beantwoord

Na upgrade behaal ik niet de maximale snelheid

• 6 maart 2018
  • 61 reacties
  • 1403 keer bekeken

Reputatie 2
Er is hier (eindelijk) een upgrade doorgevoerd. Op welke snelheid is het instap abonnement begrensd?
Ik ben een beetje de weg kwijt. Max DSLAM staat al tijden op 42mBit terwijl fourstack zeg dat 62 haalbaar is.

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 24 mei 2018, 11:51

Hoi Kees, wat een goed nieuws!! Eindelijk is het gelukt om je type verbinding om te zetten, waardoor je de beloofde snelheidsupgrade krijgt. Ik zie dat je ruim de maximale snelheid behaalt! Wat een bonus. Op je adres is er maximaal 93 Mb/s mogelijk. Mocht je hier gebruik van willen maken, dan kun je je abonnement verlengen en voor €5 extra per maand maximaal 93 Mb/s behalen.

Mijn advies, het zo laten en ervaren hoe je de nieuwe snelheid vind 😳. Voor de meeste mensen is dit meer dan voldoende!
Bekijk reactie

61 reacties

Reputatie 2
@Webcare Kunnen jullie wat helderheid brengen. Kreeg vanmorgen mooie brief van KPN dat snel netwerk mogelijk is. Maar max DSLAM is ingezakt naar 25 en ik heb minder dan 19. (en elke nacht een reconnect rond 2:36 uur)

Reputatie 4
Badge +10
Hi kdrkdr, ik help je graag! Kun je je postcode en huisnummer aan je profiel toevoegen? Ook eventuele toevoegingen aan je huisnummer. Ik zie namelijk op basis van je klantnummer in je profiel dat er maximaal 21 Mb/s haalbaar is op je adres. Ik wil het graag even dubbel checken. De 62 Mb/s in fourstack herken ik niet:?:?. Hoor het graag van je 😳.
Reputatie 2
Hi kdrkdr, ik help je graag! Kun je je postcode en huisnummer aan je profiel toevoegen? Ook eventuele toevoegingen aan je huisnummer. Ik zie namelijk op basis van je klantnummer in je profiel dat er maximaal 21 Mb/s haalbaar is op je adres. Ik wil het graag even dubbel checken. De 62 Mb/s in fourstack herken ik niet:?:?. Hoor het graag van je 😳.

Dag Deborah. Dit is bizar. Vanmorgen stond er op fourstack nog 62. Nu inderdaad 21. Ook vandaag een brief dat ik nu een veel hogere snelheid kan halen. Het lijkt wel of ze de upgrade hebben teruggedraaid. Storing? (je hebt dus de goede postcode 9712.... Staat goed in mijn Telfort)
Na gelezen te hebben begrijp ik dat het om de 'haalbare' snelheid ging. De instap wordt zoals je wellicht weet vekocht als 50/5 ongeacht je netwerk dus gelijk voor DSL en Glasvezel, zoals je zelf ondervind kan op DSL de haalbare/leverbare snelheid niet altijd worden gegarandeerd.

Voor de HD vanaf 1 zou de 62Mb gunstiger zijn.
Reputatie 4
Badge +10
Ja dit vind ik ook bizar! Kun je de brief in dit topic delen en persoonlijke gegevens verbergen? Ik ben erg benieuwd. Hiermee kan ik navraag doen!
Reputatie 2
Bladzijde 2 van de folder

Voldoende om op te pakken? Op folder staat kpnnetwerk.nl als afzender.
De titel van de folder is: "de grond zit vol nieuwe mogelijkheden". Ik heb nog even de begeleidende brief bij de oude kranten weggehaald:

