Nieuw modem V10

• 28 november 2019
  • 2 reacties
  • 252 keer bekeken

WiFi van oude modem defect geraakt. Telfort heeft v10A ter vervanging geleverd.

Gevolg:

• Speedtest over bekabelde verbinding met modem: Van 12,5 naar 8.3 Mb/s dat heet vooruitgang?
  • Static IP adress is alles of niks met DHCP aan of uit, maar met DHCP 'uit' komt bijvoorbeeld door standby of spanningsonderbreking verbonden verbinding niet terug.

Daar ik op het netwerk een aantal WiFi gebruikers heb hangen waarvoor ik een static IP adres nodig heb (Raspberry Pi, Sonoff switches) dus DHCP uitgeschakeld. Dan blijkt echter dat zowel tablet als Sonoff switches na even uit of standby niet meer aangemeld kunnen worden. Ja, ze komen onmiddellijk op het net als ik even DHCP weer aanschakel en ook met het eerder gegeven static IP adres, maar ik kan toch niet iedere keer na het even standby zetten van mijn tablet weer even DHCP aanschakelen om dat tablet weer verbinding te geven. Het ZyXel modem maakte altijd gelijk keurig weer verbinding na standby van tablet of even spanning af van de Sonoff switch.

Van het vorige modem had ik goede fabrieksdocumentatie, maar van de v10A kan ik niets behoorlijks vinden. Ik heb sterk de indruk dat om beheerstechnische redenen de mogelijkheden van dit modem voor de gebruiker zo simpel mogelijk zijn gehouden. Echter de v10A is voor mij zo volstrekt onbruikbaar.

Graag suggesties voor wat ik het beste kan doen. Voor zover ik kan zien lijkt de v10A geen oplossing voor met name het tweede probleem te kunnen bieden. Zelf denk ik aan marktplaats of zo voor zo'n oude ZyXel, maar eigenlijk vindt ik dat te gek voor woorden dat een 10 jaar nieuwer modem zo'n achteruitgang levert. Uiteraard kan ik iets over het hoofd zien, maar die veel primitievere gebruikersinterface van de v10A stemt me niet bepaald optimistic

Ik heb vandaag een nieuwe Experia Box v10 Een router gekregen. Er zat alleen een router en een stroomkabel in de doos.  Na verschillende pogingen om de router te verbinden, maak ik me zorgen dat deze defect is.  De router knippert afwisselend rood en groen.  Detecteert het netwerk niet wanneer verbonden met een gele kabel (router-laptop verbinding).  Vindt het netwerk niet handmatig ingevoerd op de telefoon.  Ik zal toevoegen dat de oude router werkt na het opnieuw verbinden.  Controleer ook of de nieuwe router die naar mij is verzonden, niet is beschadigd.  De router wordt teruggestuurd.  Hoogachtend, E Arciszewska

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

2 reacties

Reputatie 8

Reset de nieuwe modem/router eerst eens. (Is iets anders als herstarten).
Grote kans dat die het erna wel gewoon doet.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Elwira Arciszewska, je geeft aan dat het niet modem niet lijkt te werken. Dat is vreemd en hoort niet zo. Echter zoals Babylonia al aangeeft helpt een reset vaak. Probeer dat zeker eens. Gebeurt er dan nog niets, dan hoor ik dat graag. 

Wil je dan ook jouw Forumprofiel voorzien van postcode + huisnummer? Dan heb ik je gegevens zodat ik mee kan kijken. 

Reageer