Nieuw P-2812HNU-F1 modem, maar moet elke dag reseten

• 24 januari 2012
  • 12 reacties
  • 3909 keer bekeken

Ik heb sinds ongeveer 7 dagen een nieuw VDSL modem gekregen. Werkt in een keer 😃 . Maar elke dag is er wel een keer geen verbinding met internet en de Wifi is ook niet meer te connecten, lampjes DSL en WIFI knipperen maar verbind niet met de centrale. Dus moet ik elke morgen het modem "resetten". Wie heb hier een oplossing voor :idea: . Telfort Firmware Versie die in het modem zit is vanaf het begin 3.10 TUI 1.0 .

Het lijkt er op of ik een tijdschakelaar er tussen moet zetten, want zo is het "knudde" :evil:

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Firmware Versie die in het modem zit is vanaf het begin 3.10 TUI 1.0 .

Vreemd... Telfort levert modems met een V3.10(TUE.X) firmware.

Het modem steeds herstarten lost niks op... het kan zelfs problemen veroorzaken. Advies is om vanavond voor het slapengaan het modem te resetten naar de fabrieksinstellingen en hopen dat je vannacht een nieuwe firmware krijgt. Maar dan moet je wel al een firmware in de TUE-reeks hebben.
Badge
Volgens mij hoort er in dat modem zelfs al standaard V3.10(TUE.2) en anders (TUE.1) als het door telfort geleverd is.
Heb je toevallig nog een (wireless)router aan je modem hangen? Ik heb dit met mijn 1e 2812 modem nl ook gehad. Iedere nacht probeerde modem de firmware te updaten maar liep vast (lopende led's op het modem) de laatste harde reset ging fout en gevolg was een overleden modem. Nieuwe modem (zonder mijn Sitecom aangekoppeld) deed de update zonder problemen naar 3.1 TUE.2
Bedankt voor alle reacties, van morgen zelfde probleem :? . Even recht zetten Firmware Version: V3.10(TUE.1), maar dat hadden jullie toch wel begrepen.......... :^o . Er staat geen router (of iets anders die ip adressen uit geeft) achter mijn modem. Maar zal van avond alle intranet/ethernet kabels er uit trekken. Lijkt mij sterk dat een modem kapot gaat bij het aan en uit zetten, anders zou er geen aan/uit knop op zitten [-X . Er zit trouwens niets anders op om het modem aan en uit te zetten, anders heb ik geen internet en of intranet :evil: .
Badge
Advies is om vanavond voor het slapengaan het modem te resetten naar de fabrieksinstellingen en hopen dat je vannacht een nieuwe firmware krijgt. Maar dan moet je wel al een firmware in de TUE-reeks hebben.

Probeer deze tip dan in ieder geval vanavond even.
Kan best zijn dat hij wel probeert te updaten maar dat er iets net niet helemaal goed is waardoor de firmware niet goed door komt en op deze manier dan mischien wel.

mvg Rob
Rob: Ik was dit inderdaad vanavond van plan, ik neem aan dat dit het hele kleine knopje (gaatje) is tussen de groene voip aansluiting in?
Badge
ja die een tijdje ingedrukt houden
Na het modem gereset te hebben en alle kabels er uit getrokken te hebben en ook wifi uit gezet te hebben met de blauwe knop op het modem, was van morgen wederom geen internet. De lampjes DSL - Internet en een van de Usb knipperden (als in loop licht, in genoemde volgorde) #-o .

Frimware is nog steed V3.10(TUE.1). Wat nu?
Badge +7
Excuus voor de late reactie, uw modem moet duidelijk vervangen worden. Mijn excuses voor het ongemak.

Hugo
Hugo, excuses is aanvaard, maar is dit nu geregeld dat automatische een nieuw modem toegestuurd krijgt of moet ik Telfort daar zelf nog een keer voor bellen?
Badge +7
Ik had uw gegevens gevonden via uw IP-adres dus nee, dat is niet nodig. Uw nieuwe modem gaat vandaag met de post mee. :)

Hugo
Zaterdag een ander modem binnen gekregen. Aan gesloten en het werkt op de wifi na dan, hoeft niet elke morgen meer het modem te resetten. 😃 Ik moest wel het modem eerst de fabrieksinstelling op nieuw er in zetten/resetten, anders deed de wifi verbinding het niet. In iedere geval alles werkt zoals het hoort.

Firmware nu is V3.10 TUE 2.0
DSL Type: VDSL2
Datapump version: 5.3.5.2.1.6
DSL Up Time: 1 day, 20 hour:35 min
System Up Time: 1 day, 20 hour:50 min
Current Date/Time: Mon Jan 30 09:45:49 CET 2012

Iedereen bedankt voor de hulp. =D>

Reageer