beantwoord

Nieuw abonnement: zyxel internetlampje rood

• 26 oktober 2012
  • 5 reacties
  • 7031 keer bekeken

Ik heb deze week een nieuw internet abonnement van Telfort ontvangen (was eerder bij Tele2). Het opleveringsdatum was 24 oktober.
Op die dag ben ik dan ook met de installatie begonnen, maar het werkte nog niet. Het DSL lampje van de router (die ZyXel, die oprecht staat) ging niet branden. Misschien was de telefoonlijn nog niet geactiveerd door KPN of zo.

De volgende dag, gisteren dus, ging het DSL lampje wel oranje branden en ook het internetlampje brandt nu continu, maar helaas rood. Ik heb dus geen internet.

Als ik een pagina wil openen via de browser krijg ik deze melding van de router:
IP connection is down
IP connection error occurred. The following information might help you resolve the error.

Physical Connection
If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator).
Your VoIP calls can not be made at this situation.

Wat ik tot nu geprobeerd heb om het probleem op te lossen:

1) ISRA aansluiting gecontroleerd en modem direct aangesloten, dus niet via een splitter. Maar omdat het DSL lampje toch brandt zit de aansluiting vast wel goed denk ik. En het Tele2 abonnement werkte tenslotte ook.

2) Instellingen van het modem verandert:
In de laatste twee dagen heb ik het modem een aantal keren gereset. Dus dacht ik, misschien zijn de instellingen verwijderd die voor het Telfort netwerk nodig zijn.
Hier heb ik de instellingen gevonden: http://klantenservice.internet.telfort.nl/Online-technische-hulp/Internet.aspx#openfaq10893
Ik zag hier staan dat de mode "Bridged" moet zijn, maar in mijn modem was "Routing" ingesteld. (De rest was trouwens goed.) Maar als ik de mode op "Bridged" zet, brandt het DSL lampje echter niet meer, en het modem is ook niet meer via ethernet of WLAN te benaderen.
Dus weer gereset en alles zo gelaten. Het DSL lampje brandt nu weer continu oranje en het internetlampje rood.

Wat kan / moet ik nog proberen? Ligt de fout überhaupt op mijn kant?

Bedankt alvast voor de hulp!

Groetjes,
Frank
icon

Beste antwoord door Jeroen - Telfort 31 oktober 2012, 09:10

Mijn excuses voor deze late reactie. Er komen via de hoofdkabel van KPN twee aderparen uw woning binnen, op het tweede aderpaar staat uw signaal. Ik vermoed dat nu het eerste aderpaar is aangesloten. Waar bevindt zich de hoofdaansluiting in uw woning? In de meterkast, woonkamer of op een andere locatie? U kunt het ISRA-punt (gedeeltelijk) openen en controleren welke aders er zijn aangesloten. Vermoedelijk zijn dit nu rood en blauw, u kunt proberen oranje en wit aan te sluiten. Oranje op de plek van rood en wit op de plek van blauw.

Als u na deze handeling nog steeds geen DSL signaal verkrijgt dan lees ik dat graag.

Jeroen
Bekijk reactie

5 reacties

Oké top, bedankt! Aderparen wisselen heeft geholpen.
Badge +1
@frankvh,

Vervelend dat uw internet verbinding nog niet correct werkt, graag help ik u hiermee verder. Als u uw postcode en huisnummer via een privébericht kenbaar maakt ga ik uw verbinding onderzoeken.

Jeroen
Badge
Ik heb exact hetzelfde probleem.

Gisteren zou ik aangesloten worden en het de lampjes status is exact als hierboven.
De draden zijn correct aangesloten volgens de klantendesk oranje wit.

Internetlampje blijft rood
Reputatie 8
Badge +17
@ilonavp84 Ik raad je aan om een nieuw topic aan te maken dat is overzichtelijker ook voor de geweldige Jeroen van Telfort
Badge +1
Mijn excuses voor deze late reactie. Er komen via de hoofdkabel van KPN twee aderparen uw woning binnen, op het tweede aderpaar staat uw signaal. Ik vermoed dat nu het eerste aderpaar is aangesloten. Waar bevindt zich de hoofdaansluiting in uw woning? In de meterkast, woonkamer of op een andere locatie? U kunt het ISRA-punt (gedeeltelijk) openen en controleren welke aders er zijn aangesloten. Vermoedelijk zijn dit nu rood en blauw, u kunt proberen oranje en wit aan te sluiten. Oranje op de plek van rood en wit op de plek van blauw.

Als u na deze handeling nog steeds geen DSL signaal verkrijgt dan lees ik dat graag.

Jeroen

Reageer