Na snelheidsverhoging geen signaal over glasvezel

  • 18 april 2018
  • 62 reacties
  • 828 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Dat heb ik! De ompatching staat in de planning voor 18 april.
Enig idee hoelang zo'n omzetting duurt? Vanochtend om half 9 viel de glasverbinding weg (lampje glas is uit) en nu is het half 3 en heb ik nog steeds geen signaal 😞

62 reacties

Dat dan weer wel.
Reputatie 4
Badge +1
Ach het is ook meer "omdat het kan" 🆒
En ik heb zo gezeurd om GoF in "mijn" POP dat ik er natuurlijk ook gebruik van moet maken 😃
:D:D:D Duurde even maar dan heb je wel wat. Nu ben ik wel benieuwd in hoeverre je in het gebruik verschil merkt. Tussen 50 en 100 geloof ik wel maar tussen 100 en 200 ben ik persoonlijk niet zeker, afhankelijk ook van het aantal gebruikers en het soort gebruik.
Reputatie 8
Badge +18
Dat is top
Reputatie 4
Badge +1


Nog even bewijs dat het ook 200/200 is geworden.
Nou ja, iets meer dan 🆒
Reputatie 3
Badge +4
Hi Dennis,

Wat fijn om dit goede nieuws te horen! Dat zijn mooie groene lampjes 🙂 Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik neem je feedback mee en zorg ervoor dat we intern gaan bespreken hoe we soort situaties voortaan kunnen voorkomen. Ik hoor het graag van je als je nog vragen voor me hebt!
Reputatie 4
Badge +1
Ik ben weer online!


Speedtest geeft 205/248 ongeveer.

Ik hoorde maandag al van een buurtbewoner, die exact hetzelfde probleem had na een upgrade, dat de monteur hem vertelde dat de nummering van de lijnkaarten niet klopt.
De monteur die net bij mij was vertelde exact hetzelfde.
Hij heeft het ook direct voor 3 andere mensen opgelost, die blijkbaar ook dit probleem nog hadden.
Het heeft uiteindelijk door geklungel bij Reggefiber nu onnodig lang geduurd.
Ook blijf ik van mening dat Telfort veel scherper had kunnen zijn en kunnen bepaalde personen bij de servicedesk wel een cursus klantvriendelijkheid gebruiken.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Dennis,

Voor deze situatie is wel een ontzettend lange adem nodig zeg 😞 Het is echt niet oké om zo lang zonder diensten te zitten en om zoveel pech te hebben met je aansluiting. Ik zie het ticket terug met een dringend verzoek om de poorten te resetten, wat deze week is opgepakt. Ik heb even met de tweede lijn gesproken, en hoorde van hen dat ze vandaag voor 17:00 bericht verwachten van de oplospartij. Heb je nog genoeg aan het noodpakket? Laat je het me weten als je nog iets anders van me nodig hebt? Sowieso hoor je van me zodra ik meer informatie heb!
Reputatie 4
Badge +1
De afspraak staat voor morgenmiddag, helaas was er vandaag geen mogelijkheid meer
Reputatie 4
Badge +1
Net toch nog maar even RF gebeld om dat verhaal van die buurtbewoner te vertellen, is mijn melding echt net een klein uurtje geleden in het opdrachtsysteem gekomen.
Ik word vandaag gebeld door de planning ;)
Met een beetje geluk komt er dus vandaag of morgen een einde aan deze situatie, maar dat heb ik geloof ik al vaker gezegd :8
Die moet maar een ander baantje gaan zoeken of ben ik nu te hard.
Reputatie 4
Badge +1
Ik spreek vandaag iemand, in mijn wijk die op dezelfde POP zit aangesloten.
De monteur vertelde hem ook het probleem met de lijnkaarten.
Hij heeft ook een upgrade uitgevoerd, migratie van EoF naar GoF.
Initieel werkte bij hem de verbinding ook niet maar dat is vandaag opgelost.
Ik bel Telfort, krijg weer diezelfde ongeïnteresseerde mompelende persoon aan de telefoon maar hij zag daar absoluut geen verband in.
Zelfde POP, zelfde probleem, alleen een andere provider maar verder absoluut geen verband.
HIj wilde zelfs exact weten wie ik sprak, een vriend of zo?
Hij gaf aan dat er 5 werkdagen voor staan om het op te lossen, we zitten nu op 10 werkdagen maar daar had hij geen boodschap aan ik moest vooral niet meer bellen,
Vuiltje voor de vezel
Reputatie 8
Zekeringetje. 🆒
Reputatie 4
Badge +1
Nou in mijn geval gaat wel alles mis wat mis kan gaan.
En het probleem wordt wel steeds kleiner, van landelijke storing POP toegang, tot een storing aan de deur, tot storing aan de apparatuur in de POP.

Stiekem ben ik wel benieuwd of het hier stopt of dat het nog kleiner kan (kabel, gbic...) 😛
Gelukkig gaat het meestal wel goed, maar je zou geen wijzigingen meer durven doen als je dit topic leest :8
Reputatie 4
Badge +1
Reactie van RF:
"Er is iets aan de hand met de appratuur, wat precies dat weten we niet, maar we vermoeden dat het deze week opgelost wordt."

