Met verbazing de verschillende topics gelezen over de problemen omtrent de nieuwe abonnementen van Telfort.
Helaas doe ik dit meestal pas als er al iets fout is gegaan.
Mijn verhaal:
sinds 2008 een stabiele verbinding met abo 20 Mbit. Ik haal al jaren 17000 kbps downloadsnelheid.
In oktober een brief van Telfort gekregen dat ze vaste klanten wilde belonen en daarom een aanbieding hadden van een 30 Mbit abo voor €20,- p/mnd.
Na veel twijfelen toch ingegaan op het aanbod, telefonische bestelling gedaan.
Ik snap dat met afstanden tot kastjes en lengtes van kabels ik de volledige 30Mbit niet zou kunnen halen.
Toch verwacht ik bij een snellere verbinding dat mijn downloadsnelheid omhoog zou gaan óf minimaal dezelfde snelheid zou halen.
Realiteit is helaas anders. Snelheid begon bij de 15000 kbps en zakte in een aantal dagen naar 7998 kbps.
Herhaaldelijk contact gehad met klantenservice, wat tot meerdere resets van mijn modem heeft geleid en tot 2x opnieuw 'trainen' van de lijn.
Er staat nu een ticket uit naar de netbeheerder om te bepalen of het aan de lijn ligt.
ik ben blij dat dit wordt gedaan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het probleem ligt m.i. eerder aan de wijze waarop Telfort het signaal doorstuurd.
voorheen was dit 'statisch' wat een stabiele en hoge downloadsnelheid opleverde. Nu is het met een DLM signaal wat een lage snelheid opleverd.
Maar terug naar het statische profiel kan volgens Telfort niet meer? ( al spreken de helpdesk medewerkers elkaar hierin ook steeds tegen).
Mijn contract is nu echter wel weer vastgezet voor een jaar, terwijl er niet wordt geleverd wat er is beloofd. De grootste dooddoener die ik nu krijg is dat het abonnement spreekt 'tot 30 Mbit', dus ze leveren wat er is afgesproken. Echt een ongelofelijke klantonvriendelijke houding. Ze kunnen wellicht mijn abonnement wel omzetten naar de instapversie ( tot 8 Mbit)......Daar heb ik toch niets aan, ik HAD een goede verbinding en was erg tevreden.
Ik vraag me nu dus af of Telfort hierin echt op de kleine letters blijft hameren of met een goede oplossing komt.
Ik zie zelf maar twee mogelijke oplossingen
Optie 1: Probleem mbt de snelheid wordt opgelost ( minimaal 17000kbps)
Optie2: Abonnement wordt teruggezet naar mijn oude situatie waarmee ik weer maandelijks kan opzeggen.
NB: Liever geen verwijzingen naar ISRApunt of afstand van modem naar PC. Dit werkt al 4 jaar nar behoren. Sterker nog, met de komst van deze problemen heb ik de afstand tot mijn modem verkort met 20 Meter!)
Beste antwoord door Jelmer
Ik heb het verzoek gedaan om de DLM te resetten. Zoals Franzki al schreef werden de problemen met de snelheid waarschijnlijk veroorzaakt door de losse draad in het ISRA-punt.
Jelmer