Na snelheidsverhoging geen signaal over glasvezel

  • 18 april 2018
  • 62 reacties
  • 828 keer bekeken


Toon het eerste bericht

62 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Net gebeld met RF en er is dus nog helemaal niets gebeurd, misschien gaat er vandaag of morgen een monteur naar de POP om te kijken of die de storing aan de deur op kan lossen.
Mocht die het niet op kunnen lossen en er een onderdeel stuk is dan zal dat eerst besteld moeten worden.
Ik snap werkelijk niet dat ze er maandag niet direct iemand heen hebben gestuurd :?

Mijn gevoel dat het deze week niet opgelost gaat worden wordt steeds sterker en sterker.
Reputatie 4
Badge +1
Kreeg van de aardige Allinq monteur een telefoonnummer van Allinq.
Volgens Allinq zou de POP begin volgende week weer toegankelijk moeten zijn, maar of dat maandag direct al zou zijn wisten ze niet.
Wel vreemd dat Reggefiber een beetje in het algemeen blijft "binnenkort gaat er monteur heen..." en Allinq weet te melden dat de POP waarschijnlijk begin volgende week weer toegankelijk is.
Er rijdt nu wel een monteur in Assen rond en ze gaat hem vragen om het gewoon eens te proberen, wie weet is het probleem automatisch al opgelost maar heeft nog niemand het weer geprobeerd.
Reputatie 6
Badge +4
Het is wel een hele aparte situatie dit. En ik moet eerlijk zijn, ik vind het verbazingwekkend dat de toegang tot de POP nog steeds niet mogelijk is. Dit zou toch een zeer hoge prioriteit (buiten het probleem van deze klant om) moeten hebben.

Telfort kan hier uiteraard niets aan doen, maar deze situatie verbaasd me echt, ik denk als een hoge piet echt daadwerkelijk in die POP moest zijn dat het al lang en breed weer mogelijk was. Uiteraard baseer ik dit niet op feiten maar zolang (ik vind het inmiddels toch best wel een tijd) geen toegang tot de POP hebben moet gewoon niet kunnen.

@Dennis-L je hebt wel erg veel pech hoor, ik hoop echt dat het snel opgelost is!
Reputatie 8
Nou, ik heb met dezelfde verbazing deze draad gelezen.
Wat een kneuterig amateuristisch geëmmer allemaal rondom die "POP".
Reputatie 4
Badge +1
Nou, kreeg net een telefoontje van Allinq...
Ze hebben nu nog een storing/opdracht voor die specifieke POP die ze niet kunnen uitvoeren.
Er wordt nu (vandaag tussen 13:00 en 15:00) door de afdeling "POP toegang" een KPN site huppeldepup monteur naar de POP gestuurd die de deur geforceerd gaat openen zodat Allinq hun werkzaamheden in ieder geval uit kan voeren.
Er is dus een kans dat ik vanmiddag weer onine ben 🆒
Reputatie 7
Badge +7
Potverdikkie, Dennis. De wet van Murphy is hier duidelijk van toepassing. 😞

Hopelijk kan Allinq vandaag deze trend doorbreken en je weer online krijgen!
Reputatie 4
Badge +1
Potverdikkie, Dennis. De wet van Murphy is hier duidelijk van toepassing. 😞

Hopelijk kan Allinq vandaag deze trend doorbreken en je weer online krijgen!


Ik krijg zojuist een whatsapp bericht van de monteur dat ik weer online zou zijn.
Maar omdat ik op het werk ben kan ik dat niet verifiëren, kan jij zien of mijn modem en/of tv ontvangers er weer zijn?
Reputatie 4
Badge +1
Nou tevroeg gejuicht...
Glas is nog steeds hardstikke down
Gaat een leuk lang weekend worden 😞
Reputatie 8
Glas is nog steeds hardstikke down
NT glasvezel kastje een keer de stroom eraf halen en weer opnieuw inschakelen.
Daarna opnieuw reset van modem/router.
Reputatie 4
Badge +1
Glas is nog steeds hardstikke down
NT glasvezel kastje een keer de stroom eraf halen en weer opnieuw inschakelen.
Daarna opnieuw reset van modem/router.


Al gedaan uiteraard 😳
Het is eigenlijk van de zotte dat er niet een gewoon algemeen slot op zit. Dit systeem bewijst wel dat deze sloten veel te storingsgevoelig zijn. Al deze ellende om dubbele snelheid te krijgen.
Reputatie 1
Het is eigenlijk van de zotte dat er niet een gewoon algemeen slot op zit. Dit systeem bewijst wel dat deze sloten veel te storingsgevoelig zijn. Al deze ellende om dubbele snelheid te krijgen.

Dat is er wel een breekijzer :P

Gewoon vannacht heen gaan en openbreken. Em dan allinq appen dat je gehoord hebt dat de deur open is 😉
Reputatie 4
Badge +1
Het is eigenlijk van de zotte dat er niet een gewoon algemeen slot op zit. Dit systeem bewijst wel dat deze sloten veel te storingsgevoelig zijn. Al deze ellende om dubbele snelheid te krijgen.

