Sinds die dinsdag heb ik helemaal geen verbinding meer. Woensdag is er iemand van Guidion langsgeweest en die heeft bij de wandcontactdoos alle ader paren doorgemeten. Geen enkele bleek verder te komen dan 27 meter. De monteur gaf aan dat er een stap 58 genomen moest worden en nam contact op met de klantenservice. Uiteindelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor een KPN monteur. Deze heeft ook weer de wandcontactdoos open geschroefd en toen de zwarte aderparen aangesloten. Eindelijk had ik weer verbinding, maar helaas niet met de beloofde snelheid van 100 mbps. Volgens de KPN monteur moest Telfort dit softwarematig aanzetten.
Toen telefonisch contact gehad met iemand van de klantenservice en die kon mij vertellen dat er hele erge ruis op de lijn zit. Er moet nu weer een monteur van Guidion komen om de bekabeling te controleren. Afspraak staat ingepland op donderdag ochtend 16 november (Guidion kan alleen onder werktijd iemand inplannen). Nu het klein beetje internet wat ik weer had sinds is zaterdag 11 november is nu helemaal weg. Alleen power en wireless branden. Broadband knippert alleen één minuutje nadat de router opnieuw is opgestart of gereset. Ik ben nu dus weer terug bij af...
Ik zou graag willen weten wat de oorzaak is van alle problemen. Het kan toch niet zo zijn dat als je snelheid geupgrade wordt, dat je dan helemaal geen internet en tv meer hebt? Ook begint het nu ook wel erg vervelend te worden.
Beste antwoord door Jurr
Helaas is Telfort niet in staat gebleken om mijn verbinding binnen afzienbare tijd te herstellen.
De derde monteur heeft nogmaals de wandcontactdoos opengeschroefd en 18.000 vectoring fouten geconstateerd in twee minuten tijd. Heel de binnen bekabeling zou dan vervangen moeten worden en dan zou ik nog een aantal weken zonder internet en tv hebben gezeten. Na overleg toch maar abonnement opgezegd. Jammer dat dit allemaal is gekomen nadat ik een snelheidsverhoging heb aangevraagd.
Gelukkig heb ik nog een glasvezel aansluiting en wordt ik daar binnenkort op aangesloten door een andere aanbieder.
Mochten jullie ooit nog glasvezel aanbieden in Gouda, dan zou ik heel misschien nog overwegen om over te stappen.
Dus wie weet, tot ziens
Bekijk reactie
De derde monteur heeft nogmaals de wandcontactdoos opengeschroefd en 18.000 vectoring fouten geconstateerd in twee minuten tijd. Heel de binnen bekabeling zou dan vervangen moeten worden en dan zou ik nog een aantal weken zonder internet en tv hebben gezeten. Na overleg toch maar abonnement opgezegd. Jammer dat dit allemaal is gekomen nadat ik een snelheidsverhoging heb aangevraagd.
Gelukkig heb ik nog een glasvezel aansluiting en wordt ik daar binnenkort op aangesloten door een andere aanbieder.
Mochten jullie ooit nog glasvezel aanbieden in Gouda, dan zou ik heel misschien nog overwegen om over te stappen.
Dus wie weet, tot ziens