Netwerkverbindingen vallen weg / onbetrouwbaar (P-2602HW-D1A

• 4 januari 2012
  • 5 reacties
  • 2340 keer bekeken

Hoi,

ik heb een Zyxel P-2602HW-D1A. Via de wireless zijn er een stuk of 12 apparaten mee verbonden (3 laptops, mobiele telefoons, printer, Sonos, en een NAS server (die laatste 2 via een LAN verbinding)). Nou werkte dat allemaal prima, tot voor een paar weken geleden. Ik kan er niet precies de vinger achter krijgen wat er nou aan de hand is, maar ik weet wel dat het te maken heeft met de router / wireless.

Paar voorbeelden:
- Af en toe (paar keer per week) is internet onvoorstelbaar traag. Zyxel aan/uit, en het doet het weer prima. Moet toch niet al te vaak hoeven .....
- Spotify en internet-radio werkt prima via de laptop. Als ik hetzelfde via de Sonos wil doen, lukt dat niet. Dus daar gaat iets mis tussen Sonos en internet. Want met Sonos kan ik wel gewoon muziek afspelen die op de NAS staat.
- Maar als ik van mijn pc een bestand wil kopieren naar de NAS, lukt dat niet omdat de verbinding met de NAS er uit ligt (volgens Windows 7 Explorer) .....

Kortom, de netwerkverbindingen zijn onvoorspelbaar.

Klinkt dit iemand bekend in de oren? En zo ja, waar moet ik beginnen?

Dank,
Joppe

5 reacties

Lijkt veel op de problemen die ik heb gehad met mijn verbinding. Mijn verbinding ging down wanneer het modem het erg druk had.. Uiteindelijk heeft vervanging van het modem door een P-2601HN-F1 mijn probleem opgelost!
Lijkt veel op de problemen die ik heb gehad met mijn verbinding. Mijn verbinding ging down wanneer het modem het erg druk had.. Uiteindelijk heeft vervanging van het modem door een P-2601HN-F1 mijn probleem opgelost!

Ok, en dat heb je met een officiële melding bij Telfort aangegeven, begrijp ik?

Dank voor de tip.
Ja, via de klantenservice. Na overleg kwamen zij met het voorstel het modem te vervangen.
Badge
Je kunt denk ik het beste eerst even kijken of je er misschien draadloze buren bij hebt gekregen.
Dit kun je doen met inSSIDer.
Ja, via de klantenservice. Na overleg kwamen zij met het voorstel het modem te vervangen.
Heb inmiddels hetzelfde gedaan. En dat was de oplossing. Waarschijnlijk was de lan-kaart kaduuk. Het was nieuw modem inklikken en alles deed het weer.
Thx,
Joppe

Reageer