Er zit ook een gewoon slot op, met zo'n speciale sleutel.
Daarom snap ik er ook helemaal niets van waarom er niet direct maandag iemand met zo'n sleutel naar de POP is gegaan.
Voor Reggefiber heeft het blijkbaar absoluut geen prioriteit wanneer een POP ontoegankelijk is, dat kan dus prima een week duren voordat ze daar eens naar gaan kijken.
En Telfort/KPN?
Die vinden dat ook prima, want die zitten Reggefiber absoluut niet achter de broek, terwijl hun klant met een probleem zit.
Ik ben nu degene die dagelijks met Reggefiber contact had, dit terwijl ik een contract met Telfort heb en niet met Reggefiber.
Hier zou Telfort/KPN een veel actievere rol in kunnen nemen i.p.v. heel passief wachten.
Reputatie 8
Tja, maar omdat Reggefiber 100% onderdeel is van KPN, lijkt de hele club te zijn verworden tot een gezapig bedrijf zonder veerkracht.
Reputatie 4
Badge +1
Ja dat is echt spijtig om te zien.
Ik heb een contract met Telfort en door gerommel bij Reggefiber kunnen ze mij de diensten waar ik voor betaal niet leveren.
Als provider ga je er toch alles aan doen om je klant tevreden te houden?
Dat is absoluut niet gebeurd, Telfort heeft geen enkele keer bij Reggefiber aangedrongen op spoedig herstel, sterker nog, ze hebben geen één keer (buiten het aanmelden) contact opgenomen met Reggefiber.
Wat mij betreft echt een enorm slechte zaak.
Ik heb nu zelf contact gehouden met Reggefiber en Allinq, bedrijven waar ik nota bene zelf geen contract mee heb.
Dat het niet in 1 of 2 dagen opgelost wordt, dat zal, er moet een melding worden gemaakt en een monteur worden ingepland.
Maar meer dan een week...
Ik hoop dat mijn case input gaat zijn voor verbetering aan de kant van Telfort.
Als ik het laatste antwoord van Wieger goed begrijp betaal je in ieder geval nog niet voor de upgrade, aan de andere kant was het dus blijkbaar wel mogelijk om de oude verbinding op afstand uit te zetten.

Dit geval zal ook vast weer een uitzondering zijn helaas lezen we er daar wel steeds meer van.
Het mag ik zeggen gemakzucht lijkt te zitten in de houding iedereen heeft een mobiele telefoon dus vast internet en telefonie is niet zo belangrijk. Zo komt dit wel op mij over.
Reputatie 4
Badge +1
Als ik het laatste antwoord van Wieger goed begrijp betaal je in ieder geval nog niet voor de upgrade, aan de andere kant was het dus blijkbaar wel mogelijk om de oude verbinding op afstand uit te zetten.

Dit geval zal ook vast weer een uitzondering zijn helaas lezen we er daar wel steeds meer van.
Het mag ik zeggen gemakzucht lijkt te zitten in de houding iedereen heeft een mobiele telefoon dus vast internet en telefonie is niet zo belangrijk. Zo komt dit wel op mij over.


Ik betaal sinds woensdag helemaal niets meer, abonnement/30*aantal-dagen-offline, komt al snel neer op zo'n 20 euro :8
Maar Telfort vindt het blijkbaar makkelijker om te crediteren dan om achter Reggefiber aan te zitten en die passieve houding stoor ik me een beetje aan.
Oké je krijgt een noodpakket, Digitenne en een MiFi router dingetje, maar wat mij betreft zou daar de plicht van Telfort niet moeten stoppen :8
Reputatie 4
Badge +1
Overigens niets ten nadele van de 1e lijns support op Twitter, forum of telefonisch. Die kunnen gewoon niet veel betekenen in deze situatie daar het volledig en 2e lijns dingetje is 😉
Reputatie 4
Badge +1
Nieuwe week, nieuwe kansen :8
Reputatie 4
Badge +1
Van landelijke storing POP toegang, tot een storing aan de deur, tot... ja hoor.. storing aan de apparatuur in de POP :(
Net maar even Allinq gebeld, die zijn donderdag in de POP geweest en hebben daar (ineens??) geconstateerd dat er iets met de actieve appartuur in de POP is.
Wat mij verbaast, want die apparatuur hangt er al een poos in en KPN/Reggefiber heeft al die tijd niet opgemerkt dat die apparatuur niet werkt :?
Maar goed, maar weer met Reggefiber gebeld en die bellen mij ergens vandaag terug want het schijnt wat meer voeten in aarde te hebben.
Ik vroeg me al af wat er nog meer mis kon gaan, nou dat dus.

Ik heb nu iemand van Reggefiber die er achteraan gaat waarom het NOC daar ligt te slapen en ook Telfort oefent nu druk uit.
Fingers crossed en maar hopen dat er vandaag eindelijk goed nieuws te melden is.
Reputatie 4
Badge +1
Reactie van RF:
"Er is iets aan de hand met de appratuur, wat precies dat weten we niet, maar we vermoeden dat het deze week opgelost wordt."

Ik dacht, ik bel Telfort (via dat telefoonnummer met toegangscode) ook nog even een keer, misschien dat ze daar iets meer info (doorlooptijd o.i.d.) zien in het ticket maar
ik kreeg één of ander ongeïnteresseerd mompelend persoon aan de telefoon, en laat ik het daar maar bij houden.
Gelukkig gaat het meestal wel goed, maar je zou geen wijzigingen meer durven doen als je dit topic leest :8
Reputatie 4
Badge +1
Nou in mijn geval gaat wel alles mis wat mis kan gaan.
En het probleem wordt wel steeds kleiner, van landelijke storing POP toegang, tot een storing aan de deur, tot storing aan de apparatuur in de POP.

Stiekem ben ik wel benieuwd of het hier stopt of dat het nog kleiner kan (kabel, gbic...) 😛
Reputatie 8
Zekeringetje. 🆒
Vuiltje voor de vezel

Reageer