beantwoord

Na upgrade abonnement halvering snelheid

  • 20 januari 2013
  • 78 reacties
  • 14701 keer bekeken

Reputatie 1
Beste,

Met verbazing de verschillende topics gelezen over de problemen omtrent de nieuwe abonnementen van Telfort.
Helaas doe ik dit meestal pas als er al iets fout is gegaan.

Mijn verhaal:
sinds 2008 een stabiele verbinding met abo 20 Mbit. Ik haal al jaren 17000 kbps downloadsnelheid.
In oktober een brief van Telfort gekregen dat ze vaste klanten wilde belonen en daarom een aanbieding hadden van een 30 Mbit abo voor €20,- p/mnd.
Na veel twijfelen toch ingegaan op het aanbod, telefonische bestelling gedaan.
Ik snap dat met afstanden tot kastjes en lengtes van kabels ik de volledige 30Mbit niet zou kunnen halen.
Toch verwacht ik bij een snellere verbinding dat mijn downloadsnelheid omhoog zou gaan óf minimaal dezelfde snelheid zou halen.

Realiteit is helaas anders. Snelheid begon bij de 15000 kbps en zakte in een aantal dagen naar 7998 kbps.
Herhaaldelijk contact gehad met klantenservice, wat tot meerdere resets van mijn modem heeft geleid en tot 2x opnieuw 'trainen' van de lijn.
Er staat nu een ticket uit naar de netbeheerder om te bepalen of het aan de lijn ligt.

ik ben blij dat dit wordt gedaan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het probleem ligt m.i. eerder aan de wijze waarop Telfort het signaal doorstuurd.
voorheen was dit 'statisch' wat een stabiele en hoge downloadsnelheid opleverde. Nu is het met een DLM signaal wat een lage snelheid opleverd.
Maar terug naar het statische profiel kan volgens Telfort niet meer? ( al spreken de helpdesk medewerkers elkaar hierin ook steeds tegen).

Mijn contract is nu echter wel weer vastgezet voor een jaar, terwijl er niet wordt geleverd wat er is beloofd. De grootste dooddoener die ik nu krijg is dat het abonnement spreekt 'tot 30 Mbit', dus ze leveren wat er is afgesproken. Echt een ongelofelijke klantonvriendelijke houding. Ze kunnen wellicht mijn abonnement wel omzetten naar de instapversie ( tot 8 Mbit)......Daar heb ik toch niets aan, ik HAD een goede verbinding en was erg tevreden.

Ik vraag me nu dus af of Telfort hierin echt op de kleine letters blijft hameren of met een goede oplossing komt.

Ik zie zelf maar twee mogelijke oplossingen
Optie 1: Probleem mbt de snelheid wordt opgelost ( minimaal 17000kbps)
Optie2: Abonnement wordt teruggezet naar mijn oude situatie waarmee ik weer maandelijks kan opzeggen.

NB: Liever geen verwijzingen naar ISRApunt of afstand van modem naar PC. Dit werkt al 4 jaar nar behoren. Sterker nog, met de komst van deze problemen heb ik de afstand tot mijn modem verkort met 20 Meter!) 
icon

Beste antwoord door Jelmer - Telfort 28 januari 2013, 09:41

@Zelfdeproblemen,

Ik heb het verzoek gedaan om de DLM te resetten. Zoals Franzki al schreef werden de problemen met de snelheid waarschijnlijk veroorzaakt door de losse draad in het ISRA-punt.

Jelmer
Bekijk reactie

78 reacties

Reputatie 1
Sinds afgelopen maandag snelheid ineens weer naar 15004 kpbs, huidige snelheid +- 10000 kpbs.
ben benieuwd hoever ie zakt.
Ik geloof dat ik echt precies hetzelfde probleem heb. Vanavond is het echt helemaal dramatisch. 😞
Reputatie 1
Bij mij gaat de snelheid alleen niet meer omhoog, maar blijft dalen. Heb je dit probleem ook of wisseld het ( soms hoger en dan weer lager)?
Badge
@Zelfdeproblemen,

Er is vanmiddag geprobeerd je telefonisch te bereiken voor het maken van een monteursafspraak. Kun je mij in een privébericht een mobiel nummer sturen waarop je tijdens kantooruren bereikbaar bent?

