beantwoord

Niet werkende aansluiting opzeggen

• 16 april 2019
  • 5 reacties
  • 128 keer bekeken

Dag,

In januari heb ik een contract afgesloten, op de site en in alle berichten daarna lees ik dat dit allemaal heel eenvoudig zal gaan. 27 maart zou de aansluiting werken.
Modem aangesloten, werkt niet, bellen met Telfort. Ze sturen een nieuw modem. Ruim een week later, ander modem, werkt niet, bellen met Telfort. Telefonisch niet op te lossen, ticket voor een monteur.
Met de monteur kan ik afspreken tussen 07:30 en 12:30 of 11:30 en 17:30. Dat betekent een dag vrij nemen, dat werkt voor mij niet (zo wordt de gratis monteur behoorlijk duur...)
In de gesprekken met Telfort wordt steeds aan gegeven dat zo lang het niet werkt ik niet hoef te betalen, de betaling start wanneer de levering werkt.
Zojuist gebeld met Sandra van afdeling retentie en bovenstaand besproken. Aangegeven dat ik van het contract wil afzien aangezien er niet geleverd wordt.
Sandra geeft aan dat de bedenktermijn van 2 weken verlopen is. Telfort alles doet, ze stellen zelfs een monteur beschikbaar. Daarmee houden zij zich aan de voorwaarden. Dat ik dan geen dag vrij wil nemen voor de monteur daarmee ligt het aan mij. Regels zijn regels.
Ik hoop hier iemand tegen te komen die iets redelijker naar de situatie kijkt. Ik zou per 27 maart heel eenvoudig overstappen op telfort internet. Nu 3 weken later heb ik geen internet en moet ik een dag vrij organiseren op een dag dat de monteur ook kan om dat uiteindelijk wel te krijgen. Ik vind dat er niet geleverd is wat er beloofd is. Ik besluit dan ook om af te zien van de overeenkomst die tot op heden nog niet naar tevredenheid is geleverd door Telfort.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 17 april 2019, 15:09

Dag @jongdejoost. Welkom hier op het Forum. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Heel rot dat je al zo een lange periode zonder internet zit.

Het lijkt mij goed om eerst op een rijtje te zetten wat er misgaat. Je hebt in januari een bestelling bij ons geplaatst. In de bevestiging stond dat je abonnement zou ingaan op 27 maart. Echter, op 27 maart had je geen verbinding. Je hebt toen telefonisch contact opgenomen, waarna er een nieuw modem is verstuurd dat pas een week later werd bezorgd. Ook na het installeren van het nieuwe modem had je geen verbinding. Er is daarom een monteur aangevraagd. Alleen is er geen afspraak mogelijk op een moment dat jou schikt, waardoor er eigenlijk niets anders op zit dan een dag vrij te nemen van je werk. Je wilt daarom graag je abonnement opzeggen. Begrijp ik je zo goed?

Omdat je buiten de annuleringstermijn zit, is het inderdaad niet mogelijk om je abonnement kosteloos te beëindigen. Ik zou het overigens ook jammer vinden als je besluit op te zeggen.

Wat -volgens mij- het belangrijkste is, is dat jij zo snel mogelijk een werkende internetverbinding hebt. Om dat in orde te kunnen maken moet er een monteur naar je aansluiting kijken. Er komt namelijk geen signaal binnen bij je modem. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat er een probleem is met het IS/RA-punt. Op welke momenten schikt een bezoek van de monteur wel? Kan je mij dat laten weten?

We kunnen eventueel ook nog kijken of we het via deze weg kunnen oplossen. Ik wil je sowieso aanraden om je modem een reset te geven en te controleren of de grijze kabel goed is aangesloten. Als dat niet helpt, wil je dan foto's delen van je (hoofd)aansluitpunt?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Nu 3 weken later heb ik geen internet en moet ik een dag vrij organiseren op een dag dat de monteur ook kan om dat uiteindelijk wel te krijgen. Ik vind dat er niet geleverd is wat er beloofd is. Ik besluit dan ook om af te zien van de overeenkomst die tot op heden nog niet naar tevredenheid is geleverd door Telfort.
Kost je dat alleen maar een jaar abonnementsgeld als "boete".
Juridisch gezien moet je een partij namelijk altijd gelegenheid geven alsnog hun werk op te laten leveren, fouten te corrigeren. Je hoeft echter niet tot Sint Jutemus te wachten. Je zou in dat geval de tegenpartij in gebreke moeten stellen (per aangetekende post) en nog een redelijke termijn moeten gunnen dat het opgelost moet zijn. Dat heb je niet gedaan.

