beantwoord

nieuw ip adres

okkehel
Netflix is zo vriendelijk geweest om mijn ip adres met een proxy/vpn te koppeln. Gevolg is dat ik helemaal niks meer kan volgens, ook niet met vpn en proxy uitgeschakeld. Netflix verwijst vervolgens naar de ISP om na te gaan waarom het ipadres met een vpn of proxy wordt geassocieerd. Ik wil er niet te veel energie in steken want dat zeg ik netflix gewoon op. Maar kan ik een nieuw ip adres krijgen? Hoe doe je dat?
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 4 december 2017, 16:45

Hoi Okkehel, welkom op het forum. Je IP wijzigt niet, die wordt opnieuw toegewezen en meestal is dat hetzelfde IP adres. Wat je wel kunt proberen is een nacht of langer je modem van het netwerk afhalen en daarna weer aan te sluiten. Er bestaat een hele kleine kans dat je dan een nieuw IP adres krijgt toegewezen. Dat is iets wat automatisch gaat, dus ik kan er helaas geen toezegging over doen, maar dat is wel het proberen waard :).
Is het gelukt met een harde reset om in je modem te komen?

Bekijk reactie

9 Reacties

nelly jacoba
Reputatie 5
Eigenlijk komt het er op neer dat het niet kan. Telfort gaat dat sowieso niet voor je regelen.
En ondanks dat je bij Telfort geen vast IP adres hebt, krijg je in de praktijk steeds hetzelfde IP adres.
okkehel
Dan is netflix een klant kwijtgeraakt denk ik; bedankt voor de reactie.
nelly jacoba
Reputatie 5
Geen dank.
Kontakt met Netflix heeft geen zin meer?
okkehel
Netflix is hopeloos...ga wel eens bellen met de klantenservice. Experiabox heeft ook nog een eigenaardigeheidje...kan er niet meer 'in komen' via 192..... etc
nelly jacoba
Reputatie 5
Meestal is dat op te lossen door harde reset.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
okkehel
dat dan eerst maar even proberen; bedankt...
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hoi Okkehel, welkom op het forum. Je IP wijzigt niet, die wordt opnieuw toegewezen en meestal is dat hetzelfde IP adres. Wat je wel kunt proberen is een nacht of langer je modem van het netwerk afhalen en daarna weer aan te sluiten. Er bestaat een hele kleine kans dat je dan een nieuw IP adres krijgt toegewezen. Dat is iets wat automatisch gaat, dus ik kan er helaas geen toezegging over doen, maar dat is wel het proberen waard :).
Is het gelukt met een harde reset om in je modem te komen?
okkehel
reset nog niet geprobeerd; andere ga ik proberen
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Je IP adres wordt om de zoveel tijd aan je toegekend en je krijgt altijd weer hetzelfde IP adres. Het kan zijn dat als je een tijd geen verbinding hebt, je hierna een ander IP adres krijgt, omdat het vorige adres is uitgegeven aan een ander die op dat moment wel online was. Het valt te proberen :).

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)