Na snelheidsverhoging geen signaal over glasvezel

  • 18 april 2018
  • 62 reacties
  • 828 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Dat heb ik! De ompatching staat in de planning voor 18 april.
Enig idee hoelang zo'n omzetting duurt? Vanochtend om half 9 viel de glasverbinding weg (lampje glas is uit) en nu is het half 3 en heb ik nog steeds geen signaal 😞

62 reacties

Reputatie 4
Badge +1


Nog even bewijs dat het ook 200/200 is geworden.
Nou ja, iets meer dan 🆒
Reputatie 4
Badge +1
Misschien een idee om dit topic vanaf

https://forum.telfort.nl/internet-267/max-snelheid-glasvezel-in-dezelfde-wijk-verschilt-73671/index2.html#post620159

Te splitsen met als nieuw onderwerp "Geen signaal na upgrade van 100 naar 200 Mbit" o.i.d.
Reputatie 4
Badge +1
Als ik in Mijn Telfort kijk zie ik
"Helaas kun je je abonnement nu niet wijzigen
Het is niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen terwijl je nog een lopende bestelling hebt. Zodra je vorige bestelling verwerkt is, kun je weer wijzigingen aanbrengen."


Ook staat er bij mijn abonnement nog steeds 100/100 en niet 200/200.
Daar lijkt dus ook iets nog niet helemaal goed :8
Gelukkig gaat het meestal wel goed, maar je zou geen wijzigingen meer durven doen als je dit topic leest :8
Reputatie 4
Badge +1
Nou in mijn geval gaat wel alles mis wat mis kan gaan.
En het probleem wordt wel steeds kleiner, van landelijke storing POP toegang, tot een storing aan de deur, tot storing aan de apparatuur in de POP.

Stiekem ben ik wel benieuwd of het hier stopt of dat het nog kleiner kan (kabel, gbic...) 😛
Reputatie 8
Zekeringetje. 🆒
Vuiltje voor de vezel
Reputatie 4
Badge +1
Ik spreek vandaag iemand, in mijn wijk die op dezelfde POP zit aangesloten.
De monteur vertelde hem ook het probleem met de lijnkaarten.
Hij heeft ook een upgrade uitgevoerd, migratie van EoF naar GoF.
Initieel werkte bij hem de verbinding ook niet maar dat is vandaag opgelost.
Ik bel Telfort, krijg weer diezelfde ongeïnteresseerde mompelende persoon aan de telefoon maar hij zag daar absoluut geen verband in.
Zelfde POP, zelfde probleem, alleen een andere provider maar verder absoluut geen verband.
HIj wilde zelfs exact weten wie ik sprak, een vriend of zo?
Hij gaf aan dat er 5 werkdagen voor staan om het op te lossen, we zitten nu op 10 werkdagen maar daar had hij geen boodschap aan ik moest vooral niet meer bellen,
Die moet maar een ander baantje gaan zoeken of ben ik nu te hard.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Dennis, ik heb je reactie uit je andere topic gehaald. Is inderdaad fijner voor het overzicht. :$

Wat betreft de status op Mijn Telfort. De aanpassing loopt standaard een week na de geplande opleverdatum door als er sprake is van geen signaal. Ons systeem is zodanig ingericht dat we op deze manier je nog niet willen laten betalen voor een dienst die wij nog niet leveren. Binnen een week, veelal een paar dagen, hebben wij de meeste problemen met de verbinding kunnen verhelpen. Omdat er problemen zijn met de toegang tot de POP en de bestelling pas doorloopt als er signaal of automatisch na een week, zie je nu nog dat die niet afgerond is. In jouw geval zal je op Mijn Telfort na 25 april wel een andere status op Mijn Telfort zien, dan zet ons systeem de bestelling automatisch op afgerond.

Voor nu is het afwachten op Reggefiber. Ik heb nog geen update doorgekregen over het vraagstuk met de klink. 😞
Reputatie 4
Badge +1
Ah dan is dat Mijn Telfort verhaal duidelijk :)

