beantwoord

Netwerkpoort te weinig op Experia Box

• 21 mei 2020
  • 7 reacties
  • 46 keer bekeken

Reputatie 1

Goededag,

Ik heb hetzelfde probleem. Voorheen hadden we 4 poorten in gebruik (2 computers, 1 Telfort tv box, 1 android box). Kan ik bij deze ook een switch aanvragen? 

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Ling

Admin: Vraag en reacties afgesplitst van oud topic, eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 28 mei 2020, 09:06

Hoi @plwong263, door de drukte is mijn reactie later dan onze bedoeling is, maar desalniettemin help ik je graag verder! 

Als je door een nieuw modem met 3 netwerkpoorten eentje tekort komt, dan kunnen wij er zonder problemen voor zorgen dat je een switch krijgt. Voor zover ik zie is er nog geen switch voor je aangevraagd, daarom heb ik dit voor je gedaan. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je weten of alles is gelukt? :slight_smile:

@jimny @JanD Jongens, we bedoelen het allemaal goed, zullen we gewoon lief tegen elkaar doen? :sunflower:

Bekijk reactie

7 reacties

Goededag,

Ik heb hetzelfde probleem. Voorheen hadden we 4 poorten in gebruik (2 computers, 1 Telfort tv box, 1 android box). Kan ik bij deze ook een switch aanvragen? 

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Ling

Hallo @plwong263 ,een switch kun je in de webshop van KPN kopen of bij een computerwinkel.

Als je er ook tv op aan wilt sluiten moet de switch igmp snooping ondersteunen.

Reputatie 8
Badge +18

@plwong263 het advies om zelf een switch te kopen door JanD is niet correct er zijn meerdere voorbeelden op het forum dat deze switch gratis door webcare wordt verstrekt omdat de V10a te weinig LAN poorten heeft.

Vul je forumprofiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent 

Hallo @jimny 

Afhankelijk van het aantal tv-decoders wordt een switch al-of-niet gratis verstrekt.

Bij 3 tv-decoders of meer wordt de switch gratis verstrekt,

@plwong263 heeft slechts 1 tv-decoder en komt volgens de richtlijnen van KPN dus niet in aanmerking voor een gratis switch.

Als Telfort=KPN andere richtlijnen hanteert vind ik dat vreemd.

Reputatie 8
Badge +18

@JanD Wen er maar aan maar Telfort  hanteert andere normen dan KPN om de switch gratis te verstrekken dat kun je in diverse topics hierover ook terug vinden, bovendien lijkt het mij niet dat wij als medeklanten dit moeten beoordelen om de klanten naar de webwinkel door te sturen, ik zeg laat het aan de moderators over.

Ik kan beter helemaal niet meer reageren in dit forum, want blijkbaar die ik volgens sommige mede-forumleden nooit iets goed hier.:rage:

Maar goed, Telfort is toch een aflopende zaak inclusief het forum, dus ik ga me maar meer richten op het KPN-forum.

Ik kan beter helemaal niet meer reageren in dit forum, want blijkbaar die ik volgens sommige mede-forumleden nooit iets goed hier.:rage:

Maar goed, Telfort is toch een aflopende zaak inclusief het forum, dus ik ga me maar meer richten op het KPN-forum.

Zolang er maar inhoudelijk correct wordt gereageerd, dat is helaas niet altijd het geval. 

Telfort is administratief en service technisch gewoon Telfort niet KPN.

Dus afwijkende richtlijnen kunnen nog steeds. Je hebt wel gelijk dat het op het KPN forum doorgaans afhankelijk is van het aantal fysiek aanwezige TV ontvangers. Het komt overigens op mij meer als een coulance over dan een harde vastgestelde richtlijn. Zolang  de administratieve migratie geen feit is tellen de Telfort regels en richtlijnen niet die van KPN!

Je krijgt door het ontbreken van de 4e poort een niet gelijkwaardig product terug  dat staat vast.

In het start topic is ook sprake van maar twee tv ontvangers toch is het verzoek blijkbaar ingewilligd door Telfort dat schept jurisprudentie . Kortom laten wij mede klanten niet voor onze beurt praten het is een keurig opgesteld verzoek laat Telfort dit afhandelen.

Het was alleen niet slim deze vraag in een afgehandeld topic te plaatsen.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @plwong263, door de drukte is mijn reactie later dan onze bedoeling is, maar desalniettemin help ik je graag verder! 

Als je door een nieuw modem met 3 netwerkpoorten eentje tekort komt, dan kunnen wij er zonder problemen voor zorgen dat je een switch krijgt. Voor zover ik zie is er nog geen switch voor je aangevraagd, daarom heb ik dit voor je gedaan. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je weten of alles is gelukt? :slight_smile:

@jimny @JanD Jongens, we bedoelen het allemaal goed, zullen we gewoon lief tegen elkaar doen? :sunflower:

Reageer