beantwoord

Niet mogelijk te verbinden met VPN via Telfort Glasvezel

• 27 februari 2019
  • 99 reacties
  • 4451 keer bekeken

Toon het eerste bericht

99 reacties

Hallo Natasja,

Ik zou ook graag de update gepushed zien naar m'n V10A modem.

Bvd,
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Badgummer. Ik heb het verzoek doorgezet en je modem is nu bezig met de upgrade! 🙂

Beste Natasja,

Zou je voor mij eveneens deze upgrade willen doorvoeren?

Met vriendelijke groet,

Reputatie 8

Vind het vreemd dat die upgrade niet integraal standaard bij iedereen in de V10A wordt gepusht??

Reputatie 7
Badge +9

Beste Natasja,

Zou je voor mij eveneens deze upgrade willen doorvoeren?

Met vriendelijke groet,

Dag @BWG. Ik heb het verzoek voor je doorgezet. Ik laat het weten als de nieuwe software is gepusht. 

@Natasja - Telfort  zou u voor mij ook de upgrade door willen voeren?

Reputatie 7
Badge +9

Dag @BWG, @Compugrafix en @Mary-Ann van Dam, helaas is het nog niet gelukt om de nieuwe software te pushen. De normale contactpersoon die dagelijks de software pusht naar de klanten die ik doorgeef is tijdelijk afwezig. Er is ietwat onduidelijkheid ontstaan over de opvolging. We zijn nu op zoek naar een oplossing. Ik heb in ieder geval jullie gegevens genoteerd en doorgegeven. Zodra ik een update heb, laat ik het in dit topic weten.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je gegevens genoteerd, @salvo.drago. Zodra ik een nieuw contactpersoon heb voor het pushen van de firmware, deel ik dat hier.

@Natasja - Telfort Ik zou ook graag de nieuwe software gepusht krijgen. Alvast dank!

Reputatie 7
Badge +9

@Natasja - Telfort Ik zou ook graag de nieuwe software gepusht krijgen. Alvast dank!

Ik heb ook jouw gegevens genoteerd, @100126. Ik houd jullie op de hoogte.

@Natasja - Telfort Ik heb ook een nieuw V10A modem gekregen en wil graag weer verbinding maken met mijn werk.

Kun je de update laten uitvoeren?

Hallo @Natasja - Telfort,

Wij hebben recentelijk een v10A gekregen en willen ook graag de update ontvangen.

Alvast dank!

Groet,

Koen

Reputatie 7
Badge +9

Dag @edko67 en @K0en, ik heb ook jullie gegevens genoteerd en laat het hier weten zodra de nieuwe firmware naar jullie modems is gepusht.

@Natasja - Telfort 

Ik heb ook VPN verbindingsproblemen. Wil je bij ons ook de nieuwe firmware laten installeren?

Reputatie 7
Badge +9

@Natasja - Telfort

Ik heb ook VPN verbindingsproblemen. Wil je bij ons ook de nieuwe firmware laten installeren?

Dag @verveh. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je geen Experia Box V10a, maar een Experia Box V10 hebt. Er zijn geen VPN-problemen bekend met de Experia Box V10. Ik wil je daarom vragen om daar een nieuw topic voor aan te maken en in het topic aan te geven wat voor problemen je precies ervaart en welke stappen je hebt doorlopen om die op te lossen. Ik help je uiteraard graag verder.

Hoi Natasja,

Ik heb ook VPN verbindingsproblemen. Wil je bij mij ook de nieuwe firmware laten installeren?

Reputatie 7
Badge +9

Hallo allen, ik heb een update vanuit de organisatie: 

De firmware fix wordt op dit moment nog getest voor Telfort, is niet langer op individueel verzoek te pushen en we verwachten dat we deze in het eerste kwartaal van 2020 beschikbaar stellen. Als jouw V10a geen VPN-verbinding maakt en je niet zonder kunt, laat dan een bericht achter in dit topic. We sturen je zo spoedig mogelijk een reactie om aan te geven hoe we je verder helpen. Dit kan enkele werkdagen duren.  

Ik begrijp dat dit niet de update is waar iedereen op zat te wachten, maar we gaan ons uiterste best doen om iedereen zo goed mogelijk te helpen.

Hoi Natasja,

Ik heb meerdere internet abonnementen bij Telfort lopen.

Firmware upgrade is wel gewenst,  

Wachten kan ik niet de Esperiabox V10a ga ik wel vervangen voor een Draytek Vigor 2862 als het te lang duurt.

Reputatie 8

De firmware fix wordt op dit moment nog getest voor Telfort, is niet langer op individueel verzoek te pushen en we verwachten dat we deze in het eerste kwartaal van 2020 beschikbaar stellen.

IMO onacceptabel.

Waarom levert KPN/Telfort niet voldoende support op de normaal geldende wettelijke eisen waaraan apparatuur moet voldoen? Met het niet kunnen doorgeven van VPN-connectiviteit voldoet het niet aan de basis eisen van “net-neutraliteit” -→ sinds 2013 in de wetgeving opgenomen.

Lees de eigen Telfort informatie t.a.v. netneutraliteit < HIER >

" Dit betekent onder andere dat Telfort, net als andere providers in ons land, binnen de internettoegangsdienst niets mag blokkeren.

De uitzonderingen die erna worden benoemd. Daar valt VPN-connectie niet onder.

Blokkeren door “per ongeluk” slechte firmware is ook geen wettelijke uitzondering. Juist omdat er een afdoende firmware voorhanden is die VPN toestaat, waarom dat niet alsnog pushen?

Zie ook andere reactie op het slecht functioneren van de V10A in het algemeen m.b.t. uitwisseling van dit type router voor de oudere oudere ZyXEL router < HIER > en < vervolgreactie >

Inderdaad onacceptabel. Wij overwegen ondertussen een officiele klacht en overstap naar een andere provider. Heeft al veel teveel energie gekost dit.

Reputatie 8
Badge +11

Ik reageer even aangezien Natasja even niet aanwezig is. Ik begrijp jullie frustratie zeker. Er wordt dan ook aan gewerkt. Zoals Natasja al aangaf doen we ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. 

@Bart - Telfort 

Tja het is natuurlijk ook wel heel knullig wanneer je ongevraagd apparatuur stuurt die niet aan de eisen voldoet.

Ik heb gelukkig mijn oude functionerende modem weer terug geplaatst, dus ik kan weer werken.

Ik hoor het wel wanneer jullie met een werkend alternatief komen. 

Reputatie 7
Badge +9

Dag @korwegter. Voor een firmware upgrade kan ik niet zorgen, maar ik heb wel een melding gemaakt bij de Technische Dienst. Ik houd je op de hoogte!

Reageer