Niet tevreden over service

• 31 juli 2017
  • 5 reacties
  • 152 keer bekeken

Ik ben zelf al jaren lang klant bij Telfort met mijn mobiel. Nooit geen problemen ervaren, simpelweg omdat ik ze nooit nodig heb gehad. Daarom besloot ik zo ook om in oktober 2016 een tv en internet pakket bij Telfort af te sluiten. Combivoordeel zoals zij dat noemen. Achteraf mega spijt van.

Naast het slechte bereik van internet en constante storingen waardoor je geen tv kan kijken, beschikt Telfort blijkbaar ook over de meest ondeskundige en schandalige servicedeskmedewerkers. Wanneer je iets wil afsluiten zijn het je beste vrienden. Maar zodra er iets niet na behoren werkt zijn het de meest onbeschofte gasten die ik ooit heb gesproken. Zo heb ik meerdere keren gebeld over de zelfde klachten, brieven geschreven en het forum online ingevuld. Elke keer kreeg ik te horen dat ik het gewoon even moest afwachten, dat er vanzelf iemand contact met mij opneemt. Echter deden zij dit niet.

De inhoud van de telefoongesprekken, de klachten en eventuele afspraken worden niet genoteerd. Waardoor je telkens op nieuw je verhaal moet doen en telkens een zuchtende en puffende medewerker spreekt die eigenlijk nog net niet zegt: loop niet zo te zeiken. Ik heb zelfs 4x mijn nieuwe adres doorgegeven en zelfs deze stond op 10 juli 2017 nog steeds niet juist genoteerd.

Daarbovenop werd ik in maart 2017 ernstig ziek, waardoor ik genoodzaakt werd om mijn appartement te verlaten en bij familie te gaan wonen. Hierom moest ik ook mijn tv en internet pakket bij Telfort opzeggen. Het tv en internetpakket waar ik weinig gebruik van heb kunnen maken, aangezien het zelden werkte. Enfin, ik nam weer contact op met Telfort. Hier kreeg ik het volgende te horen:

Ik heb getekend voor een jaarcontract. Had ik de kleine lettertjes maar beter moeten lezen. Zij kunnen er niks aan doen dat ik ziek ben (IK WEL?!:@). Helaas pindakaas, hier moest ik het maar gewoon mee doen.
Er werden mij 3 opties aangeboden, 1) Ik nam het pakket mee naar mijn nieuwe adres, 2) De nieuwe bewoners namen mijn pakket over of 3) Ik betaalde het resterende bedrag. Ik heb gezegd dat ik zal overleggen met de nieuwe bewoners. Echter kreeg ik hier uiteindelijk niet eens de kans voor omdat ik van Telfort al bericht had ontvangen dat mijn abonnement is opgezegd en of ik het resterende bedrag even wil aftikken.

Naar dit fiasco heb ik 6x gebeld, telkens opnieuw het verhaal gedaan omdat niemand daar ook maar iets noteert. Ik heb 3 klachtbrieven geschreven. Geen antwoord op gehad. 2x via het online forum mijn beklag gedaan en verzoek tot contact. Ook hier heb ik niks op gehoord. En nu? Nu heb ik bovenop alle ellende die al speelt in mijn leven een incasso bureau achter mij aan. Schandalig Telfort!

Ik heb het juridische loket gebeld. Zij geven aan dagelijks klachten te krijgen over Telfort en de manier waarop zij met klanten omgaan. Zij geven aan juridisch niets voor mij te kunnen betekenen, maar gaven mij de tip om zoveel mogelijk mijn klacht en ervaringen te delen op websites en forums als deze.

Telfort, jullie moeten je schamen. Ik begrijp als geen ander dat er ''regels'' zijn. Maar jullie kunnen niet voor jullie klanten beslissen. Daarnaast wens ik het niet om aangesproken en behandeld te worden alsof ik een of andere halve ben en zeker niet door mensen die nog geen eens fatsoenlijk Nederlands spreken, laat staat beschikken over enige vorm van telefoon etiquette. Geef ze een cursus telefoon opnemen, een cursus Nederlands, een cursus empathie, loonsverhoging of een doos merci desnoods, maar doe iets aan je NPS. Deze promotor zijn jullie kwijt!

