beantwoord

NAT en arcadyan V8

• 20 juli 2015
  • 14 reacties
  • 1528 keer bekeken

ik heb sinds kort een arcadyan V8 ik heb nu een probleem de NAT loopback werkt niet waardoor in mijn camera's niet vanaf mijn eigen netwerk via de publieke ip kan zien, wel via de lokale of via een ander netwerk. nu wilde ik in de arcadyan de NAT uitschakelen wat volgens de manual KPN moet gaan
ik kan het item zoals dat beschreven staat in de manual wel vinden alleen de mogelijkheid om te enable of te disable ontbreekt klopt dat
icon

Beste antwoord door likewise 2 juli 2016, 23:15

Voor mensen die hier terecht komen zie ook: Zie https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/experiabox-v8-arcadyan-nat-loopback-hairpin-work-around-58012

waarin het met de laatste firmware in elk geval werkt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Voor mensen die hier terecht komen zie ook: Zie https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/experiabox-v8-arcadyan-nat-loopback-hairpin-work-around-58012

waarin het met de laatste firmware in elk geval werkt.
ja en ik heb niets gedaan alleen de lan poort en de publieke poort verschillend gemaakt en reboot meer niet
het werkt al vanaf gisteren 15.00 uur. ik zou graag weten wat het is geweest omdat ze bij de KPN zeggen dat het een BUG is
in de NAT loopback en dat ze er vanaf weten maar zoals het nu werkt ben ik tevreden bedankt voor het meedenken gr Peter
Reputatie 8
ik heb vanmorgen de lokale poort en de publieke poort van een cam verschillend gemaakt
Lokaal (binnen je eigen netwerk) heb je feitelijk niets met een poort te maken, dat is specifiek iets voor benadering extern. Dus ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt?

Maar goed, als het werkt, werkt het.
ik heb alles geprobeerd niets werkte babylonia schreef dan bekijk je de cam toch via je lokaal adres
maar hoe weet ik dan dat hij op het publieke net ook werkt dat is namelijk de bedoeling
maar je zult het niet geloven ik heb vanmorgen de lokale poort en de publieke poort van een cam verschillend gemaakt
daarna een reboot om 15.30 uur heb ik dat gedaan en wonder boven wonder het werkt nog steeds afwachten dus
Reputatie 8
Badge +19
dank u dat lukt nu heb ik een airport extreme router van Apple oude type
wat vul ik daar in bij de pppoe ik ben wel niet dom maar dit heb ik nog nooit gedaan
en ik ben ook al 74 jaar dus onthou ik niet alles meer hopelijk weet jij hoe dit moet
MVG Peter

Telfort gebruikt voor zover mij bekend standaard geen PPPOE (point-to-point protocol over ethernet) maar IPoE (internet protocol over ethernet).
dank u dat lukt nu heb ik een airport extreme router van Apple oude type
wat vul ik daar in bij de pppoe ik ben wel niet dom maar dit heb ik nog nooit gedaan
en ik ben ook al 74 jaar dus onthou ik niet alles meer hopelijk weet jij hoe dit moet
MVG Peter
Reputatie 8
Badge +19
dat klopt maar hij ziet ook de NAT in de arcadyan en die kan ik niet uitzetten en 2x NAT gaat niet
zou eigenlijk alleen de brug modus overblijven

Als je de Experiabox in bridge modus wil zetten kan dat hoor...

http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1
Reputatie 8
Je zou wel meer NAT's achter elkaar kunnen zetten als het perse moet.
Het maakt het instellen alleen omslachtiger.

Je houdt er toch wel rekening mee dat de standaard gateway van de Arcadyan wel verschillend moet zijn met die van de router erachter? Standaard kunnen die best wel eens hetzelfde zijn ingesteld. Daar wordt door gebruikers vaak overheen gekeken, en dan werkt het niet. Essentieel om die verschillend in te stellen.
dat klopt maar hij ziet ook de NAT in de arcadyan en die kan ik niet uitzetten en 2x NAT gaat niet
zou eigenlijk alleen de brug modus overblijven
ik heb sinds kort een arcadyan V8 ik heb nu een probleem de NAT loopback werkt niet waardoor ik mijn camera's niet vanaf mijn eigen netwerk via de publieke ip kan zien, wel via de lokale of via een ander netwerk.
Dan benader je intern je camera's toch via je lokale IP-adressen?

Als je liever een tweede router erachter zet, en de Arcadyan in DMZ naar een vast IP, wat als "binnenkomst" (WAN) voor de andere router geldt, zou je verder alles vanuit de 2e router kunnen regelen.
(Feitelijk wordt alles van buiten via de Arcadyan dan naar de 2e router erachter doorgezet).
Reputatie 8
ik heb sinds kort een arcadyan V8 ik heb nu een probleem de NAT loopback werkt niet waardoor ik mijn camera's niet vanaf mijn eigen netwerk via de publieke ip kan zien, wel via de lokale of via een ander netwerk.
Dan benader je intern je camera's toch via je lokale IP-adressen?

Als je liever een tweede router erachter zet, en de Arcadyan in DMZ naar een vast IP, wat als "binnenkomst" (WAN) voor de andere router geldt, zou je verder alles vanuit de 2e router kunnen regelen.
(Feitelijk wordt alles van buiten via de Arcadyan dan naar de 2e router erachter doorgezet).
@power,

4 jr is best oud. Misschien is dat ding aan vervanging toe? Is ie ook traag en sloom en zo? Wifi slecht, dat soort ongemakken?
Al die andere zaken die je aan de orde stelt doen er niet toe. Daar heeft Telfort niks mee uiteraard.
Overigens kan je dat ding wel in bridge mode zetten als dat voor jou nut heeft..
Mogelijk heeft webcare nog ergens 'n zyxel staan.
Als dat ouwe ding van jou toch omgeruild moet worden 🙂
Badge
Ik zou toch zweren dat ik nu een Zyxel modem toegestuurd krijg van Telfort, omdat ik de Experia V8 niet werkt zoals de Zyxel wel deed o.a. ook mbt webmenu/mogelijkheden met instellingen... Misschien alleen als je reeds een Zyxel had staan, puur vervanging geen nieuwe uitlevering, maar dat durf ik dan weer niet te zeggen
heb vandaag twee keer contact gehad met Telfort die zeggen gewoon dat ondersteunen we niet ook het in brugmodus zetten van de V8. dat ondersteunen we niet de NAT uitschakelen dat ondersteunen we niet op een andere manier een router achter de V8 zetten dat ondersteunen we niet ik zou willen weten wat ze dan wel ondersteunen ik ben op dit forum en op het KPN forum
een stuk wijzer geworden het modem is al meer dan 4 jaar oud er wordt niets aan gedaan het wordt alleen dicht getimmerd
je kan er op een normale manier niets achter hangen als de NAT loopback werkte hoeft dat ook niet
mijn totale indruk van het V8 modem gewoon een shit bak meer niet en de zyxel leveren ze niet meer jammer genoeg