beantwoord

nieuw modem: problemen met wifi en sonos

• 22 november 2012
  • 9 reacties
  • 5114 keer bekeken

Hallo,

ik heb gisteren een nieuw modem (Zyxel P-2812HNU-F1) gekregen, gelijk geinstalleerd, en internet en bellen werkend krijgen was geen probleem. Ook de wifi werkte, ik heb een externe harde schijf aan kunnen sluiten, en ook met de devolo adapter geen enkel probleem.

Maar toen... zodra ik de sonos bridge aansluit op het modem blijft het lampje op de modem knipperen. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar de sonos werkend te krijgen. Ik kreeg het wel voor elkaar om de wifi uit te zetten, want die doet nu niks meer. Ik kan ook niet in een browser naar http://192.168.1.1/, dan krijg ik de melding 'Probleem bij het laden van de pagina'.

Dus weet iemand hoe ik de wifi weer aanzet, hoe ik naar de modem instellingen kan, en hoe sonos met deze modem werkt?

Alvast bedankt!
Wendie
icon

Beste antwoord door ui30 22 november 2012, 19:58

Begin eens met het resetten van het modem met je sonos aangesloten. Wellicht dat bij het booten van het modem het wel goed gaat.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 1
Begin eens met het resetten van het modem met je sonos aangesloten. Wellicht dat bij het booten van het modem het wel goed gaat.
Reputatie 8
Badge +16
Daarnaast staat op de site van de leverancier:

Note: Wiring a BRIDGE or ZonePlayer into an Ethernet over Power device is not recommended and not supported by Sonos.

Oftewel je Bridge zal met een netwerkkabel aangesloten moeten zijn op je modem, en beslist niet via het stroomnetwerk met speciale adapters

alles werkt weer, waren al mijn problemen maar zo makkelijk op te lossen 😉
Daarnaast staat op de site van de leverancier:

Note: Wiring a BRIDGE or ZonePlayer into an Ethernet over Power device is not recommended and not supported by Sonos.

Oftewel je Bridge zal met een netwerkkabel aangesloten moeten zijn op je modem, en beslist niet via het stroomnetwerk met speciale adapters

De bridge is ook aangesloten met een kabeltje, ik had dat er alleen bijgezet om aan te geven dat die aansluiting wel werkt.
Reputatie 1
Weet niet of je getrouwd bent, of zoiets, maar je partner resetten....... zou soms ook veel oplossen. :-)
Fijn dat het werkt! 
ik vraag me alleen nog wel af hoe ik bij de instellingen kan komen, ik dacht dat het zo simpel was als het ip adres invoeren in een browser?
Reputatie 1
Klopt, dat moet het zijn. Zoek op je computer even het gatewayadres op, dan moet je in je modemfirmware kunnen komen.
Reputatie 8
Badge +16
Doe deze maar: http://192.168.1.254/login.cgi
Reputatie 1
Werkt alleen als je je ip-range niet hebt gewijzigd.

Reageer