beantwoord

Niet mogelijk te verbinden met VPN via Experia Box V10

• 19 juli 2019
  • 7 reacties
  • 358 keer bekeken

Reputatie 1
Goedemiddag,

Graag ontvang ik ook een firmeware update voor mijn V10 modem.
Bij mij werkt mijn VPN verbinding ook niet.
Deze heb ik wel nodig ivm mijn server en dat ik zo niet kan printen via mijn StormShield

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Babylonia 20 juli 2019, 21:36

Daarmee zijn gewoon VPN-verbindingen mogelijk.
Met de huidige firmware heb je daar geen update voor nodig.

Om welk VPN-protocol gaat het?
Wil je een VPN-verbinding leggen vanuit je thuissituatie (als VPN Client) naar een server elders, of andersom. Je begeeft je ergens op locatie en wilt verbinding leggen naar een VPN-server die jezelf in je eigen thuis netwerk hebt draaien?

Aanvulling:
Als het gaat om bedrijfstoepassingen. (Met wat ik zie m.b.t. < StormShield > ).
Daar is een V10 niet op toegerust. Schaf dan beter een "fatsoenlijke" eigen router aan die rechtstreeks aan het internet wordt gehangen. Afhankelijk of het om een VDSL connectie gaat of om glasvezel, zijn daar meerdere opties in te bedenken die goed werken.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
De V10 heeft geen problemen met VPN.
Voor de V10A (ander model Experia Box), is er wel een individuele update mogelijk.

Welk router model gebruik je dan? Want dat is van wezenlijk belang.
Reputatie 1
Beste Babylonia,

Ik heb een V10 modem
Reputatie 8
Daarmee zijn gewoon VPN-verbindingen mogelijk.
Met de huidige firmware heb je daar geen update voor nodig.

Om welk VPN-protocol gaat het?
Wil je een VPN-verbinding leggen vanuit je thuissituatie (als VPN Client) naar een server elders, of andersom. Je begeeft je ergens op locatie en wilt verbinding leggen naar een VPN-server die jezelf in je eigen thuis netwerk hebt draaien?

Aanvulling:
Als het gaat om bedrijfstoepassingen. (Met wat ik zie m.b.t. < StormShield > ).
Daar is een V10 niet op toegerust. Schaf dan beter een "fatsoenlijke" eigen router aan die rechtstreeks aan het internet wordt gehangen. Afhankelijk of het om een VDSL connectie gaat of om glasvezel, zijn daar meerdere opties in te bedenken die goed werken.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Vervoort32. Van harte welkom hier. Lastig dat je VPN-verbinding niet werkt. Zoals @Babylonia aangeeft zijn er alleen VPN-problemen met de Experia Box V10a. Bij de Experia Box V10a kan daarom op verzoek nieuwe firmware worden gepusht. Dit geldt niet voor de Experia Box V10. Daarmee zou je gewoon een VPN-verbinding moeten kunnen maken. Kun je uit de voeten met de adviezen van @Babylonia?
Reputatie 1
Beste Babylonia en Natasja bedankt voor de tip ik ga het proberen

Mvg
Reputatie 8
Kun je wat meer uitgebreid in detail aangeven waar je dan op vast loopt?
Van waaruit wil je als VPN Client naar welke VPN-server contact leggen?
Welke VPN protocollen worden daarbij gebruikt?
Reputatie 7
Badge +9
Helemaal goed, @Vervoort32. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Reageer