nieuw abonnement, maar oude Experiabox v8?

• 17 augustus 2015
  • 18 reacties
  • 2943 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een nieuw Adsl Start abonnement, maar tot mijn verrassing (en schrik) krijg ik een V8 als Router! Terwijl ik een V9 van KPN moet terug sturen!
Waarom krijg ik zo oud brak modem?

Moet ik dan zelf maar investeren in een goede Router zoals een Fritzbox?

18 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Telfort maakt nog geen gebruik van een V9/V10. Je zal het er dus mee moeten doen of inderdaad investeren in een eigen modem.
Badge
Ik heb een nieuw Adsl Start abonnement, maar tot mijn verrassing (en schrik) krijg ik een V8 als Router! Terwijl ik een V9 van KPN moet terug sturen!
Waarom krijg ik zo oud brak modem?

Moet ik dan zelf maar investeren in een goede Router zoals een Fritzbox?

Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een FB (verschillende modellen) vanwege de meer uitgebreide mogelijkheden. :D
Op Marktplaats zijn ze te verkrijgen.
Reputatie 1
Dat ga ik dan maar doen. Een FB is inderdaad voor niet al te veel te vinden!

Maar Telfort zou alsnog wel even kunnen reageren wat hun zienswijze is om verouderde apparatuur in bruikleen te geven.
Reputatie 8
Badge +10

Maar Telfort zou alsnog wel even kunnen reageren wat hun zienswijze is om verouderde apparatuur in bruikleen te geven.

Telfort hoeft zich toch zeker niet te verantwoorden voor hun keuze van in bruikleen gegeven apparatuur..?
Je krijgt hem gratis en het is nog niet goed..?
Telfort hoeft dit niet te doen en van jou verlangen dat je ervoor betaald.
De V8 is inderdaad niet de meest recente versie maar voldoet voor de meeste klanten prima.
En ze zullen toch ook eerst de bestaande voorraad willen opmaken, de modems worden in hele grote aantallen ingekocht.
En over de V8: er zijn mensen die dat ding op voorhand al haten. Door negatieve ervaringen van andere gebruikers.
Maar vergeet niet dat er duizenden en duizenden van die modems probleemloos bij de klanten staan te draaien.
Wat je leest op fora her en der zijn meestal uitsluitend de negatieve berichten. Lullig voor mensen die het treft als 'n modem het laat afweten, maar ik vraag me af hoeveel uitval er van 'n FB zou zijn als die in zulke getale zou uitstaan. Denk dat je daar ook niet vrolijk van wordt.
Er is uiteraard altijd iets beters op de markt. Trek je poeplap en geniet ervan :)
Persoonlijk vind ik dat zinloos. Persoonlijk dus.
Reputatie 1
Ik mag er wel om vragen? Omdat ik een nieuwere V9 terug moest sturen voelt het echt als een achteruitgang. Zeker nu er vrijwel direct weer problemen waren met mijn accespoint en netwerkje die ik eerder ook al had en niet met de V9.

Maar het draait nu met behulp van een goede computerwinkel die wat tips kon geven. Ik zie het aan, maar als ik een FB kan vinden, dan zet ik die in. De oude mag dan verstoffen...
Reputatie 8
Badge +10
Ik mag er wel om vragen? Omdat ik een nieuwere V9 terug moest sturen voelt het echt als een achteruitgang.

Die V9 hoorde bij een KPN-abonnement neem ik aan..?
Badge
Lijkt me dat je een hekel aan dat ding hebt vanwege de ervaringen met de V8 via KPN? Nu ben ik toevallig vandaag ook overgestapt van KPN naar Telfort en ook moest ik dus de V9 (waar ik lang voor heb moeten bellen met de KPN) inleveren voor een V8. Oke, een achteruitgang betreft het nummertje dat erop staat (dat is voor jou het probleem als ik het zo lees) maar de V8 is niet echt achterhaald, en de punten waar veel mensen over klaagden waren het gebrek aan reagerende port forwarding en upnp. Dat laatste was met de software van kpn volledig geblokkeerd en port forwarding weigerde meestal gewoon de ingevoerde instellingen. Nu heb ik beide nog niet getest, maar aangezien de Telfort modellen gewoon de originele firmware gebruiken verwacht ik die problemen niet. Het enige gebrek lijkt met 5Ghz AC wifi, maar dat heeft de V9 ook niet.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
maar aangezien de Telfort modellen gewoon de originele firmware gebruiken verwacht ik die problemen niet.

Telfort gebruikt ook niet de fabrieksfirmware maar een eigen versie.
Maar de modem is inderdaad behoorlijk toegankelijk voor veel instellingen en niet zo dichtgetimmerd als die van KPN.
Badge
(...)
[offtopic] Lang geleden dat ik een originele Arcadyan firmware heb gezien, dus dat zou best kunnen xD [/offtopic]
Badge
Vraag een mod lief om een Zyxel modem, want naar mijn -gelukkig tijdelijke- ervaring is de Experia Box v8 ook een brak apparaat... Tiscali/Telfort heeft wel 10 jaar enkel Zyxels uitgeleverd en al die tijd als abonnee goede ervaringen met deze hardware gehad. Een paar dagen Experia box nadat de Zyxel de geest had gegeven en ik was weer hard toe aan een vervangende Zyxel.

