beantwoord

Nieuw modem V10a ter vervanging Zyxel

• 17 november 2019
  • 23 reacties
  • 517 keer bekeken

Reputatie 1
  • Starter
  • 33 reacties

Hoi,

Onlangs kreeg ik middels een mail en brief het nieuws dat ik een nieuw modem binnekort thuisgestuurd ga krijgen. Het zou dan gaan om de Experia box v10a. Reden zou zijn omdat mijn huidige modem een Zyxel verouderd is.

Maar nu heb ik begrepen dat er 3 ethernet aansluitingen op zitten. Op mijn huidige Zyxel zitten er 4. En die heb ik alle 4 in gebruik. 2 tv kastjes,een playstation 4 en er gaat er ook 1 naar mijn smart tv

. Vraag is dan ook zitten er inderdaad maar 3 ethernet aansluitingen op? En zo ja is er misschien de mogelijkheid om de verzending tegen te houden en eventueel een ander modem toegestuurd te krijgen met wel 4 ethernet aansluitingen? 

Mvg. C.

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst en titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door CKT 22 november 2019, 19:18

@Jasper - Telfort 

Hoi Jasper, nou het nieuwe modem is aangesloten en ook de switch.

Alles lijkt keurig te werken. 2 TV kastjes op het modem zelf en de Playstation en Smart TV via de Switch. Alles bedraad dus. WiFi op mobiel en tablet gaat ook goed. 

Het modem kwam uit de doos wel wat beschadigd. Er zit voorop een kras en wat kleine krasjes. Er zat ook geen plastic omheen of wat ook,dus het zou kunnen dat het met vervoer licht is beschadigd.

Maar ik ga daar verder niet al te moeilijk over doen. Hij doet het en dat is het belangrijkste. Maar ik vind dat ik het toch even moest melden. 

Rest mij je nog heel hartelijk te bedanken voor de service en voor de switch die je extra toestuurde. Top! 

En ik bedankt Galdor en JanD ook gelijk even. :relaxed:

Groetjes C.

Bekijk reactie

23 reacties

Ja er zitten er maar 3 op en nee de enige andere optie is de v10 zonder a die wel 4 aansluitingen heeft echter is daar geen tot weinig invloed op welke je toegestuurd krijgt.

Reputatie 1

Ja er zitten er maar 3 op en nee de enige andere optie is de v10 zonder a die wel 4 aansluitingen heeft echter is daar geen tot weinig invloed op welke je toegestuurd krijgt.

Ah,ok. 

Nou lekker dan. Dan zal ik er 1 moeten opofferen en via wifi moeten gaan.

Niet dat nou een vreselijke ramp is.

Evengoed bedankt voor je reactie. Groetjes. 

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @CKT , je kunt zelf een switch kopen voor meer poorten, wil je op die switch ook eventueel TV aansluiten denk er dan aan dat deze IGMP-snooping ondersteunt.

Reputatie 1

Hallo@CKT , je kunt zelf een switch kopen voor meer poorten, wil je op die switch ook eventueel TV aansluiten denk er dan aan dat deze IGMP-snooping ondersteunt.

Bedankt! Had ik inderdaad nog niet aan gedacht. 

Mijn smart TV kan gewoon via wifi. Even kijken hoe dat gaat lopen met de nieuwe modem. Dus dan zou ik er met 3 precies genoeg hebben. Maar een Switch kan inderdaad uitkomst bieden. Groetjes. 

Reputatie 8
Badge +7

Hallo@CKT , je kunt zelf een switch kopen voor meer poorten, wil je op die switch ook eventueel TV aansluiten denk er dan aan dat deze IGMP-snooping ondersteunt.

Mijn smart TV kan gewoon via wifi. Even kijken hoe dat gaat lopen met de nieuwe modem. Dus dan zou ik er met 3 precies genoeg hebben. Maar een Switch kan inderdaad uitkomst bieden. Groetjes. 

Hallo @CKT , met TV bedoelde ik de tv-decoder van Telfort, als je die op een switch aansluit moet die switch de genoemde IGMP-snooping ondersteunen anders werkt de tv-decoder niet, of je moet de tv-decoder rechtstreeks op het modem aan kunnen sluiten, dan maakt het type switch niet uit, ik zou wel voor het 1Gb-type gaan en niet (meer) voor het 100Mb-type, dat is achterhaald.

Reputatie 1

Hallo@CKT , met TV bedoelde ik de tv-decoder van Telfort, als je die op een switch aansluit moet die switch de genoemde IGMP-snooping ondersteunen anders werkt de tv-decoder niet, of je moet de tv-decoder rechtstreeks op het modem aan kunnen sluiten, dan maakt het type switch niet uit, ik zou wel voor het 1Gb-type gaan en niet (meer) voor het 100Mb-type, dat is achterhaald.