Jelmer
Badge
@Zelfdeproblemen,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het telefoonnummer dat je hebt doorgegeven aan de storingsmelding toegevoegd. Er zal opnieuw contact met je worden opgenomen voor het maken van de afspraak.

Jelmer
Reputatie 1
Beste Jelmer,

Hartelijk dank. Ik hoop dat het snel geregeld kan worden.
Vandaag namelijk echt het dieptepunt behaald ( althans hopelijk), snelheid weer op de 7996 kbps, maar nog erger....'attainable rate downloadstream staat nu op 9608 kbps!!!
Dit stond voorheen ( toen problemen begonnen) tenminste nog op 16868 kbps. Ook dit zakte wel  wat ( 15904 kbps op 20 januari).....op deze manier hou ik natuurlijk geen normale snelheid meer over.

Ik begrijp dat men mij wel probeerd te bereiken, maar ik kan helaas niet de hele dag naast een telefoon gaan zitten wachten.

...ik wacht (on)geduldig af 🙂
Reputatie 1
Update:
Vandaag waarschijnlijk gebeld over de monteursafspraak, helaas slecht bereik. Is daarna geen nieuwe poging geweest ( of voicemail?).
Bij thuis komst kwam ik erachter dat onze huistelefoon geen beltoon gaf. Alle kabels ( dus ook van de ZyXel) eruit gehaald) en telefoon direct op het 'varkensneusjes' aangesloten. Helaas zonder resultaat.
Kabeltje van telfort omgeruild met mijn ' oude ' kabel en Voilá weer een beltoon.
Vervolgens alle kabeltjes weer aangesloten.....downloadsnelheid nog steeds 7996 kbps....MAAR!....
'Attainable rate downloadstream' gewoon weer op +17000 kbps, dus eindelijk bewijs dat mijn bewering van de afgelopen 4 jaar niet gelogen was. ( krijg namelijk steeds de reactie dat 13Mbit het maximale is op mijn adres???)
Erg benieuwd wanneer ik een afspraak kan maken met de monteur want ik wil na ruim anderhalve maand weer gewoon zorgeloos genieten van mijn Internetverbinding.
Badge
@Zelfdeproblemen,

Er zal vandaag opnieuw worden geprobeerd contact met je op te nemen voor het maken van een afspraak met de monteur.

Jelmer
Reputatie 1
Update:

Monteur is vandaag langs geweest. Bedrading in huis doorgemeten, conclusie......perfect! Maximale snelheid van 19!! Mbit zou te halen zijn.
ISRA-punt gecontroleerd, bleek 1 draadje niet goed vast te zitten ( eigen schuld, modem direct op ISRA aangesloten voor test bedrading in huis en hierna blijkbaar niet goed aangedraaid). Wat wel betekend dat ik 19 Mbit zou kunnen halen met los contactje???

Hij is ook naar de verdeelkast geweest en heeft daar ook een kabeltje vervangen, Geen verandering in mijn modem gezien, dus hopelijk werkt de DLM straks in mijn voordeel en heb ik morgen een hogere snelheid.

Opnieuw intrainen kan ook, maar volgens mij is dit niet mogelijk in het weekend. Ik ben in ieder geval erg benieuwd. 

Eindconclusie kan helaas wel zijn dat het gewoon aan het modem ligt :-s
Reputatie 8
Badge +16
Eindconclusie was volgens mij dat er een draadje los zat... of lees ik het verkeerd?

Een los draadje of slecht contact kan inderdaad zorgen voor een halvering van de snelheid.
Reputatie 1
@Franzki,

Je leest verkeerd.

...en bedankt voor je overbodige informatie...
Reputatie 1
@Jelmer,

Helaas geen verschil in snelheid. Kan jij een reset aanvragen voor mijn lijn.
Als het aan de lijn in het verdeelkastje heeft gelegen zou de snelheid m.i. niet meer mogen dalen.