Jammer dat Telfort in dit geval ook KPN moet volgen qua hardware en niet hun eigen plan kan trekken om Zyxels te blijven gebruiken, althans, ik neem aan dat ze de Zyxels nu enkel uitleveren totdat de voorraad echt op is.
Reputatie 8
Badge +10
ZyXEL's worden officieel niet meer uitgeleverd.
Als je om welke reden dan ook toch een ZyXEL krijgt dan zal deze ingenomen en refurbished zijn.
Badge
Vraag een mod lief om een Zyxel modem, want naar mijn -gelukkig tijdelijke- ervaring is de Experia Box v8 ook een brak apparaat... Tiscali/Telfort heeft wel 10 jaar enkel Zyxels uitgeleverd (..)

TS klaagt over dat de experiabox v8 verouderd zou zijn, en jij komt aanzetten met een modem dat überhaupt geen gigabit poorten heeft? Ik denk niet dat de Zyxel nou het modem is waar hij op zit te wachten eigenlijk xD

Damn, ik loop een modempje achter xD . Iemand enig idee waarom de P-2812HNU vervangen is door de V8?
Reputatie 8
Badge +10
@Ultrapc

Ik weet niet over welk type ZyXEL jij het hebt, maar de P-2812HNU (die de laatste jaren is uitgeleverd) heeft 4 gigabit-poorten hoor.
Badge
Vraag een mod lief om een Zyxel modem, want naar mijn -gelukkig tijdelijke- ervaring is de Experia Box v8 ook een brak apparaat... Tiscali/Telfort heeft wel 10 jaar enkel Zyxels uitgeleverd (..)

TS klaagt over dat de experiabox v8 verouderd zou zijn, en jij komt aanzetten met een modem dat überhaupt geen gigabit poorten heeft? Ik denk niet dat de Zyxel nou het modem is waar hij op zit te wachten eigenlijk xD

Damn, ik loop een modempje achter xD . Iemand enig idee waarom de P-2812HNU vervangen is door de V8?

Omdat KPN waarschijnlijk een meer lucratieve deal kon sluiten voor leveren Experia Box dan de Zyxel, waarbij Telfort helaas moet volgen als dochterbedrijf van KPN. Ik zie geen voordelen van de Experia Box (v8) tov de Zyxel. Slechter WiFi bereik, minder opties in webmodule en minder grafisch c.q. duidelijk naar mijn mening, meer problemen met specifieke devices kunnen verbinden met internet... Ik heb geen voordeel/delen kunnen ontdekken aan het vervangen van de Zyxel door de Experia Box.

Beste Enterprise,
Mijn petje af voor je kennis, kunde en goede adviezen in dit forum. Maar dat Telfort gratis apparatuur in bruikleen geeft is natuurlijk onzin. Klanten betalen natuurlijk kostprijs incl. router+winst voor telfort producten ook al wordt die apparatuur niet afzonderlijk in rekening gebracht. En als gebruikers klagen dat Telfort afdankertjes lees experiabox V8 levert van Kpn i.p.v. V10 kan ik ze alleen maar gelijk geven.

Telfort hoeft zich toch zeker niet te verantwoorden voor hun keuze van in bruikleen gegeven apparatuur..?
Je krijgt hem gratis en het is nog niet goed..?
Telfort hoeft dit niet te doen en van jou verlangen dat je ervoor betaald.
De V8 is inderdaad niet de meest recente versie maar voldoet voor de meeste klanten prima.
En ze zullen toch ook eerst de bestaande voorraad willen opmaken, de modems worden in hele grote aantallen ingekocht.
Reputatie 8
Badge +10
Uiteindelijk betaal je op één of ander manier voor geleverde producten, de kosten voor de modem zitten verdisconteerd in de abonnementsprijs, dat begrijp ik.
Maar de modem hoeft bij aanvang van een abonnement niet betaald te worden en de abonnementsprijzen van Telfort behoren tot de laagste van Nederland.
Daarom vind ik dat wat dit betreft er niet zoveel gezeurd hoeft te worden, als je een andere (betere?) modem wilt dan stap je over naar een andere provider waar je de (duurdere?) modem uiteindelijk ook zelf betaald.
Of je koopt er zelf een...
Reputatie 1
Ik heb zeer goede ervaring met mijn Experiabox V8, daar ik een hoge snelheid verbinding (extra Abonnement) heb, voldoet de Experiabox V8 beter dan mijn Zyxel F2812 modem. Ook de sterkte van Wifi is buiten verwachting, gezien de eerdere berichten.
Ik heb beide modems getest.
Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.135W4

Reageer