Ik ga zo zelf ook nog even bellen met RF, en hopen op eindelijk eens goed nieuws vandaag of morgen.
Rozemarijn had ook een noodpakket voor mij geregeld welke zaterdag geleverd zou worden, maar door vertraging bij PostNL wordt dat vandaag.
Dat slechte nieuws kon er ook nog wel bij :8
Reputatie 4
Badge +1
De storing aan de POP (toegang) is nog in behandeling bij RF.
Ik kan me zo indenken dat dit bij RF een vrij hoge prio heeft aangezien er nu helemaal niemand werkzaamheden kan verrichten in die betreffende POP.
Reputatie 7
Badge +7
Zulke problemen hebben inderdaad hoge prioriteit aan de kant van Reggefiber. Geen toegang tot een POP biedt problemen bij nieuwe leveringen en herstelwerkzaamheden, wat jij nu ook aan den lijve ondervindt. Als provider hebben we hier weinig invloed op, omdat ook bij Reggefiber de spreekwoordelijke noodklokken al luiden. Geduld is hierin toch het devies, al snap ik er goed dat het wrang is dat de oplossing nabij is maar tegelijkertijd zo ver weg. 😞
Reputatie 4
Badge +1
Net toch nog maar even RF gebeld om dat verhaal van die buurtbewoner te vertellen, is mijn melding echt net een klein uurtje geleden in het opdrachtsysteem gekomen.
Ik word vandaag gebeld door de planning ;)
Met een beetje geluk komt er dus vandaag of morgen een einde aan deze situatie, maar dat heb ik geloof ik al vaker gezegd :8
Reputatie 4
Badge +1
De afspraak staat voor morgenmiddag, helaas was er vandaag geen mogelijkheid meer
Reputatie 7
Badge +7
Die lijn is al opgeleverd. Zie dat er om half drie bericht is doorgekomen dat je verbinding is opgeleverd en in dienst is. Uitgaande van die melding zou ik een signaal verwachten. Aangezien je dit nog niet hebt, ga ik dit doorsturen naar ons netwerkteam. Mogelijk staat er iets vast in de activatie.
Reputatie 4
Badge +1
Die lijn is al opgeleverd. Zie dat er om half drie bericht is doorgekomen dat je verbinding is opgeleverd en in dienst is. Uitgaande van die melding zou ik een signaal verwachten. Aangezien je dit nog niet hebt, ga ik dit doorsturen naar ons netwerkteam. Mogelijk staat er iets vast in de activatie.

Helaas nog geen brandend glas lampje :(
Ik hoop dat het nog opgepakt gaat worden door het netwerkteam maar heb er een wat hard hoofd in :8
Gek idee even de NT van het stroom halen, hoewel dat zal wel gebeurd zijn.
Reputatie 4
Badge +1
Gek idee even de NT van het stroom halen, hoewel dat zal wel gebeurd zijn.
Al meerdere malen inderdaad. Net even de KS ouderwets gebeld. Is gelukkig wel in behandeling bij de 2e lijn die gelukkig ook tot 21:00 werkt. Nu alleen hopen dat het op afstand geregeld kan worden :8
Reputatie 4
Badge +1
Veel haast lijkt Reggefiber niet echt te maken om de toegang weer te fixen voor die POP.
2 werkdagen verder, nog geen voortgang.
Ik ga nu alvast maar rekening houden dat het voor vrijdag niet geregeld is, aangezien alles bij deze upgrade misgaat 😛
Reputatie 4
Badge +1
Net gebeld met RF en er is dus nog helemaal niets gebeurd, misschien gaat er vandaag of morgen een monteur naar de POP om te kijken of die de storing aan de deur op kan lossen.
Mocht die het niet op kunnen lossen en er een onderdeel stuk is dan zal dat eerst besteld moeten worden.
Ik snap werkelijk niet dat ze er maandag niet direct iemand heen hebben gestuurd :?

Mijn gevoel dat het deze week niet opgelost gaat worden wordt steeds sterker en sterker.
Reputatie 1
ondertussen al internet?
Reputatie 4
Badge +1
Kreeg van de aardige Allinq monteur een telefoonnummer van Allinq.
Volgens Allinq zou de POP begin volgende week weer toegankelijk moeten zijn, maar of dat maandag direct al zou zijn wisten ze niet.
Wel vreemd dat Reggefiber een beetje in het algemeen blijft "binnenkort gaat er monteur heen..." en Allinq weet te melden dat de POP waarschijnlijk begin volgende week weer toegankelijk is.
Er rijdt nu wel een monteur in Assen rond en ze gaat hem vragen om het gewoon eens te proberen, wie weet is het probleem automatisch al opgelost maar heeft nog niemand het weer geprobeerd.
Reputatie 4
Badge +1
ondertussen al internet?
Helaas niet, glas brandt nog steeds niet :(
Volgens de KS lag de oplostijd voor morgenmiddag 15:00 dus als ik morgen uit mijn werk thuis kom wacht mij misschien wel een brandend lampje... Of niet 😛
Reputatie 6
Badge +4
Het is wel een hele aparte situatie dit. En ik moet eerlijk zijn, ik vind het verbazingwekkend dat de toegang tot de POP nog steeds niet mogelijk is. Dit zou toch een zeer hoge prioriteit (buiten het probleem van deze klant om) moeten hebben.

Telfort kan hier uiteraard niets aan doen, maar deze situatie verbaasd me echt, ik denk als een hoge piet echt daadwerkelijk in die POP moest zijn dat het al lang en breed weer mogelijk was. Uiteraard baseer ik dit niet op feiten maar zolang (ik vind het inmiddels toch best wel een tijd) geen toegang tot de POP hebben moet gewoon niet kunnen.

@Dennis-L je hebt wel erg veel pech hoor, ik hoop echt dat het snel opgelost is!

Reageer