Mensen, sluit vooral geen producten af bij Telfort. 😠

5 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Jammer dat het bij nou zo erg is misgegaan,maar je moet het ook van hun kant zien ze kunnen niet bij iedereen die zegt ik ben ziek (ik laat in het midden of het wel of niet zo is) dat ze zomaar op kunnen zeggen en ze staan in hun recht wat dat betref maar ben ook van mening dat je als je het kan aantonen dat ze ook wel iets water bij de wijn kunnen doen en je dus wel gewoon afsluiten zonder ervoor te hoeven betalen. (coulance heet dat) Maar dat is geen recht dus kunnen ze het weigeren.
En wat betreft het internet/TV dat behoort het uiteraard gewoon goed te doen en daar hadden ze jou ook beter bij moeten ondersteunen en helpen en als laatste ben het met je eens dat zij ten alle tijden netjes aan de telefoon behoren te blijven en uiteraard gewoon goed Nederlands kunnen spreken.
Ook hier heb ik weleens de klantenservice gebeld en heb wat jij hebt ervaren zelf nooit zo ervaren ben altijd netjes en keurig te woord gestaan.
Ook hoop ik dat Telfort (als ze dit lezen) je via deze weg verder kunnen helpen en veel sterkte bij de ziekte.
Dag Cobus,

Dat klopt. Zoals ik al aangeef, ik begrijp dat er regels zijn.

Het gaat mij vooral om het feit dat ik meerdere keren verkeerde informatie krijg verschaft, dat Telfort vervolgens voor mij gaat bepalen dat het abonnement wordt opgezegd. Dat is toch schofterig, je kan toch niet voor je klant gaan beslissen dat ze even €210 moeten gaan aftikken?! Daarnaast echt onwijs onbeschoft te woord word gestaan, waarbij de medewerkers niet eens beginnen met hun naam maar direct zuchten met de vraag die ik ingesproken heb, zeggen dat ik pech heb. Gewoon 0,0 empathie. Vervolgens probeer ik in contact te komen (6x) over het gebeuren, en word er gewoon niet op mij gereageerd. Dat vind ik echt schandelijk. Zo kan je niet met je klanten omgaan. En zo te lezen, op diverse forums, ben ik niet de enige.

Normaliter ben ik de laatste die de tijd neemt op om forums als dit te gaan klagen, maar ik ben echt woest op de medewerkers. Het is echt ongehoord hoe zij met mij zijn omgegaan. Echt van de zotte.

Bedankt Cobus!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Helena, welkom op het forum van Telfort. Wat een teleurstellend topic heb je aangemaakt zeg. Ik kan me echt goed indenken dat je hierdoor flink ontstemd bent en je twijfelt aan de goede wil van de medewerkers. Graag zou ik willen zeggen dat het een incident betreft, maar helaas geef je aan dat je het veel vaker meegemaakt hebt. Het doet pijn om te lezen dat je je op deze wijze behandeld voelt, dit kan op geen enkele manier de bedoeling zijn. Ik wil graag een reactie geven op het bovenstaande, voor zover dat nog zin heeft.

Bij het (moeten) verlaten van je woning bieden wij inderdaad een drietal opties: 1. Het abonnement wordt overgenomen door een ander. 2. Je verhuist het abonnement naar een ander adres. 3. Je zegt op (met eventuele afkoopsom als het contract nog verder loopt). Het verbaast me dat het abonnement, zonder toezegging van jouw kant is opgezegd. Kun je aangeven wat je wat dit aangaat precies had gewenst/zou willen?
Verder: er staat inderdaad een rekening open van de slotnota. Aangezien deze niet tijdig is voldaan, schakelen wij automatisch een incassobureau in (hier komt geen mens aan te pas). Omdat je al zo'n lange tijd bezig bent en omdat wij jou in de kou hebben gezet, wil ik graag voor je nagaan wat we precies kunnen betekenen voor je in deze situatie. Wil je je 06-nummer voor mij toevoegen aan het profiel op het forum en mij een seintje geven als dat gelukt is? Ik pak het dan verder op voor je. Mijn dank voor je reactie alvast en, natuurlijk, mijn excuses voor het inmiddels ervaren ongemak.

@cobus,

Je bent een held.
Dag Michael,

Bedankt voor je reactie.

Ik had op zijn minst de kans willen hebben gehad om de nieuwe bewoners te vragen of zij het evt willen overnemen. Daarom heb ik n.a.v. de email die ik vanuit Telfort ontving ook meerde malen en op diverse manieren contact gezocht met jullie om het erover te hebben. Vandaar dat ik de rekening ook niet betaald heb. Aangezien het niet mijn keuze is geweest en ik hierover in gesprek wou. Inmiddels hebben de nieuwe bewoners uiteraard al een andere provider gevonden.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Mijn telefoonnummer is inmiddels toegevoegd.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Helena, bedankt voor je reactie en het aanvullen van de gegevens. Mijn collega's hebben jouw via klachtenkompas ingediende klacht inmiddels in behandeling. Ikzelf kan me er nu ook wel in gaan mengen, alleen zorgt dat voor verwarring. Je bent hoe dan ook bij mijn collega's in goede handen. Je wordt hier nog over gebeld. Laat je het weten hoe je vond dat het gesprek ging? Dank je wel!

Reageer