Hoor graag van je.
Badge
@Zelfdeproblemen,

Ik heb het verzoek gedaan om de DLM te resetten. Zoals Franzki al schreef werden de problemen met de snelheid waarschijnlijk veroorzaakt door de losse draad in het ISRA-punt.

Jelmer
Reputatie 1
@Jelmer,

Bedankt voor je aanvraag.
Erg jammer dat ook jij zo snel (net als Franzki) een verkeerde conclusie trekt.
Ter verduidelijking:
Het ISRA punt heeft 4 jaar lang op dezelfde manier vastgezeten. 4 jaar lang Stabiel 17Mbit download snelheid gehad.
Door het doorsturen van het signaal via DLM werd deze snelheid gereduceerd naar onder de 8Mb.

Het losse contactje had te maken met mijn actie van 24 januari (door het ontbreken van een beltoon). Ik heb het Modem toen direct op het ISRA punt aangesloten. Geen verschil in downloadsnelheid, maar wel een verschil in "attainable download stream".
Bij het opnieuw aansluiten van de kabel is dit (tijdens bezoek monteur) niet goed gegaan. Ondanks dat het draadje niet helemaal goed zat hield ik een "attainable download stream" van +17000 kbps.
Zelfs bij het doormeten van de kabels (in huis) gaf de meter aan dat we 19Mbit konden halen.

Dus de problemen die ik heb ondervonden( nog steeds ondervindt) komt zeker niet door het losse draadje. Dit zou immers in de afgelopen 4 jaar al tot ergenis hebben geleid!!!!
Badge
@Zelfdeproblemen,

De problemen met de snelheid van de verbinding zijn ontstaan na de omzetting van WBA-A (profiel zonder DLM) naar ADSL2+ DLM. Dit laatste profiel is gevoeliger voor instabiliteit en er kunnen dus problemen die al bestonden dan pas invloed op de snelheid gaan hebben. Deze problemen zijn weggenomen doordat de monteur de draden opnieuw heeft vastgemaakt en om deze reden moet DLM worden gereset. Als je het hier niet mee ens bent dan lees ik dat graag zodat ik de DLM reset kan tegenhouden.

Jelmer
Reputatie 1
Hoi Jelmer,

Ik begrijp niet helemaal je reactie. Natuurlijk wil ik dat mijn lijn gereset wordt. Ik zit nu namelijk onder de 8 Mbit.
Mjin bovenstaande stukje komt voort uit de reactie van Franzki waar jij hierna op terugkomt.

Er is echter geen probleem met mijn ISRA, dus de oorspronkelijke reden van de lage snelheid komt hier niet door.  
Dat dit door een losse kabel in de verdeelkast is gekomen is mogelijk, daarom hoop ik dat de reset de oplossing zal brengen.
Ik ben namelijk door mijn mogelijkheden heen.

Het terug gaan naar het WBA-A profiel was volgens je collega's van de tweede lijn niet meer mogelijk.
Ik heb geen voorkeur, het enige dat ik wil is weer een snelle verbinding.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet.
Reputatie 1
@Zelfdeproblemen,

Ik heb het verzoek gedaan om de DLM te resetten. Zoals Franzki al schreef werden de problemen met de snelheid waarschijnlijk veroorzaakt door de losse draad in het ISRA-punt.

Jelmer


@Jelmer, ik zou het op prijs stellen als je de toevoeging in mijn eerste bericht weg haalt. De reden hiervoor heb ik hierboven beschreven. Daarnaast is het nog helemaal niet zeker dat mijn probleem is opgelost met de reset. Zoals mijn oma altijd zei "Eerst zien, dan geloven" 🙂
Reputatie 1
@Jelmer,

Ik heb woensdag contact gehad met de klantenservice, zij gaven aan dat er maandag 28 januari een reset heeft plaatsgevonden. Bij de vorige resets ging de snelheid omhoog naar 15000 en zakte de snelheid naar onder de 8 Mb.
Nu de kabel in het verdeelkastje is veranderd had ik verwacht dat de snelheid weer zou starten op 15000 echter hij blijft op 7996 staan....hetzelfde als voor de reset. En er veranderd qua snelheid helemaal niets?

De lijn reset is toch hetzelfde als opnieuw intrainen?

