ping-tijd.

Dus voor het moment lijkt mijn probleem verholpen te zijn.

Ik houd e.e.a. nog even in de gaten.

nonotel
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Ik las in een eerder topic van jou het volgende:
Op mijn eigen (Linksys) router die achter de Experia Box V8 hangt, heb ik Tomato 1.28 firmware draaien.
De Experia fungeert in mijn setup alleen als modem.

Meet je de snelheid vanaf die Linksys router..?
Zitten er ergens nog switches tussen..?
Steek eens een kabel rechtstreeks in je PC/laptop vanuit de Experiabox V8 en meet de snelheid dan nog eens...
Is de snelheid dan nog zo belabberd..?
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie.
Ik meette de snelheid vanaf de eigen Linksys, omdat er in mijn setup geen computers aan de EB zitten maar enkel aan de router.
Er zit ook nog een switch (denk ik) tussen (in mijn netwerk, wel pas na de router): een netgear kastje (ook een half jaar oud en nieuw aangeschaft) om de nodige rj45 'stopcontacten' te hebben.
Ik zat wat aan te hikken tegen de laptop direct in de EB te pluggen, omdat ik dan waarschijnlijk eerst de EB uit de bridge mode moet halen, moet ik eerst weer gaan zoeken hoe dat moet en hoe ik na gedane zaken weer terugkom in bridge mode.
Dus op zoek naar een uitweg hieruit vanmiddag het EB modem maar eens een uur of twee uitgezet (power off knopje)
Na het opnieuw aanzetten en een hernieuwde speedtest met een voor de rest onveranderde setup blijkt de snelheid weer 'goed' te zijn:
download rond de 20 Mbps en een iets verbeterde ping-tijd.
Dus voor het moment lijkt mijn probleem verholpen te zijn.
Ik houd e.e.a. nog even in de gaten.

nonotel
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt voor je reactie.
Graag gedaan.
Hopen dat het stabiel blijft.
Een ping tussen 20 en 30 is normaal voor een DSL-verbinding van 20 Mbps.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi nonotel! Ik zie dat je verbinding stabiel is en hoop dat dat nog steeds zo is. Blijft je verbinding stabiel?
@Enterprise thanks voor je hulp in dit topic, superfijn!

Reageer