beantwoord

Na vernieuwing glasvezelverbinding geen opnemen

• 13 september 2019
  • 8 reacties
  • 157 keer bekeken

Reputatie 2

Ondanks dat het vrijdag de 13e is durfde ik mij vandaag over te laten zetten. Na 9 weken vele dagelijkse meldingen op tv dat ik de monteursplanner moest invullen (afspraak was telefonisch gemaakt) waren we daar eindelijk vanaf. Die melding werden we gek van en zorgde dat gepauzeerde opnames niet afgekeken kon worden. Alleen als je op tv knopje drukte ging de melding weg, maar ook je pauzering. Zo onhandig.

Van de kant van Guidion ging alles zeer voorspoedig en netjes: mail vooraf, sms vooraf en zelfs een telefoontje dat de monteur in aantocht was.

De oude zooi weghalen had ik al gedaan, dus installatie ging snel. Alles werkte behalve het opnemen. Dat moest nog ingesteld worden, maar dat kon niet omdat ik telefonisch de planner MOEST (via computer kon niet want planning liep maar tot 30/8) invullen.

Dus nu opnemen pakket aanzetten met 6 maanden korting...... DAT KAN NIET. Duurt 4-5 werkdagen. Dan moet ik weer bellen en dan kan het wel. Maar zo werd het eerst aan de telefoon eerder niet voorgesteld.

Weer een straf omdat je 10 jaar klant bent, sorry zo voelt het. Ik weet dat ik uitzending gemist kan gebruiken, maar daar heb je bij bijv RTL XL uitzendingen niks aan. De gids klopt nooit dus je moet uren doorspoelen voor je bij het programma bent dat je wil zien. Alleen doorspoelen kan dan niet.

Dat zo’n goed voorbereidde overstap zo teleurstellend kan zijn.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 16 september 2019, 10:26

Goedemorgen @bickel, ik heb het voor de zekerheid even voor je nagekeken! De mail met het contract dat je gekregen hebt is een overzicht van de wijzigingen. Hierdoor staan de korting op het Pluspakket en de tweede tv-ontvanger er niet op, deze zijn ongewijzigd gebleven 🙂 Daarnaast zie ik dat het Opnemenpakket nu ook actief is, dus dat moet nu ook werken.

Laat je weten of het allemaal is gelukt?
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @bickel, ik heb een eigen topic voor jouw reactie aangemaakt, op die manier kan ik je hier het beste mee helpen. Jouw glasvezelverbinding is vernieuwd lees ik, en dat is deels wel en deels niet voorspoedig gegaan. Ik ben wel blij dat de afspraak met de Guidion monteur goed en netjes verlopen is, zo hoort het natuurlijk ook. Je mist alleen het Opnemenpakket nog, waardoor je nu geen opnames kan maken. Toen je contact had met de klantenservice kon het nog niet aangezet worden begrijp ik, dat is niet fijn. Ik snap wel dat je dit niet verwacht had, aangezien je alles goed voorbereid had. Ik help je graag verder om dit op te lossen.

Ik zie de notitie van mijn collega. De wijziging, dus het vernieuwen van de verbinding, was op dat moment nog niet klaar, waardoor mijn collega opnemen niet voor je kon toevoegen. Dat is nu ook in de administratie helemaal afgerond. Ik heb het Opnemenpakket met de 6 maanden korting voor je aangevraagd. Daarnaast heb ik ook de korting op de internetsnelheid voor je toegevoegd, deze stond nog niet aan. Je ontvangt hiervan ook een bevestiging per e-mail. Over twee dagen, op 16 september is alles klaar voor gebruik en kan je ook gebruik maken van de opnamefucties.

Laat je weten of alles nu klopt en of alles werkt? Ik hoor het ook graag als je vragen hebt of als ik iets voor je kan doen.
Reputatie 2
Dag Alexandra,
dank voor je snelle inzet. Je hebt een PB met wat contractuele dingen die nu niet kloppen, maar die hoeven niet op het forum besproken te worden.

Het verbaast me wel dat mijn contract niet meer bekend lijkt te zijn en dat er gegevens weg zijn. Of staan er meerdere contracten voor mij?

ik verwacht wel tot een oplossing te komen.
Reputatie 8
Ik lees uit de reactie hier op het forum van @Alexandra - Telfort nergens dat zaken niet bekend zouden zijn. Die zaken die nog niet afgerond zouden zijn, worden 16 september alsnog afgerond.
Dat is dus morgen / maandag. (Reactie nu die je plaatst, zondag, is vooruitlopend daarop).
Wacht het gewoon even af tot morgen.
Reputatie 2
Ik lees uit de reactie hier op het forum van @Alexandra - Telfort nergens dat zaken niet bekend zouden zijn. Die zaken die nog niet afgerond zouden zijn, worden 16 september alsnog afgerond.
Dat is dus morgen / maandag. (Reactie nu die je plaatst, zondag, is vooruitlopend daarop).
Wacht het gewoon even af tot morgen.

Dag Babylonia,
ik wacht het ook af en zoals ik schreef heb ik daar ook vertrouwen in.

Wel heb ik een nieuw contract opgestuurd gekregen dat niet klopt vwb de kortingen die ik nu heb. Dus ik krijg zeer recent een nieuw contract per mail en nu doe ik opnemen erbij en lijkt dat contract niet bekend; er zijn kortingen weg en er worden andere kortingen ( voor 100MB snelheid) toegevoegd.

Het verbaasde me dat het lijkt of niet bekend is wat mijn contract inhoudt, terwijl het net is ingegaan. Vandaar.
Tijdelijke kortingen staan niet altijd in je overeenkomst een aantal vind je meestal op je factuur terug. Of in je Mijn Telfort omgeving.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @bickel, ik heb het voor de zekerheid even voor je nagekeken! De mail met het contract dat je gekregen hebt is een overzicht van de wijzigingen. Hierdoor staan de korting op het Pluspakket en de tweede tv-ontvanger er niet op, deze zijn ongewijzigd gebleven 🙂 Daarnaast zie ik dat het Opnemenpakket nu ook actief is, dus dat moet nu ook werken.

Laat je weten of het allemaal is gelukt?
Reputatie 2
@Alexandra - Telfort
opnemen lukt!
Reputatie 8
Badge +9
@Alexandra - Telfort
opnemen lukt!

Super, dat is fijn!! Is dan nu alles in orde? Laat het gerust weten als ik iets kan doen of als je vragen hebt.

Reageer