Het "verplicht" vrij moeten nemen kun je voorkomen door een vriend / kennis, je partner, vader, zoon of dochter aanwezig te laten zijn op de bewuste dag dat een monteur langs komt.
Los van hoe het juridisch zit. (Wanneer is een dienst nou wel of niet geleverd). Is de belofte (in alle marketing en communicatie wordt genoemd hoe eenvoudig overstappen is) niet nagekomen. Immers, 3 weken na ingangsdatum contract werkt het niet.
En nu moet ik vrij nemen, of zoals Babylonia adviseert: "Het "verplicht" vrij moeten nemen kun je voorkomen door een vriend / kennis, je partner, vader, zoon of dochter aanwezig te laten zijn op de bewuste dag dat een monteur langs komt".

Hoe dan ook, eenvoudig vind ik het niet. En als mij vooraf duidelijk was geweest dat deze inspanning van mij vereist was, dan was ik dit niet aan gegaan.
Het is geen energie bedrijf waar het echt alleen een administratieve handeling is.
Gaat het om een glasvezel of koper aansluiting dan kan het in beide gevallen noodzakelijk zijn dat ook bij de klant binnen een en ander gecontroleerd moet worden dus kan het niet anders dan dat er iemand aanwezig moet zijn.

Voor de inspectie van de verwarmingsketel zal er bijvoorbeeld ook iemand thuis moeten zijn.
Erger wordt het dat je vrij neemt en en komt niemand op dagen door ziekte of eerder uitgelopen werk elders.

Het is pas opgeleverd als je internet toegang hebt en de telefonie het doet wat meestal 24 uur later is.
Ik snap het wel maar het is in mijn ogen een beetje overdreven om dit een 'inspanning' te noemen.

Zover ik weet bestaat de mogelijkheid dat een monteur van guidion zaterdags komt wellicht is dat een optie?
Reputatie 6
Badge +8
Dag @jongdejoost. Welkom hier op het Forum. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Heel rot dat je al zo een lange periode zonder internet zit.

Het lijkt mij goed om eerst op een rijtje te zetten wat er misgaat. Je hebt in januari een bestelling bij ons geplaatst. In de bevestiging stond dat je abonnement zou ingaan op 27 maart. Echter, op 27 maart had je geen verbinding. Je hebt toen telefonisch contact opgenomen, waarna er een nieuw modem is verstuurd dat pas een week later werd bezorgd. Ook na het installeren van het nieuwe modem had je geen verbinding. Er is daarom een monteur aangevraagd. Alleen is er geen afspraak mogelijk op een moment dat jou schikt, waardoor er eigenlijk niets anders op zit dan een dag vrij te nemen van je werk. Je wilt daarom graag je abonnement opzeggen. Begrijp ik je zo goed?

Omdat je buiten de annuleringstermijn zit, is het inderdaad niet mogelijk om je abonnement kosteloos te beëindigen. Ik zou het overigens ook jammer vinden als je besluit op te zeggen.

Wat -volgens mij- het belangrijkste is, is dat jij zo snel mogelijk een werkende internetverbinding hebt. Om dat in orde te kunnen maken moet er een monteur naar je aansluiting kijken. Er komt namelijk geen signaal binnen bij je modem. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat er een probleem is met het IS/RA-punt. Op welke momenten schikt een bezoek van de monteur wel? Kan je mij dat laten weten?

We kunnen eventueel ook nog kijken of we het via deze weg kunnen oplossen. Ik wil je sowieso aanraden om je modem een reset te geven en te controleren of de grijze kabel goed is aangesloten. Als dat niet helpt, wil je dan foto's delen van je (hoofd)aansluitpunt?
Reputatie 6
Badge +8
Dag @jongdejoost. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop daarom van harte dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt dan lees ik het graag.

Reageer