beantwoord

niet meer in te loggen modem

• 27 februari 2013
  • 8 reacties
  • 2957 keer bekeken

Badge
Sinds kort kan ik niet meer in de modem komen. 

De situatie is als volgt:

Heb hier een Zyxel P 2812 staan, welke ivm verhuizing momenteel niet online is (nog geen juist opgeleverde lijn).
Het netwerk wilde ik alvast in orde brengen en de kabels etc alvast helemaal klaar leggen. 

Nu kon ik via de PC niet meer in de modem komen.

Het netwerk had een vast ip adres (na hard reset, is deze terug ip dynamisch gezet). pingen deed en doet hij wel. telnet niet, omdat dat uitstaat in de router. Tik ik het IP adres in de browser in, dan gaat hij op zoek, maar vind niks. de netwerkkaart van de PC heb ik al terug gezet op dynamisch en deze krijgt ook een IP adres toegewezen in dezelfde range en standaard gateway staat ook op 192.168.1.254

Wat gaat hier fout?

Momenteel ben ik via tetheren online. 

MVG

Sharad
icon

Beste antwoord door Sharad 4 maart 2013, 20:16

@Tuut-Tuut,

Raar maar waar. Dit heeft geholpen. Zodra ik dit weekend eindelijk online was, kon ik meteen in het modem.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Benader je het modem via een netwerkkabel?

Modem is benaderbaar via http://192.168.1.254 user admin met ww 1234

Lukt dit niet doe dan een reset naar fabrieksinstellingen, hiervoor een paperclip in het gaatje op de achterzijde van het modem steken en minimaal 30 seconden vasthouden tot het modem reboot. Hierna zou het modem weer compleet op fabrieksinstelling moeten staan.
Badge
Benader je het modem via een netwerkkabel?

Modem is benaderbaar via http://192.168.1.254 user admin met ww 1234

Lukt dit niet doe dan een reset naar fabrieksinstellingen, hiervoor een paperclip in het gaatje op de achterzijde van het modem steken en minimaal 30 seconden vasthouden tot het modem reboot. Hierna zou het modem weer compleet op fabrieksinstelling moeten staan.

Ja doe ik bedraad.

Het modem is al enkele malen gereset. 
Zoals ik al aangaf, is de modem via de browser niet te benaderen op dat IP adres. Via ving etc wel.
Reputatie 8
Badge +16
Misschien virusscanner op pc?
Badge
Ook deze heb ik uitgezet en het nogmaals geprobeert. Helaas geen resultaat.

Ook m'n laptop komt er bedraad als via wifi niet op. 
Badge
Zet je firewall op je pc eens uit?
Badge
Deze had ik al uitgezet. Maar krijg nog steeds geen verbinding via brouwser.

Voorheen heeft alles gewerkt. nu staan de spullen allemaal op een andere locatie en het werkt niet. 
Het is ook niet de netwerkkaart, daar pingen wel werkt. probleem doet zich voor op pc (bedraad) en laptop (bedraad en wifi).

Het enige wat anders is, is dat ik hier nog geen internet werkend heb. Maar dat zou de routerfuncties van de modem niet mogen beinvloeden. 
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb dit zelf 1 keer eerder gehad. Ik denk dat je even geduld moet hebben tot je verbinding daadwerkelijk opgeleverd is.
Zodra dat het geval is kan je het modem aansluiten en alsnog proberen om het modem te benaderen.
Badge
@Tuut-Tuut,

Raar maar waar. Dit heeft geholpen. Zodra ik dit weekend eindelijk online was, kon ik meteen in het modem.

Reageer