Ik dacht, ik bel Telfort (via dat telefoonnummer met toegangscode) ook nog even een keer, misschien dat ze daar iets meer info (doorlooptijd o.i.d.) zien in het ticket maar
ik kreeg één of ander ongeïnteresseerd mompelend persoon aan de telefoon, en laat ik het daar maar bij houden.
Reputatie 4
Badge +1
Van landelijke storing POP toegang, tot een storing aan de deur, tot... ja hoor.. storing aan de apparatuur in de POP :(
Net maar even Allinq gebeld, die zijn donderdag in de POP geweest en hebben daar (ineens??) geconstateerd dat er iets met de actieve appartuur in de POP is.
Wat mij verbaast, want die apparatuur hangt er al een poos in en KPN/Reggefiber heeft al die tijd niet opgemerkt dat die apparatuur niet werkt :?
Maar goed, maar weer met Reggefiber gebeld en die bellen mij ergens vandaag terug want het schijnt wat meer voeten in aarde te hebben.
Ik vroeg me al af wat er nog meer mis kon gaan, nou dat dus.

Ik heb nu iemand van Reggefiber die er achteraan gaat waarom het NOC daar ligt te slapen en ook Telfort oefent nu druk uit.
Fingers crossed en maar hopen dat er vandaag eindelijk goed nieuws te melden is.
Reputatie 4
Badge +1
Nieuwe week, nieuwe kansen :8
Reputatie 4
Badge +1
Overigens niets ten nadele van de 1e lijns support op Twitter, forum of telefonisch. Die kunnen gewoon niet veel betekenen in deze situatie daar het volledig en 2e lijns dingetje is 😉
Reputatie 4
Badge +1
Als ik het laatste antwoord van Wieger goed begrijp betaal je in ieder geval nog niet voor de upgrade, aan de andere kant was het dus blijkbaar wel mogelijk om de oude verbinding op afstand uit te zetten.

Dit geval zal ook vast weer een uitzondering zijn helaas lezen we er daar wel steeds meer van.
Het mag ik zeggen gemakzucht lijkt te zitten in de houding iedereen heeft een mobiele telefoon dus vast internet en telefonie is niet zo belangrijk. Zo komt dit wel op mij over.


Ik betaal sinds woensdag helemaal niets meer, abonnement/30*aantal-dagen-offline, komt al snel neer op zo'n 20 euro :8
Maar Telfort vindt het blijkbaar makkelijker om te crediteren dan om achter Reggefiber aan te zitten en die passieve houding stoor ik me een beetje aan.
Oké je krijgt een noodpakket, Digitenne en een MiFi router dingetje, maar wat mij betreft zou daar de plicht van Telfort niet moeten stoppen :8
Als ik het laatste antwoord van Wieger goed begrijp betaal je in ieder geval nog niet voor de upgrade, aan de andere kant was het dus blijkbaar wel mogelijk om de oude verbinding op afstand uit te zetten.

Dit geval zal ook vast weer een uitzondering zijn helaas lezen we er daar wel steeds meer van.
Het mag ik zeggen gemakzucht lijkt te zitten in de houding iedereen heeft een mobiele telefoon dus vast internet en telefonie is niet zo belangrijk. Zo komt dit wel op mij over.
Reputatie 4
Badge +1
Ja dat is echt spijtig om te zien.
Ik heb een contract met Telfort en door gerommel bij Reggefiber kunnen ze mij de diensten waar ik voor betaal niet leveren.
Als provider ga je er toch alles aan doen om je klant tevreden te houden?
Dat is absoluut niet gebeurd, Telfort heeft geen enkele keer bij Reggefiber aangedrongen op spoedig herstel, sterker nog, ze hebben geen één keer (buiten het aanmelden) contact opgenomen met Reggefiber.
Wat mij betreft echt een enorm slechte zaak.
Ik heb nu zelf contact gehouden met Reggefiber en Allinq, bedrijven waar ik nota bene zelf geen contract mee heb.
Dat het niet in 1 of 2 dagen opgelost wordt, dat zal, er moet een melding worden gemaakt en een monteur worden ingepland.
Maar meer dan een week...
Ik hoop dat mijn case input gaat zijn voor verbetering aan de kant van Telfort.
Reputatie 8
Tja, maar omdat Reggefiber 100% onderdeel is van KPN, lijkt de hele club te zijn verworden tot een gezapig bedrijf zonder veerkracht.
Reputatie 4
Badge +1
Het is eigenlijk van de zotte dat er niet een gewoon algemeen slot op zit. Dit systeem bewijst wel dat deze sloten veel te storingsgevoelig zijn. Al deze ellende om dubbele snelheid te krijgen.

Er zit ook een gewoon slot op, met zo'n speciale sleutel.
Daarom snap ik er ook helemaal niets van waarom er niet direct maandag iemand met zo'n sleutel naar de POP is gegaan.
Voor Reggefiber heeft het blijkbaar absoluut geen prioriteit wanneer een POP ontoegankelijk is, dat kan dus prima een week duren voordat ze daar eens naar gaan kijken.
En Telfort/KPN?
Die vinden dat ook prima, want die zitten Reggefiber absoluut niet achter de broek, terwijl hun klant met een probleem zit.
Ik ben nu degene die dagelijks met Reggefiber contact had, dit terwijl ik een contract met Telfort heb en niet met Reggefiber.
Hier zou Telfort/KPN een veel actievere rol in kunnen nemen i.p.v. heel passief wachten.

Reageer