Reputatie 2
En vandaag nog maar 18. In de praktijk dus een verlaging t.o.v. voor de upgrade.
Reputatie 4
Badge +10
Bedankt voor de screenshots! Gelukkig gaat het niet om een verlaging. De snelheid die je in fourstack ziet wordt naar beneden of boven afgerond en is op basis van een berekening. Dit is dynamisch en kan je hoofdzakelijk als indicatie gebruiken. In mijn systeem zie ik dat je op 4 februari administratief naar een andere snelheid bent omgezet. Volgens KPN kan het soms even duren voordat je technisch wordt omgezet. Het is waarschijnlijk dat de apparatuur al geplaatst en getest is in de straatkast en dat je daarom even op een hogere snelheid zat. De verwachting is dat je binnenkort van de hogere snelheid gebruik kunt maken. Aangezien je nog een oud abonnement uit 2012 hebt is de maximale snelheid voor dat abonnement 30 Mb/s. Soms werkt de begrenzing niet goed en altijd in het voordeel van de klant, waardoor je de 42 Mb/s eerder hebt behaald. Zodra je met de nieuwe snelheid helemaal bent omgezet en je wil van de maximale snelheid gebruik maken dan kun je het beste je abonnement verlengen. Voor een leuke korting adviseer ik je dan om even te bellen naar 0800 1707 😳. Mijn collega's zijn bezig met de upgrade, alleen moeten we nog even wachten!
Reputatie 2
Dank voor je uitgebreide antwoord! Hopelijk gaat het goed komen. Wat KPN betreft: eerst zien, dan geloven. Immers: er staat geen actie meer gepland op fourstack. Nu maar weer even geduld hebben....
Reputatie 4
Badge +10
Graag gedaan 😳. Ik hou het in de gaten! Anders vraag ik weer om een update. En jij denk ik ook:P
Reputatie 2
Graag gedaan 😳. Ik hou het in de gaten! Anders vraag ik weer om een update. En jij denk ik ook:P
Nou, klopt. Daar ben ik weer. :$
Sinds bijna twee weken staat er op fourstack dat ik meer dan 90 Mbit kan halen. Blijf hangen bij 18. Zie bijgaand plaatje. Ben wel benieuwd of er een statusupdate is.
Reputatie 4
Badge +10
Goedemorgen kdrkdr, het goede nieuws is dat de snelheid naar 93 Mb/s is omgezet. Dit meet ik ook via mijn systeem. Op de een of andere manier behaal je een maximale snelheid van rond de 18 Mb/s. Vanwege de begrenzing van je abonnement zou dit 30 Mb/s moeten zijn. Op afstand zie ik dat er sprake is van een hoge demping op de lijn. Aangezien een andere bewoner in je buurt hier ook last van heeft ga ik het laten uitzoeken. Waarschijnlijk is er een monteur nodig die dit in de wijkkast kan oplossen. Het is mogelijk dat je door een monteur hierover wordt gebeld. Je krijgt zo snel mogelijk van mij of een collega hierover een update 😳.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi kdrkdr, ik ben erachter waarom je de 93 Mb/s nog niet kan behalen. Technisch ben je omgezet, alleen administratief nog niet. Je hebt momenteel een VDSL verbinding, maar om van de 93 Mb/s gebruik te maken heb je een VVDSL verbinding nodig. Je hebt alleen een verouderd pakket uit 2012 dat geen VVDSL verbinding ondersteunt. Mijn advies is om je abonnement te verlengen. Als je belt naar 0800 1707 dan een collega je hiermee helpen en waarschijnlijk een leuk aanbod doen 🙂. Hou er rekening mee dat een standaard abonnement begrensd is tot 50 Mb/s. Voor een extra bedrag kun je de snelheid verhogen. Mijn advies is om eerst de 50 Mb/s te testen. Voor de meeste mensen is dit meer dan voldoende 😳.