NB: Oh ja, volgens de klantenservice is de lijn nu in ieder geval wel stabiel.
Ben erg benieuwd.
Reputatie 1
Nog een kleine aanvulling. Is het normaal dat je Modem bij een reset van de lijn zichzelf reboot?
Stroom is er sinds vorige week zaterdag niet meer af geweest, toch heeft het modem zich al twee keer ge-reboot?
Reputatie 1
@Webcare,

Kunnen jullie een update geven over de Reset?
Is de lijn stabiel gebleven? Wat is de volgende stap, want de snelheid is nog steeds 7996 kbps......
Reputatie 1
Helaas geen bericht meer mogen ontvangen.
Contact gehad met klantenservice, ticket was al gesloten op 29 januari???

Snelheid nog steeds onder de 8 Mbit. Telefonisch afspraak voor maandag 11 februari....
Telfort bedankt voor de goede en met name duidelijke communicatie. Geen terugkoppeling gekregen over bevinding Monteur (had verwacht dat na dit bezoek er nog zou worden na gebeld of probleem is opgelost).
Geen bericht over de Reset van mijn lijn, geen berichten op mijn bovenstaande reacties.

Spijtig om te ervaren dat je als klant nog steeds niet serieus wordt genomen.

Gooi het topic maar dicht kom ook hiermee geen stap verder.
Reputatie 4
Badge +3
@Zelfdeproblemen,

Ticket is niet gesloten, staat inmiddels 28 werkdagen open en is niet gesloten tussendoor.

Verbinding wordt op het moment in monitoring gehouden door onze netwerkspecialisten maar de snelheid laat zeker te wensen over. Ik heb zojuist om een update gevraagd, zodra ik meer weet laat ik dit hier weten.

Henk
Reputatie 1
@Henk,

Dank je wel voor je reactie en je actie. Net gesproken met Imran (2de lijn), hij heeft een korte status update gegeven.
Vanuit de klantenservice kreeg ik te horen dat er geen acties meer uitstonden en het Ticket gesloten was.
Je kan hopelijk mijn frustratie begrijpen aangezien de problemen nog aanwezig zijn. 
Uit het gesprek met Imran en nu ook uit jouw reactie blijkt dat mijn frustratie niet nodig was, aangezien jullie nog steeds bezig zijn met het verhelpen hiervan.
Ik had alleen verwacht dat er betere communicatie zou zijn tussen de eerste en tweede lijn. Je zou het niet zeggen, maar ik ben een geduldig persoon, zolang ik maar weet wat er speelt. Dat laatste heb ik een beetje gemist in de afgelopen week nadat de monteur is langsgeweest.
Morgen of zaterdag wordt ik weer gebeld, dus hopelijk weet ik komend weekend weer iets meer.
Reputatie 1
Helaas, de goede hoop verdwijnt langzaam als ook de hoge snelheid van mijn internet.
Van het weekend een update verwacht, maar die is uitgebleven. Maandag om 15:00 gebeld door een geblokkeerd nummer, waarschijnlijk Telfort. Helaas niet in de gelegenheid om op te nemen, dit was ook de reden dat ik vorige week mijn belafspraak had verzet naar dinsdag tussen 20:00 en 21:00. Waar ik al bang voor was gebeurde, vanavond geen Telfort tussen 20:00 en 21:00. Ik begrijp niet waarom de communicatie tussen de eerste lijn en tweede lijn zo slecht is.

Maandag zag ik dat de snelheid weer op 15000 stond, maar is inmiddels aan het zakken en staat nu nog op 10000. Komende dagen waarschijnlijk weer op 7996....ik ben wel blij dat ze de lijn opnieuw aan het intrainen zijn, maar het verloopt hetzelfde als de vorige twee keer. Dus ik zie het niet gebeuren dat de snelheid straks na dag 10 op 15000 staat. Nog steeds trager dan voorheen, maar aangezien ik er weer een jaar aanvast zit beter dan nu.

Een update zou erg welkom zijn...
Reputatie 1
En hoppa snelheid weer naar de inmiddels vertrouwde 7996 .... Zucht

Reageer