beantwoord

Nieuw modem werkt niet

• 5 december 2017
  • 9 reacties
  • 519 keer bekeken

Wij hebben een nieuw modem ontvangen omdat bij de oude de verbinding vaak wegviel. Helaas kunnen we met het nieuwe modem helemaal geen verbinding maken met apparaten.
Als ik mijn pc met lan-kabel aan het nieuwe modem verbind krijg ik te zien: onbekend netwerk, geen internet. De computer kan wel verbinding maken met het modem via de lan-kabel (geen internetverbinding, maar je kan wel in het modem kijken) en geeft dan de melding dat de DSL-kabel niet werkt. De DSL-kabel werkt wel in het oude modem.

Het powerlampje is groen; wireless is meestal groen of knipperend, soms rood; Het broadband lampje is meestal uit, soms (knipperend) groen.

Is hier een oplossing voor? Kunnen we anders nog een nieuw modem krijgen?
icon

Beste antwoord door Stephen 6 december 2017, 16:26

Hallo dehaan, bedankt voor je reactie. Ik stuur je dan een nieuw modem op. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Laat je dan even weten of het nieuwe modem wel werkt? Bij voorbaat dank!
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
.....De DSL-kabel werkt wel in het oude modem.....

Ik ga ervan uit dat je exact bedoelt wat je schrijft en niet "werkte" bedoelt. Dus dat je dat alsnog hebt getest. Heb je bij je nieuwe modem een nieuw kabeltje ontvangen? Test die dan eens.
Volgende stap bij mij zou een harde reset zijn.
Ja, we gebruiken nu weer het oude modem en dat werkt (op het wegvallen na) wel.

Wat voor kabel bedoel je? We hebben alleen een nieuwe 'stekker' gekregen met het modem, maar het nieuwe modem krijgt wel stroom dus dat lijkt me niet het probleem.

Reset heb ik geprobeerd, maar dit werkt volgensmij niet. Na een halve minuut reset knopje ingedrukt te hebben nog steeds geen verschil in (power)lampjes.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is inderdaad vreemd. Misschien gaat er met die reset toch wat mis. Webcare kan zien of er een harde reset is doorgekomen. Als ze aan je vraag toe zijn zullen ze wel reageren.
Bij het modem zat dus alleen een voeding en geen DSL-kabel (voor tussen het modem en de aansluiting)? Jammer, want daar kan het ook in zitten.
Klopt, we hebben geen nieuwe dsl gekregen.
Oke, dan wachten we daarop.
Bedankt voor je reactie!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dehaan, welkom op het forum! Wat jammer dat je het nieuwe modem niet aan de kaart krijgt. Kun je het modem nog een keer aansluiten en via deze manier resetten? Ik hoor graag van je of dit resultaat heeft opgeleverd.
Hallo dehaan, welkom op het forum! Wat jammer dat je het nieuwe modem niet aan de kaart krijgt. Kun je het modem nog een keer aansluiten en via deze manier resetten? Ik hoor graag van je of dit resultaat heeft opgeleverd.

Dit hebben wij geprobeerd, maar dit werkt niet.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dehaan, bedankt voor je reactie. Ik stuur je dan een nieuw modem op. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Laat je dan even weten of het nieuwe modem wel werkt? Bij voorbaat dank!
Beste Telfort,
Het nieuwe modem is ontvangen en werkte binnen 5 minuten. Bedankt voor de snelle levering.

Groeten,

dehaan
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden en graag gedaan!

Reageer