Nieuw router als hoofdrouter gebruiken

• 10 februari 2018
  • 7 reacties
  • 285 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allen

Hiervoor had ik een topic gestart om te vragen hoe ik een tplink als een acces point gebruiken. Door een heleboel stappen te doorlopen was het odd gelukt. Alleen tot vandaag had ik opeens geen internet meer.

Mijn tplink router heeft het loodje gelegd. Geen stroom helemaal niks. Nu heb ik vandaag een nieuwe router gekocht namelijk de TPLink archer 2300

Alles aangesloten en ik kan makkelijk in de advanced tabblad aangeven hoe de router moet werken.

Heel simpel en makkelijk als acces point ingesteld.

Nu is mijn vraag kan ik mijn smart tv, playstation4 bekabeld aansluiten op de tplink die als acces point is ingesteld?

Mocht dat nou niet het geval zijn hoe kan ik dan de experiabox in bridge modes zetten? Ik heb enkel internet van Telfort dus geen telefoon of televisie.

Dus alles via de tplink gebruiken ..

Alvast bedankt

7 reacties

Reputatie 1
Het liefst wil ik toch de tplink als main router gebruiken....
Reputatie 8
Zou ik de TPLink archer 2300 een keer een fabrieksreset geven, zodat alles weer "Clean" is.

Omdat je alleen internet afneemt, geen TV en telefoon, kun je de Experia Box in bridge mode zetten.
Zie de volgende simpele uitleg hoe bridge in te stellen:
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/standaard-telfort-modem-vervangen-door-tp-link-archer-c5400-73758/index1.html#post605293
Reputatie 1
Wtt
Reputatie 1
Zou ik de TPLink archer 2300 een keer een fabrieksreset geven, zodat alles weer "Clean" is.

Omdat je alleen internet afneemt, geen TV en telefoon, kun je de Experia Box in bridge mode zetten.
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/standaard-telfort-modem-vervangen-door-tp-link-archer-c5400-73758/index1.html#post605293

este Babylonia

Ik had al vanmiddag geprobeerd de experia in bridge te zetten waarbij ik de dhcp heb uitgeschakeld en daarna op apply geklikt

(Wlan stond nog aan)

Daarna heb ik nog een keer op apply gedrukt bij de geheime menu

Daarna werkte alles goed totdat mn vrouw mij opbelde vertelde dat er geen Internet was op de smart tv tabs smartphones

Bij thuiskomst brandde de internet icoontje op de tplink rood. En idd geen internet.

Ik heb de internet kabel op de experiabox op lan1 gestoken en de andere op de blauwe ingang (internet) aangesloten op de tplink

Wat kan er aan de hand geweest zijn?
Reputatie 1

En ik neem aan dat de ene kabel in de Internet (blauw) aansluiting gaat in de tplink en de andere kant in de LAN1 bij de experiabox toch?
Reputatie 1
Alle stappen gedaan die via Babylonia werd gegeven alleen na alle stappen brandde er de Power lampje en de Broadbamd lampje bleef heletijd knipperen ...

Internet kabel op Lan1 experiabox en de andere uiteinde op de Internet (blauw) port van de tplink gestopt.

Alle 2 opnieuw opgestart door stroom kabel 10 sec eraf te halen. Tolink gaf nkg altijd rode internet icoontje aan dus geen internet

De boel alles weer terug reset
Reputatie 8
Ik had al vanmiddag geprobeerd de experia in bridge te zetten waarbij ik de dhcp heb uitgeschakeld en daarna op apply geklikt

(Wlan stond nog aan)

Dat zijn dan ook de verkeerde handelingen zoals ik die NIET heb beschreven.
Gewoon exact de handelingen in volgorde aanhouden zoals in het andere topic beschreven.
Drie simpele dingen in volgorde om af te werken. Hoe moeilijk kan het zijn?

in eerste instantie dan maar een reset, en van daaruit opnieuw beginnen.

Aansluiting van kabel is goed.
(Van LAN-poort Experia Box naar WAN poort van de router die je erachter zet).

Reageer