beantwoord

Nieuw modem i.v.m. snelheid

• 21 augustus 2020
  • 8 reacties
  • 87 keer bekeken

hey ik zau graag een niewe modem willen om dat er iets niet met de mbps als er een test wort gedaan door telfort zegt hij + - 16 tot 20 mbps maar dan wl k wat downlden en dan komt hij niet hooger dan 1.8 mbps heel raar

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt, reacties hierop meegenomen

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 augustus 2020, 08:55

Hoi @icedragon, welkom bij ons op het forum. Net als de anderen ben ik ook benieuwd naar screenshots van de speedtests die je hebt gedaan en de download die je doet. Zoals Jan al zei worden de downloadsnelheid en de internetsnelheid bij een speedtest in verschillende waarden uitgedrukt. De 16-20 Mbit/s die je in je eerste bericht noemt is het maximaal haalbare op jouw adres, dat zal niet meer worden. Voor de downloadsnelheid (MegeByte) moet je dat dus delen door 8 (of deze converter gebruiken), dus op basis daarvan klinkt het alsof het gewoon werkt zoals het hoort te werken.

Zou je de screenshots met ons kunnen delen zodat we met je mee kunnen kijken?

Bekijk reactie

8 reacties

Hallo @icedragon verwar je niet Mbit/s met MByte/s, dat scheelt een factor 8.

En 1.8MByte/s komt aardig overeen met plusminus 16Mbit/s.

hey dat is duderlijk maar ik weet zeeker dat het mbps zijn en geen mbits en geeft aan dat hij 1.80 max heeft terweil hij bij de meeting van telfort geet hij 16 tot 20 mbp………..

en buiten dat is het tog niet heel moeilijk om eeen andren rauter  te geeeven ik heb nog de   

de v 8 of zoo  en hoor er hier al over de v 10 of iets

Hallo @icedragon , een modem wordt alléén vervangen als deze defect is of niet meer aan de technische eisen van Telfort voldoet.

Heb je de modem al eens een fabrieksreset gegeven?

Eerst dit bij een koper/dsl aansluiting heeft een ander modem geen of weinig nut. 

Het kan heel goed zijn dat de website of waar je dan ook iets download geen hogere snelheid toelaat ook daar zal een ander modem niet veel aan veranderen.

Reputatie 8

@icedragon 

Gewoon snelheid controleren, om te bepalen wat het probleem is.
En resultaat hier posten.

https://speedtest.net

Welke snelheid wordt dan behaald?
Gebruik bij voorkeur niet een “Rotterdam” server, mocht die server naar voren komen,
want die is vaak onbetrouwbaar in zijn resultaten. (Je kunt zo een andere server kiezen).

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

En deze om te achterhalen wat er mogelijk kan worden geleverd.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @icedragon, welkom bij ons op het forum. Net als de anderen ben ik ook benieuwd naar screenshots van de speedtests die je hebt gedaan en de download die je doet. Zoals Jan al zei worden de downloadsnelheid en de internetsnelheid bij een speedtest in verschillende waarden uitgedrukt. De 16-20 Mbit/s die je in je eerste bericht noemt is het maximaal haalbare op jouw adres, dat zal niet meer worden. Voor de downloadsnelheid (MegeByte) moet je dat dus delen door 8 (of deze converter gebruiken), dus op basis daarvan klinkt het alsof het gewoon werkt zoals het hoort te werken.

Zou je de screenshots met ons kunnen delen zodat we met je mee kunnen kijken?

Reputatie 8
Badge +11

We hebben geen reactie meer van je gezien @icedragon, hoe is het nu met de snelheid?

Reageer