Wat ook mogelijk is dat ik je verbinding handmatig omzet naar een VVDSL verbinding, maar dan gelijk aan je huidige snelheid (30 Mb/s). Mocht je dit willen of nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Reputatie 2
Ha @Deborah - Telfort
Dank voor je antwoord. Wil je zo vriendelijk zijn om mijn verbinding handmatig naar VVDSL over te zetten? Als die 30 werkt dan ga ik mijn abonnement wijzigen. Eerst zien dan geloven :P
Dank alvast!
kdrkdr
Reputatie 4
Badge +10
Zojuist heb ik je verbinding omgezet 😳. Ik verwacht dat je nieuwe verbinding in de loop van de middag geactiveerd is. Later in de middag controleer ik de status.
Reputatie 4
Badge +10
De verbinding is nog niet geactiveerd. Je kunt de snelheid in de gaten houden. Mochten er nog vragen zijn, dan kan ik na Pasen weer reageren. Voor dringende vragen kan een collega morgen eventueel reageren:$. Ik wens je fijne paasdagen!
Reputatie 2
De verbinding is nog niet geactiveerd. Je kunt de snelheid in de gaten houden. Mochten er nog vragen zijn, dan kan ik na Pasen weer reageren. Voor dringende vragen kan een collega morgen eventueel reageren:$. Ik wens je fijne paasdagen!
Dank voor je inspanningen. Helaas was mijn scepsis terecht. Ik beneid jullie niet dat je met KPN te maken hebt...... Prettige paasdagen
Reputatie 2
Dag later nog niks gebeurd inderdaad. @Deborah - Telfort (of anderen) hoop dat jullie het snel weer oppakken.
Reputatie 2
Vandaag het nummer van KPN maar eens gebeld wat op de ronkende folder staat die 4 weken geleden in de bus kwam. Echt geweldig. Je krijgt KPN netwerk aan de telefoon en die kunnen niks meer dan oplepelen wat er op Fourstack staat. Ik moet echt bij Telfort zijn want KPN kan niks. Grrrrrrr. @Deborah - Telfort Kan jij zien wat de status is? KPN en dochters jagen klanten zo wel richting Ziggo.
O ja: Max. DSLAM throughput is inmiddels teruggeschroefd naar 25 Mbit. Was tijden lang 33.
Reputatie 2
Joehoe @Telfort . Jullie verwachtten precies een week geleden dat VVDSL opgeleverd zou worden. Situatie is nog steeds ongewijzigd. Fourstack zeg dat 93 haalbaar is. Ik heb 19 en nog steeds VDSL. Ik vind het wel tijd voor een status update
Reputatie 4
Badge +10
Hoi kdrkdr, sorry voor de late reactie. Ik was zelf niet aan het werk, maar ik zie dat je berichten voor mijn collega's niet waren doorgekomen.

Het systeem geeft aan dat de wijziging op 30 maart wordt opgeleverd. Ik kan helaas niet de juiste informatie uit het systeem halen. Het is niet gebruikelijk om je verbinding handmatig te wijzigen. Normaal gesproken gebeurt dit samen met een contractverlenging. Ik kan de werkelijke opleverdatum daarom niet achterhalen. Wel zie ik dat de nieuwe verbinding is geregistreerd en er voortgang in zit. Het is nog even afwachten. Ik hou het vandaag en morgen in de gaten.
Reputatie 2
@Deborah - Telfort Als ik een contractverlenging doe gaat het dan wel snel? Anders is dat wellicht beter?
Reputatie 4
Badge +10
Normaal gesproken wel. Ik heb kunnen achterhalen dat dit toch wel maximaal 2 weken kan duren. Afhankelijk van de type wijziging. Mijn advies is om geen andere wijzigingen voor je verbinding te doen en het nog even afwachten!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi kdrkdr, ik kijk het nog even aan tot woensdag en anders ga ik navragen hoe lang het ongeveer nog kan duren. Ik hou je op de hoogte!
Reputatie 2
Hoi kdrkdr, ik kijk het nog even aan tot woensdag en anders ga ik navragen hoe lang het ongeveer nog kan duren. Ik hou je op de hoogte!
Ha @Deborah - Telfort. Inmiddels donderdag. Enige vooruitgang? Snelheid is nog steeds lager dan m'n abo en dan technisch kan.....

Reageer