Hoi JanD, bedankt ik zal er aan denken. :relaxed:

Reputatie 1

Beste Telfort, had nog een vraag en die stel ik dan ook maar hier. 

Op welke dag kan ik het nieuwe modem verwachten? Er stond in de mail en brief dat ik het binnen enkele dagen thuisgestuurd zou krijgen en dat ik er niet voor thuis hoef te blijven.

Maar ik heb liever niet dat het bij de buren terecht komt als ik er niet ben. Blijf er dus het liefst wel voor thuis.

Mvg. C. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @CKT, bij deze omruilactie wordt de Zyxel inderdaad vervangen door de V10a. Deze heeft 3 ethernetpoorten, wat je kunt uitbreiden met een switch met IGMP snooping zoals Jan al aangeeft.

Wanneer had je de brief precies gekregen? Ik heb voor je gekeken, in mijn systeem zie ik er nog niets over terug. Het kan zijn dat het bij deze omruilactie op een andere manier gaat. Bij het verzenden van apparatuur wordt die over het algemeen inderdaad binnen enkele werkdagen bezorgd. Heb je er mogelijk al iets over gehoord?

Reputatie 1

Hoi@CKT, bij deze omruilactie wordt de Zyxel inderdaad vervangen door de V10a. Deze heeft 3 ethernetpoorten, wat je kunt uitbreiden met een switch met IGMP snooping zoals Jan al aangeeft.

Wanneer had je de brief precies gekregen? Ik heb voor je gekeken, in mijn systeem zie ik er nog niets over terug. Het kan zijn dat het bij deze omruilactie op een andere manier gaat. Bij het verzenden van apparatuur wordt die over het algemeen inderdaad binnen enkele werkdagen bezorgd. Heb je er mogelijk al iets over gehoord?

Hoi,

Nou, ik kreeg de mail een vrijdag en zaterdag de brief. Daarin stond te lezen dat het dan binnen enkele dagen zou thuisgestuurd worden. Tot op heden verder niks meer gehoord. Groetjes.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is duidelijk. Dan kan het zijn dat de nieuwe modem nog komt, laten we het nog even aankijken t/m donderdag. Het kan zijn dat het nog bij de post is. Als het er dan nog niet is kan ik voor je kijken hoe we dat gaan doen.

Reputatie 1

Ok afgesproken :slight_smile:

Dan laat ik donderdag nog van me horen. Een track en trace zou wel fijn zijn geweest zodat ik het kon volgen via de PostNL app. Er van uitgaand dat jullie het modem via PostNL versturen dan. Maar we wachten het nog rustig af.

Bedankt tot zover :relaxed: Groetjes.

Reputatie 8
Badge +11

De meeste apparatuur die we versturen gaat inderdaad via PostNL, soms geeft de PostNL app daarvan een berichtje maar volgens mij niet altijd. Ik hoor het later deze week graag van je :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @CKT, ik controleerde de status net nog even voor je. De verzending van het modem zie ik nu wel staan, we waren iets te ongeduldig blijkbaar :slight_smile:  Met een beetje geluk zal deze morgen al bij je worden bezorgd, anders verwacht ik het overmorgen.

Reputatie 1

Hoi@CKT, ik controleerde de status net nog even voor je. De verzending van het modem zie ik nu wel staan, we waren iets te ongeduldig blijkbaar :slight_smile:  Met een beetje geluk zal deze morgen al bij je worden bezorgd, anders verwacht ik het overmorgen.

Hoi Jasper,

Dat is goed nieuws! Dat wordt dan afscheid nemen van me oude trouwe ZyXel modem. Bijna nooit problemen mee gehad. Hopelijk gaat deze nieuwe ook weer lang mee :relaxed:

In ieder geval bedankt en ik laat nog wel even weten als de modem er is en in functie is. 

Groetjes C. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat jouw Zyxel nog goed werkt is fijn natuurlijk! We zien ze vaak langskomen dat ze de geest beginnen te geven, om dat bij alle andere Zyxel's te voorkomen worden ze nu omgeruild. Ik wacht je bevindingen af met het nieuwe modem :slight_smile:

Je had het eerder ook over de netwerkpoort die de V10a minder heeft. Ik heb je daarom ook een switch toegestuurd, die apart van de Experia Box zal worden geleverd. Daarmee kan je alles weer met een kabel aansluiten en hou je zelfs nog ruimte over.

Reputatie 1

Nou dat is nog is een service! Mijn dank daarvoor. Dan moet dat helemaal goed komen met een switch. Ja,deze Zyxel is inmiddels bijna 8 jaar oud. En op een hele enkele vastloper in al die jaren draaide die als een zonnetje. 

Maar goed tijd voor wat nieuws dus :slight_smile:

Nogmaals heel erg bedankt Jasper. Ik laat nog van me horen. Groetjes C. 

Reputatie 1

@Jasper - Telfort 

Hoi Jasper, nou het nieuwe modem is aangesloten en ook de switch.

Alles lijkt keurig te werken. 2 TV kastjes op het modem zelf en de Playstation en Smart TV via de Switch. Alles bedraad dus. WiFi op mobiel en tablet gaat ook goed. 

Het modem kwam uit de doos wel wat beschadigd. Er zit voorop een kras en wat kleine krasjes. Er zat ook geen plastic omheen of wat ook,dus het zou kunnen dat het met vervoer licht is beschadigd.

Maar ik ga daar verder niet al te moeilijk over doen. Hij doet het en dat is het belangrijkste. Maar ik vind dat ik het toch even moest melden. 

Rest mij je nog heel hartelijk te bedanken voor de service en voor de switch die je extra toestuurde. Top! 

En ik bedankt Galdor en JanD ook gelijk even. :relaxed:

Groetjes C.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @CKT, fijn dat het modem er is en dat die goed werkt! Goed ook dat je meldt dat het modem lichte beschadigingen heeft, ik geef dat door aan de logistieke partij zodat zij er in de toekomst rekening mee kunnen houden. Het kan zijn dat er eenmalig wat verpakking is vergeten, maar dat is niet handig natuurlijk.

Graag gedaan, en veel plezier met de vernieuwde verbinding :slight_smile:  Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reputatie 1

@Jasper - Telfort Even nog voor de volledigheid zal ik de situatie schetsen omtrent de beschadigheden. Ik kreeg de doos overhandigd door PostNL bezorger. Aan de zijkanten van het deksel van de doos zaten twee plakkertjes en ik kon duidelijk zien dat het plakkertje rechts al eens open gedaan was..

Het modem lag los bovenop in de doos  en daaronder de nieuwe adapter gescheiden met een tussenkarton. 

Er zat verder niks om het modem geen bescherm plastic. 

Bij inspectie zag ik aan de voorkant een lange ondiepe kras onderaan en paar kleine krasjes rechts bovenaan. Maar alleen als je het modem kantelt. Als het modem op zijn voet staat zie je het niet. 

Moet er ook bij vermelden dat de dienstdoende PostNL bezorger ook best wat ruw met de pakjes omgaat. Als hij pakjes uit zijn busje moet halen en sorteren gaat dat niet al te zachtaadig..

Dus daar zou dan wel is het 1 en ander mis gegaan kunnen zijn.. 

Maar het is verder geen ramp hoor wat mij betreft. Ik meld het alleen omdat ik denk dat jullie ook graag willen dat het netjes verpakt en bezorgd wordt. 

Nogmaals bedankt en groetjes C.

Reputatie 8

Er komen ook wel eens modem/routers weer terug bij KPN/Telfort.
Die worden mogelijk gecontroleerd op werking (?) en daarna gewoon weer ingezet in het circuit om naar klanten te sturen. Het is tenslotte in bruikleen. Je koopt het apparaat niet als “nieuw” product.

Reputatie 1

Die worden mogelijk gecontroleerd op werking (?). en darna gewoon weer ingezet in het circuit om naar klanten te sturen. Het is tenslotte in bruikleen. Je koopt het apparaat niet als “nieuw” product.

@Babylonia Ja,dat zou ook nog kunnen. Zoiets dacht ik ook al dat het niet "nieuw" is. Kunnen dus ook sporen van eerder gebruik zijn. Zolang die bij mij gewoon zijn werk doet is dat ook niet erg. 

Reputatie 8
Badge +11

Die worden mogelijk gecontroleerd op werking (?). en darna gewoon weer ingezet in het circuit om naar klanten te sturen. Het is tenslotte in bruikleen. Je koopt het apparaat niet als “nieuw” product.

Dat klopt inderdaad, modems die bij bijvoorbeeld een opzegging worden teruggestuurd, worden nagekeken en als ze nog in goede staat zijn kunnen ze hergebruikt worden. Er zijn ook voorbeelden waarbij dat niet kon, een roze geverfde Experia Box bijvoorbeeld, of als ze gewoon niet goed meer functioneren.

Ik had er even niet aan gedacht, maar het kan in dit geval inderdaad een hergebruikt modem zijn. Dat kan de ondiepe kras dan verklaren, al speelt de de ruwe bezorger mogelijk ook mee in combinatie met de verpakking. 

Dat het modem goed werkt is het belangrijkste punt inderdaad, daarmee (en met de switch) kan je weer tijden vooruit.

Reputatie 1

@Jasper - Telfort Hier moest ik toch even vreselijk om lachen! Serieus een roze geverfde Experia Box? Haha! :laughing:

Nee,zo is dat die bezorger hoeft niet zo ruw met de pakjes te doen. 

Hoe dan ook hij doet het en ik ben er blij mee :slight_smile: 

Fijn weekend! 

Groetjes C. 

Reageer